Asiat ja ihmiset, jotka saavat hyvälle tuulelle

Joo kyllä tuossa aika pieni ja mitätön olo tuli kun katseli kuinka pieni ihmisen alku taistelee hengestään ja kuinka paljon henkilökuntaa ympärillä pyöri auttamassa. Onneksi oma työnantaja ja työterveys on ollut todella ymmärtäväisiä ja olen saanut olla tämän 3 viikkoa sairaslomalla unettomuuden, ahdistuksen ja äkillisen stressireaktion vuoksi ennen kuin ensi viikolla alkaa kesäloma. Ollut itselle sekä puolisolle myös todella rankkaa kun aluksi oltiin erossa muista lapsista reilu viikko ja nyt sitten viime torstaista lähtien minä olen hoitanut kotona muut lapset ja puoliso sairaalassa vauvan ja päivittäin olemme nähneet vain muutamia tunteja. Odotan niin paljon sitä että ensi viikolla pääsemme koko perhe saman katon alle. :heart:

56 tykkäystä

Melkoinen on ollut tunteiden vuoristorata.
Pääasia on että perhe pitää nyt yhtä ja selviytyy tästä yhdessä.
Parasta tässä on että et selvästi ole luovuttanut ja kirjoittelet positiiviseen sävyyn.

ISOSTI tsemppiä koko perheelle!
Voit olla varma että en ole yksin tämän mielipiteeni kanssa.

36 tykkäystä

Kiitos kovasti :heart: On tässä ollut hetkiä jolloin elämä on tuntunut todella epäreilulta ja tullut todella isosti tunne että miksi tämä kävi meille. Mutta sitten kun edenkin itse on koittanut puolisoa tsempata ja muistuttaa että meillä on sentään vielä vauva sylissä, kun asia voisi olla paljon huonommin jos kätilö olisi tullut vaikka 10 minuuttia myöhemmin tarkastamaan ja meillä ei olisi enään vauvaa ja joutuisimme miettimään ristiäisten sijasta hautajaisia… Mutta kuten ensimmäisessä viestissä laitoin, niin oli vaikea miettiä mihin tämän kirjottaisi ja tämä tuntui oikeimmalta koska asiat ovat niin paljon paremmin kun 2 viikkoa sitten oli. :heart:

29 tykkäystä

Ei ole maailma oikeudenmukainen paikka aina.
Viimeksi jouduin tämän toteamaan kaverille kun hänen vaimonsa kuoli syöpään.
Toivottavasti positiivinen asenteesi tarttuu koko perheeseen ja jaksatte yhdessä.

Voin kertoa että tekstisi pysäytti miettimään ja samalla tein huomion että pieniä ovat minun murheeni.
Vanhin mun lapsista valmistui sairaanhoitajaksi ja hän on töissä vastasyntyneiden teho-osastolla. Alkuun hiukan ihmettelin tätä valintaa, mutta nyt mä olen varma että valinta osui nappiin.

20 tykkäystä

Tekee kyllä todellakin arvokasta työtä sairaanhoitajana ja edenkin vastasyntyneiden teholla jossa pääsee antamaan pienille uuden mahdollisuuden elämään jos alku on vaikeampi. KYS:sin vastasyntyneiden tehon henkilökunta oli ainakin aivan timanttia :gem: Ja tällain loppuun voisi todeta että on Kuopiossa jotain hyvääkin sentään, koska kiekko ei sitä ole. :roll_eyes: :see_no_evil:

Ja pienenä knoppina kertoivat että KYS on ainoa sairaala Suomessa missä on vauvojen kylmähoidon siirtoyksikkö ja siinä on ihan oma tiimi, jotka lähtevät vaikka vapaalta hakemaan vauvoja hoitoon jos tarve on. Ilmeisimmin yksi mukana olleista hoitajista joka haki meiän vauvan Mikkelistä silloin yöllä tuli vapaalta töihin. :heart:

Edit. Jos joku haluaa seurata enemmänkin, niin alta löytyy.

https://www.instagram.com/p/CQ33RJKn7RK/?utm_medium=copy_link

37 tykkäystä

Mitä on työ? En tiedä, kattellaan uudestaan kuukauden päästä :grin::raised_hands:

8 tykkäystä

Hieno on tämä Tampereen keskustorin ravintolamaailma Tampereella näin ulkopaikkakuntalaisen silmin, kelpaa päivää paistatella ja oluet kumota ennen kuin Ratinaan siirtyminen edessä, entistä enemmän hyvälle tuulelle saisi vierasvoitto Ratinan illasta SJK!

