”Kyllä voi sanoa, että se oli uran makein maali. Ihan ehdottomasti”, Kärki iloitsi.
”Olin ihan älyttömän latautunut, kun katsomo oli täynnä jo alkulämpöjen aikana. Onhan se vähän hassua, että olen vielä Tapparan sopimuspelaaja virallisesti. Katsotaan, saanko sieltä enää koskaan palkkaa”, Kärki hymähti.
Maalinsa jälkeen Kärki osoitti näkyvästi patalogoa paidassaan. Hän teki sen Tapparan vaihtoaition ja seisomakatsomon edessä.
Kenelle ele oli suunnattu?
”Se oli enemmänkin itselleni sellainen muistutus. Olen nyt Ässien pelaaja ja täällä olen saanut hyvän roolin. Patalogolle tässä pelataan nyt ja sen eteen tehdään kaikki”, Kärki sanoi.
Poika vähän tuuletteli uransa makeinta maaliaan. So what?
Harmittihan se, kun Ässät pisti maalin meitin nuottaan, mutta maistui varmaan Artulle. Suotakoon hänelle tunteella tuuletus. Noiden hetkien takiahan sitä pelataan ja treenataan.
Etkö näe sitä käden heiluttelua heti ensimmäisenä tuuletuksessa, kyllä se itselleni tuli jo live tilanteessa suoraan sieluun ja kyllä se sattui lähellä olleisiinkin, ei tästä nyt pääse sillä että pojalla tunne vei. Jokainen pelaaja tietää etiketin ja rikkoo sitä tarkoituksella jos sen tekee. Ollaan yleisesti mitämieltä vaan niin itelle tuo tuulettelu oli kirvelevämpi kuin tappio.
Tottakai näen. Oon vaan jotenkin kasvanut niin kieroon, että ajattelen ihmisistä aina hyvää, ja siinä samassa Kärjen tuuletussektorissa nyt sattuvat olemaan myös hänen pelikaverinsa. Ensin rintamasuunta suoraan kohti maalinsyöttäjä Hämeenahoa, sitten vähän oikealle kääntyen mistä tulevat seuraavat onnittelijat halailemaan.
Niin no kyllähän Kärki katsoi ihan suoraan Tapparan fanikatsomon suuntaan ja viittoi sormillaan.
Ei siitä nyt ole kahta kysymystä tuulettiko ”meitä” päin.
Ei vain ilmeisesti näkynyt niin selvästi telkkarissa mitä paikanpäällä.
Älkää nyt vaan tukehtuko herneeseen, tuntuu olevan jo palkoineen nenässä
Jos on pelannut muutaman pelin seurassa (liigaa) niin ei se tee vielä seura “legendaa” joka ei saa tuulettaa maaliaan. Ymmärrän jos kyseessä on joku vuosia seurassa pelannut niin jättää tuuletukset tekemättä.
Kyllähän tuo tuuletus meni samaan kastiin Kontiolan aikanaan naapurin paidassa tekemän tuuletuksen kanssa. Ainoa vaan, että Konnan tekemänä se oikeasti tuntui pahalta ja meni sieluun ja sen läpi. Silti me ONNEKSI nähtiin Konna vielä meidän nutussa, kun sekä seuran, että pelaajan tahtotilat kohtasivat sopimuksen syntymisen muodossa. Kertoo osittain myös sen, että se(kin) tuuletus oli tunnekuohussa tehty spontaani teko, mikä pelaajille pitää mielestäni suoda ja tuskin siitä on neuvottelupöydässä puhuttu, kun sopimuksesta on keskusteltu. Korkeintaan osapuolet on naureskellut asialle. Tässä tapauksessa, Artun tekemänä tuollainen tuuletus lähinnä huvittaa ja ihmetyttää, mutta menee olankohautuksella ohi. Ja jos joskus Artun ja Tapparan tahtotilat kohtaavat sopimuksen muodossa, niin tervetuloa takaisin!
Toki pystyn puhumaan tässä vain omista tunteista, ei se poista tai tee kenenkään toisen tunnetta vääräksi.
Siinä vähän tunne löi nuorella kaverilla yli, kun piti väen väkisin tuulettaa sekä Tapparan faneille että pelaajille aivan turhaan - olisi keskittynyt vaan nauttimaan tunteesta. Kaikilla tällaisia ylilyöntejä ei kuitenkaan olisi tullut joten kertoo myös persoonasta jotain. Eiköhän se siitä, kun ikää tulee lisää.
Hirveä melu jonkun Ipa junnun tuuletuksista. Itseäni ei hetkauttanut lainkaan. Pelannut meillä pari kautta eikä ollut riittävän hyvä isoon rooliin. Toi Konna Ipa nutussa on oikeasti metelin arvoinen, mutta Arttu Kärki ei sitä ole, ainakaan vielä…
Artulla on tälle kaudelle -10 tehotilasto, en usko että tässä kovin isoa menetystä tälle kaudellekaan on tehty. Nykyisiin ongelmiin tuskin hänestä olisi ollut ratkaisua.
Onnea tuleviin koitoksiin, kaikista Ilves kasvateista ei tule Tappara legendoja.