Vetääköhän Tapolakin noin jonkun hävityn pelin jälkeen, kun parikytä peliä kuunnellut urkuria😂
Oli ihan viimeisen päälle hienosti toteutettu, kun joukkue kokonaisuudessaan esiteltiin ennen juhlallisuuksia.
Leinosen puhe, noh, sekin kai osa brändiä.
Ei ne puheet, vaan teot.
Areenassa ei taida olla huonoa paikkaa katsoa peliä. Olin taas eri paikassa kuin viimeksi ja taas oli hyvät mestat katsella.
Hieno halli.
Ennen ottelua alhaalla soi melkein pelkkä rokki ja metalli… Ihmettelin (jopa Iron Maiden).
Urkurille ja urkurin energialle iso plus. Tuon kun saa toimimaan yleisön kanssa yhteen, niin iso ![]()
Olipa kiva olla hallissa. Pari pointtia, mitä tuli mieleen:
- Urkuri aivan ässä, jatkoon!!!
- Hieno alku kun esittelivät koko joukkueen.
- Tyylikäs visuaalinen sisääntulo. Fanikatsomoa ajatellen oli vain väärässä päässä, jotta sais kaiken ilon irti.
- Fiilistelyvideolla kokeiltu vähän uutta lähetysmistä mm. musiikin suhteen. Pitää totutella, mutta hienoa kokeilla rohkeasti uutta.
- Sytyin viirin noston yllätysmomenttiin ja tulihan sieltä meidän rakas biisi. Hetken olin huolestua, että tuleeko ollenkaan.
Myös kuutio ja laitojen peliaika oli saanut uutta ilmettä, tykkään. Päätyihin toivoisin vielä torjunnat, laukaisut ja aloitukset symmetrisiksi.
Tästä on hyvä lähteä kehittämään. Alkushowta odotellessa.
Nyt kun urkuri opettelis SO: n pari chanttiä, niin olis vitsikästä, kun urut lähtis välillä säestään sitä hoilausta ![]()
Olenko mä nyt aivan yksin sen ajatuksen kanssa, että tuo koko alkushow ja esittely oli suoraan kun jostain 90-luvun mainoksesta ? Oli pakko vaihtaa kanavaa myötähäpeän takia.
Omia ajatuksia “showsta”:
- Kuinka monta videota oli ympätty ennen tuota itse puhetta ? Yksi tiiviimpi olisi ollut ihan tarpeeksi.
- Miksi ihmeessä tuossa ennen matsia pitää pitää joku puhe ? Ymmärtäisin, jos tämä olisi Tapparan eka mestaruus johonkin 40-vuoteen, mutta eikös ne puheet pidetä enemminkin muualla kun peleissä ?
- Miksi noita Tapparan legendoja raijataan väkisin jokaiseen kissanristiäiseen mukaan ? Ainakin minun mielestäni vie arvoa jo pois, kun jokaisessa kahvitilaisuudessa tuodaan kaikki mukaan pyörimään jäälle.
- Musiikeihin ja videoihin, sekä niiden rytmitykseen paljon enemmän huomiota. Nythän toi oli kun jonkun yläastelaisen tekemä koulutyö.
- Eikö meillä pitänyt olla joku multisuperhyper-halli, jossa saadaan kaikkea makeeta sisältöä tehtyä ? Nythän sitä ei missään hyödynnetä mitenkään kuutiota lukuun ottamatta ? Jopa naapurilla paljon hienommat showt.
- Miksi ihmeessä tuon kaiken keskelle laitettiin joukkueen esittely ??? Siinähän ei ollut mitään järkeä. Kaiken lisäksi se oli todella hidas ja ilmeisesti mitään videoita/efektejä ei siihen edes käytetty ??? Eikö tässä nyt pitänyt sitä viiriä nostaa, eikä esitellä joukkuetta ??? Varsinkin kun sekin kesti minuuttitolkulla ja oli heikosti tehty.
++++++ Urut olivat tosiaan hieno lisä ottelulle. Siitä pelkkää posia.
