Areena: Seisomakatsomot

Makuasioita. Mielestäni tuo yhtenäinen fanikatsomon sävy näyttää paljon hienommalta, kun liput. Lisäksi ei haittaa kenenkään näkyvyyttä. IFK:n, kun otit puheeksi niin siellähän on lähes kaikilla pelipaidat päällä katsomossa. Osalla valkoista ja osalla punaista, mutta hienoltahan tuo näyttää. En ainakaan ole huomannut pahemmin IFK:n fanikatsomossa lippuja, kun olen Nordiksella käynyt. Enkä myöskään heidän megamatkoillaan, kun ovat olleet Tampereella kylässä.

10 tykkäystä

Kyllähän tuo yhtenäinen väritys on komea kuten vaikka Rapperswilillä myös mutta tuo IFK:n ja heidän punainen on sinänsä paljon helpompi väri toteuttaa tuollaista yhtenäisyyttä, vaikka kaikilla olisi tämän kauden kotipaidat meidän katsomossa päällä ei kokonaisuus oikein olisi siltikään noin erottuva plus punainen on neutraalimpi vaikka kannattajaryhmän omissakin huppareissa tms. Oranssi tietysti erottuu mutta se on taas värinä jo melkoisen räikeä laittaa päällä, itse ainakin vierastan tätä ja tulen hallille yleensä arkivaatteet päällä ja huivi kaulassa. Eikä Tappara edes pelaa tällä kaudella oransseilla paidoilla vaikka fanikaupassa sellainen versio onkin.

“Ensi syksyn muotiväri on oranssi”

3 tykkäystä

Näin onkin ja kyllähän näitä huomiovärejä näkyy mutta en ainakaan itse pukeudu mitenkään orjallisesti muodin mukaan vain sen minkä koen itse sopivan minun päälleni ja uskon että moni muukin. Totta kai oranssi keväisin on aina muodissa sitä en kiistä :wink:. Mutta kyllähän tuon yhtenäisen värin täytyisi melkeinpä tulla pelipaidoista tai kannattajaryhmän omista tuotteista että se toteutuisi kunnolla ja uskoisin että nuo ovat mustia/tummansinisiä pääasiassa.

Voihan niitä jotain ”väriteemapelejä” kokeilla. Ojaselta vaan kasipainosta jotain oransseja t-paitoja jollain SO:n painatuksella yms. Ottaa vaikka XXL koossa ja vetäisee hallissa sen arkihupparin päälle taskusta😁 Tuskin edes kovin hintava on.
Mielestäni Ruotsissa Djurgårdenin fanipäädyssä välillä tälläisiä t-paitoja nähty porukan päällä.

Edit. Tai IKH:lta oransseja huomioliivejä😅

1 tykkäys

Joo kyllä ihan siisti idea johonkin matsiin jos SO jakaisi vaikka tällaisia omalla logollaan tms, olihan Osastollakin tuo sadetakkitempaus mutta se oli osa tifoa eli kertaluontoinen juttu. Mutta kokonaisuutena kyllä visuaalisuuteen nuo liput olisivat hyviä kun niitä voi kuka tahansa sieltä käydä poimimassa ja heiluttaa, niiden eteen ei tarvitsisi kauheasti organisointia ja suunnittelua tehdä.

Itse en ymmärrä lippujen heiluttelua pelin aikana mukamas tunnelman nostajana. Itselle ääni hallissa on paljon tärkeämpi tunnelman nostaja.

14 tykkäystä

Minusta taas liput sun muut lärpäkkeet vahvistavat tunnetta sun muuta.
Toisaalta jokaiselle tulee kuulua esteetön näkymä peliin.
Nuo ovat päivänselvyyksiä. (Eka lause on imo)

Mitä tulee yhtenäiseen väriin, niin tottakai se lisää yhteisöllisyyttä ja kyllä minä ihmettelen, että tuolla meidän hallissa ei väriä tunnusteta(paitsi kerran, kun sovin Kääriäisen kaa).

Joka muuta väristä väittää, niin en ymmärrä.

