Areena: Tampereen Kansi ja areena, 6.12.2021-

Löytyykö ylempää hallin aktuaalinen maksimi mitä kiekkopeliin voi ottaa?
Sen luvun voisi joku kirjoittaa tähän: _____.

Tappara itse sanoo näin:

Nokia Arenalle mahtuu jääkiekko-ottelussa noin 13 000 katsojaa, joista noin 7 100 alakatsomoon, 1200 aitiokerrokseen ja loput 4800 tarvittaessa avattavaan yläkatsomoon. Katsomopaikoista noin 500 on muutettavissa seisomakatsomoksi. Konserteissa areenalle mahtuu jopa 15000 katsojaa.

Jos on jälkikäteen päätetty olla myymättä paikkoja seisomakatsomoiden lähettyviltä niin se tietenkin pienentää kapasiteettia. Jos 15 hengen aitiossa on vain 5 katsojaa niin siitäkin lähtee 10 pois. Jos areenan itse myymiä kuutta 40 hengen aitioita ei saada kaupaksi niin siitä lähtee taas 240.

Eikös jossain Ilveksen pelissä kuulutettu, että katsomopaikat on loppuun myyty, mutta lukema oli karvan alle 12000?

1 tykkäys

YLEllä juttu areenan jäästä.

4 tykkäystä

Mielenkiintoinen pläjäys. En tiennyt, että ylin jääkerros on 30 mm paksu.
Zambonilla ajaminen kerran elämässä ois hienoa. :slightly_smiling_face:

Käsittääkseni vaatii voitetun finaalisarjan maalivahdin roolissa…

11 tykkäystä

Juu, paitsi Raksilassa…

6 tykkäystä

2 viestiä siirrettiin ketjuun: Areena: Saapuminen

Muistanko väärin että Leijonilla piti olla oma koppi areenalla? Leijonien Instagramin mukaan Tapparan koppiin oli koti tällähetkellä tehty, voiko Leijonakoppi olla vielä vaiheessa?

1 tykkäys

Ei siellä erikseen mitään Leijona koppia ole, vaan se on Tapparan tilat. Mestareille mestareiden tilat.

33 tykkäystä

Katotkin on jo valmiiksi muovitettu seuraavia kuohujuomia varten :ok_hand:

1 tykkäys

Nämä maajoukkuepelien järjestelyt areenassa vahvistaa käsitystä että hallia suunnitellessa jääkiekko on ollut sijalla 57.

Niin moni asia on sillain vähän jäänyt tekemättä.

• montako sataa/tuhatta paikkaa missä näkyvyys mediakuutiolle on estynyt varmaan 30%.
  • Ei mediatiloja, vaan ne on tehty kisoihin käytävälle syöden n. 30% käytävätilasta toisessa päädyssä estäen halin kiertämisen ympäri.
  • myyntipisteet ruuhkauttaa käytävät.
  • ei pöytiä tai tuoleja käytävillä.
  • ei mitään näyttöjä/infoa käytävillä että kauan erätaukoa jäljellä. Ei huippuhetkiä, ei uusintoja ei mitään.
  • mediakuution tekninenkäyttö vielä täysin hakusessa.
  • näköestepaikkoja esim.sisäänkäyntien yläpuolella. Miksi siinä ei ole lasia?
  • toisessa päädyssä järkyttävän kokoiset huoltokäytävät. Mahtuu ajamaan varmaan valtamerilaivalla sisään.
  • katto ärsyttävän matalalla. Vertaa Hartwall tai Gatorade center.
5 tykkäystä

Onpa mukava katsell TV:n välityksellä peliä Areenalta. Valoisa halli ja tuotanto pystyy kuvaamaan muualtakin kuin satelliittinäkymältä.

1 tykkäys

Ootko vielä käyny areenalla katsomassa peliä ?
Kannattaa korjata asiavirheet tuosta avautumisesta. Näin ollen viestistäsi tulee uskottavampi. :wink:

5 tykkäystä

Tämä on onneksi kunnossa areenan osalta.

Olen. Olen nytkin. Mitkä kohdat ovat mielestäsi väärin? Nuo siis ovat omat kokemukset, ei faktoja.

1 tykkäys

Finaalien aikana vasta panin merkille nuo pleksien palkkien tiheyden. Onko ne joka paikassa noin tiheällä välillä?

2 tykkäystä
  • Yläriveillä varmaankin voi olla, ala kerroksista näkee kyllä ja suurimmasta osasta parveltakin

• Ei kai niitä erikseen kannata rakentaa jos ei ole käyttöä kuin yhdessä tapahtumassa. Nyt varmaankin laitettu lehdistökatsomon taakse.

• Jonottajat ne ruuhkauttaa kun pakko jonottaa poikittain jostain syystä.

• Seisomapöytiä taidettiin lisätä mutta ne nyt ruuhkauttais tilaa vielä lisää.

• Alakerrokseen niitä saatiin kevään mittaan, en tiedä yläkeeroksen tilannetta

• Veikkaan että varsinainen show pidetään vielä piilossa kisojen alkuun ja näytöt ovat sitten kisoissa paremmin käytössä

• Huoltokäytävät ovat juurikin sen kokoiset että rekalla pääsevät sisään tarvittaessa, isommat keikat saavat purettua tavaraa helpommin

• Nakkikattilassa lämmitetään aika suurta hukkatilaa, Eiköhän tuo ole kustannus kysymys että katto alas ja lämmitettävä tilavuus pienemmäksi.

5 tykkäystä

Suurin osa noista mun pointeista koskee yläkatsomoa.
Esim.rivit 8,9,10 näkyvyys taululle osittain estynyt. Eli puhutaan sadoista, jopa tuhannesta paikasta.

Aika kapeakatseinen ajattelutapa jos huippumoderniin areenaan ei tehdä mediatiloja koska “käytetään joskus kerran kisoissa”. Tavote pitäis olla että niitä tapahtumia olis usein missä tiloja tarvitaan.

Muuten nuo loput kohdat samaa mieltä, on sellasia mitkä pienellä fiksauksella on kunnossa tulevaisuudessa. Yläkatsomon ongelmia melkein kaikki.

Itsellä on pirun kauan aikaa edellisestä pelistä Hartwallilla, joten ulkomuistiin ei voi luottaa. Ulkopaikkakuntalainen kollegani kävi tänään katsastamassa Noksun ja hänen ensimmäinen palaute oli että käytävät paljon ahtaammat kuin Hartwallilla.

Itse olen Areenan jo kotiutunut, mutta minulla on myös vahva epäilys että se on puheista huolimatta konserttihalli. Useampi merkitävä ratkaisu viittaa siihen.

2 tykkäystä

Tästä olen hänen kanssaan samaa mieltä, ero on huomattava. Sama homma myös Nakkikattilan kanssa, sielläkin selvästi tilavammat käytävät.

6 tykkäystä