Tuosta tapahtuman kokonaisuudesta vastaava henkilö pitäisi erottaa ja palkata vaikka ulkomailta uusi tilalle. Lisäksi näiden erityisten tapahtumien suunnittelu ilman muuta uusiksi. Ei ketään enää jaksa tuollaista hitaasti etenevää, sattumanvaraisten tapahtumien peräkkäin syöttämistä 20+ minuutin ajan. Ei edes Tappara-fanina. Ja jos yritetään tehdä sitten siihen jotain showta, niin luulisi, että 3 kuukauden aikana olisi saatu parempi tulos kun powerpoint+taustamusa. Tässä on hehkutettu tuota uutta hallia kohta vuoden ajan kaikesta hienosta ja uudesta. Valitettavasti vain ottelutapahtumat ovat jääneet Hakametsän aikakaudelle.
Täysin samaa mieltä, viirin nostosta arvosanaksi hylätty 4.
Tarkoitatko sitä kun pelaajat yksitellen ilmoitettiin jäälle?
Sehän oli ihan hyvä mielestäni. Ei ne sen kovempia ole tuolla Amerikan show:ssa mitä nähnyt.
Eikös ne oikeet bileet ollut jo keväällä. Kuka silloin olisi puheita kuunnellut? Ei tuo nyt niin kauan kestänyt. Ei legendat näyttänyt pakotetuilta. Eiköhän he kaikki olisi muutenkin käynyt katsomassa viirin noston. Noh ehkä vähän pyroa tms olis voinut olla, mut olisko viivyttänyt lisää pelin alkua…
Joukkueen esittely oli omasta mielestä nimenomaan hyvä veto. Televisiopelikin, niin esiteltiin siinä joukkue valmennusta ja huoltoa myöden.
Muutenkin ihan sopivan lyhyt tapahtuma. Itse jo niin tässä uudessa kaudessa kiinni, että kauheasti jaksa vanhoja muistella. Viime kausi oli ja meni.
Nämä legendat sattuivat vielä olemaan elossa olevat jäädytetyt pelinumerot, joten mielestäni oli oikein hyvä veto patsastella jäällä viirin nostossa.
Ei siihen mitään lisätä olisi pitänyt, vaan karsia. Tuli mieleen jotkut ala-asteen ylipitkät joulujuhlat.
Ytimekäs tilaisuus jossa olisi joku järkevä juoni. Yksinkertasta, tyyliin sinioranssien johdolla huudatusta “suomen mestarit” “tappara” samalla, kun viiri nousee niin katsojien ei olis tarvinnut haukotella. Ja alkuun laadukas video viime kaudesta. Missä vähän tappioita ja voittoja. Ja video loppuu, kun Rauhala ja Jugi nostaa kannun.
Uutta alkushowta odotan innolla. Sellainen oikein sytyttävä setti olisi toiveissa. Ihan ei omaan makuun siihen viime kaudella pystytty. Makuja on toki monia.
Se on varmaa, että kaikki ei tule olemaan tyytyväisiä. ![]()
Itse tykkäsin että viirin nostajaiset olivat huomattavasti parempi, selkeämpi ja arvokkaampi tapahtuma kuin vaikkapa Hakametsän jäähyväiset. Eteenpäin on menty. Tapola-lakana oli hieno yllätys.
Ja urkuri paras yksittäinen lisäys ottelutapahtumaan mitä tulee itselleni mieleen koko siltä ajalta kun olen jääkiekkoa seurannut. Se oli kova.
Urkuja on ehdotettu varmasti ainakin kymmenen vuotta. Hyvä, että tällainen idea keksittiin viimein hyödyntää.
Ei se pelkkä urkujen soittaminen juuri mitään olisi tuonut, se showmiesmäisyys se juttu oli.
Urkuri-Kalle aivan loistava. Ehdottomasti vakio kokoonpanoon. Hauska ukko ja tyylikäs asukokonaisuus. ![]()
Kuitenkin luette niin laittakaa urkurin taakse jokin innostavampi tausta kuin harmaa seinä.
Tapparan logo, värivaloja, mitä vain. Somistakaa, ei maksa paljoa.
Showmies ansaitsee hieman tyylikkäämmät puitteet.
Kyllä urut tuo tunnelmaa ilman showtakaan.
Tapsulle voisi joku kyllä sanoa, että rauhoittaa vähän menoaan katsomossa.
Itse olen ainakin sen verran tosikko, että haluan katsoa peliä, kun se on käynnissä. Lauantaina aloitti jonkun ihme kiipeilyn ihmisten yli kesken pelin.