4 tykkäystä

Vastaus on minusta aika selvä: valkoinen. Sitä ylivoimaiselle enemmistölle päälle niin erottuu ja näyttää hyvältä. Siihen kun yhdistää maltillisen määrän sinistä ja oranssia niin näyttää myös Tapparan kannattajakatsomolta.

2 tykkäystä

Tässä on hyvä idea, itse kyllä koen että tuo maltillinen määrä meidän seuran värejä tuotaisiin parhaiten tähänkin juuri noilla heiluvilla lipuilla mutta toki muutakin voi yrittää keksiä jos debaatin pointti nimenomaan on keksiä muita ratkaisuja. Itse kyllä soisin että Tappara myöntyisi edes kokeilumielessä tuohon Ilves-matsin tyyliseen ratkaisuun, tuliko sieltä keneltäkään Stefan’s-asiakkaalta negatiivista palautetta kun itse ainakaan en ole nähnyt.

Viime paikallispelissä ei pahemmin lippuja heiluteltu fanipäädyssä pelin ollessa käynnissä, joten ei pitänytkään olla valittamisen aihetta. Fanikatsomoon saataisiin Tapparan värejä myös pukeutumisella, josta hyvä esimerkki Hifkfanit. Erottuu myös tv lähetyksissä.

4 tykkäystä

Kyllä tuolla Ilveksen isännöimässä paikallispelissä heiluteltiin ja sieltä nimenomaan en ole kuullut mitään palautetta etteikö peli olisi näkynyt. Ja joo tuota pukeutumisasiaa käsiteltiin tuolla ylempänä, ihan varteenotettava juttu sekin miettiä.

1 tykkäys

Ilveksen päädyssä joutuvat kärsimään pyörätuoliasiakkaat ja muutamien aitioiden asiakkaat.

1 tykkäys

Sana kärsimys on mielestäni aikalailla liioittelua, niin kuin joku tuolla aiemmin hyvin totesi niin hyvin pieni osa areenaa olisi sitä aluetta missä kourallinen lippuja heiluisi jatkuvasti. Täällä foorumilla liput kyllä saavat liehua tauotta…

2 tykkäystä

Tämä on jännä, koska pyörätuoliasiakkaat olisi kyllä se ryhmä, josta itse sanoisin, että ei missään nimessä heiluteta lippuja, jos ovat takana. He eivät paikkaa voi vaihtaa, kuten muut. Ja ymmärränkin, miksi vieraspäädyssä tämän takia liput ei voi liehua pelin ollessa käynnissä. Mutta kotipääty on eriasia, kun jokainen voi sieltä valita toisen paikan, jos liputtelu häiritsee. Stefan’s toki pieni ongelma kai sitten.

Kuinka valitset toisen paikan, kun halli on loppuunmyyty. Stefans’sissa ollaan varmaan eri mieltä, vaikka ovat vain mielestäsi ”pieni ongelma”.

Voisi olla hyvä huomata ihan perusasia, että se pelin näkeminen on aina keskiössä, lähes kaikilla kävijöillä.

4 tykkäystä

Olikos niin että vain Tappararan peleihin myydään sinne pyörätuolipaikkoja?

Kyllä Ilveskin myy mutta lukumäärältään vähemmän ja nuo paikat merkataan näkörajoitteisiksi.

1 tykkäys

Ei se nyt hemmetti niinkään ole, että jos lippuja muutama kannattajapäädyssä liehuu, se olisi sama asia kun silmillesi lätkäistäisiin silmälaput ja peliä ei näkisi olleenkaan.

Arenassa on 12 700 paikkaa ja muutama lippu “blokkaisi” ehkä maksimissaan muutaman sadan hengen näkökenttää jonkun verran. Ja näistäkin suurin osa on tarkoituksella kannattajakatsomossa.

7 tykkäystä

Pienet luput ei haittaa tippaakaan ja näyttäisi kyllä hyvältä jos niitä olisi kymmeniä ja sit tauoilla ja maalien jälkeen nousisi isot liput siihen. @Oijennus kun Stefansissa ollut niin osaatko sanoa, haitaako pienet liput näkyvyyttä?