6 tykkäystä

Mene mieluummin Kauppiin katsomaan pesäpalloa, siellä ei tarvi katsoa Ilvestä🤪

2 tykkäystä

Sama homma täälläkin. Elokuun puolessa välissä palataan asiaan. No omia töitä kotona on kyllä. Kesantomaiden niittoa ja pellon reunojen pusikkoja saisi kaataa jos ehtii ja viittii ja puimuria pitäisi huoltaa ja korjata viime syksynä ilmaantuneita ominaisuuksia jne. Mutta ne ei haittaa yhtään. Omia hommia niin ei ole väliä alkaako töihin aamu- vai iltaseitsemältä :slight_smile:

3 tykkäystä

Tämä on tärkeä toimenpide, jotta voi sitten puida naksuttaa tarpeen tullen!

5 tykkäystä

On se ja alkaa olemaan ajankohtainen hyvinkin pian. Jos ei mitään ihmeitä käy niin kyllä elokuun kahden ensimmäisen viikon aikana pitäisi päästä jo puimaan kauraa. Ensimmäisenä kylvetyt, ennen sitä toukokuun sadekautta, alkaa jo tuleentumaan. Nyt vain kärsii jo kuivuudesta että toivottavasti ei jää jyvät kovin pieniksi.

3 tykkäystä

Kesäloma + työpaikan vaihto.

10 tykkäystä

Tämä oli hieno ilta nuovvaa kaadettiin Ilves ja 3pistettä Seinäjoelle
Tänään oli mustakultainen Tampere!

9 tykkäystä

Uskomaton tarina. Mies ollut kadoksissa lähes 10 vuotta ja syksyllä esitetyn Kadonneet ohjelman jälkeen kaksi veljestä rakentaneet laitteet etsintään. Nyt auto ja ruumis löytyi. Kaikessa karmeudessaan hieno tarina ja valtava helpotus omaisille.

15 tykkäystä

Tässä on vielä löytäjien haastattelu.

1 tykkäys

Hyvä, että omaiset saivat nyt lopulta mielenrauhan. Mutta hieman kyllä ihmetyttää, että kaksi veljestä löytää omilla virityksillään auton vedestä todella nopeasti ja nämä alan ammattilaiset ovat hieroneet ohimoitaan vuosi tolkulla :thinking:

8 tykkäystä

Nyt kannattaa kuitenkin ennen kaikkea katsoa, onko näillä veljeksillä todellakin semmoista tietotaitoa, mikä niiltä “ammattilaisilta” on puuttunut. Ja ottaa se pikimmiten käyttöön. En ole tätä tapahtumasarjaa juurikaan seurannut. Jospa ne ammattilaiset vaan totesivat, ettei missään näkynyt rantaan johtavia renkaanjälkiä… :slight_smile:

Pikkuisen mietin sitä, olivatko aiemmat etsijät tutkineet myös tuota löytöaluetta vai olivatko olleet liikkeellä väärissä poukamissa. Jos haluttiin auto löytää, niin eihän se juurikaan voi löytyä mistään järvenselältä. Jollei ole tarjolla lossia tai autolauttaa.

Varmasti joku analyysi aiemman etsinnän epäonnistumisesta tehdään, mutta se jäänee sisäpiiritiedoksi. Kiinnostaisi kyllä itseänikin, oliko vika suunnitelmassa vai välineissä. Oppia tästä toki saatiin, ihan väkisin.

3 tykkäystä

Nyt tuli hyvä fiilis. Tein juuri elämäni suurimman asuntokaupan. Kohde oli myynnissä 7 päivää, ja ostaja sekä myyjä poksauttivat samppanjapullot auki. Minä tyydyin 1,5 senttilitraan Meukowia. :grinning:

20 tykkäystä

Mietin ihan samaa, että onko tarkoituksena ollut tämän keissin myötä kehittää kalustoa, jolla voisivat saada aikaan töitä itselleen jatkossa. Muutoin on… sanotaanko harvinaista omistautumista asialle.

1 tykkäys

SISÄ-SUOMEN POLIISI nosti lauantaina Suojoen sillan viereisestä vesistöstä henkilöauton, jonka sisältä paljastuneen vainajan uskotaan olevan 9 vuotta sitten kadonnut Jussi Peltola.

Lauantai-iltana 28. huhtikuuta 1973 samaisella sillalla sattui toinenkin kuuluisa auto-onnettomuus, jossa surmansa sai laulajalegenda Sammy Babitzin. Tapahtumahetkellä laulaja oli matkalla esiintymään Kukonhiekan lavalle Saarijärvelle.

Babitzin menehtyi sisäelinvammoihinsa Jyväskylässä onnettomuutta seuraavana päivänä. Onnettomuuden seurauksena kuolivat myös auton kuljettaja ja Babitzinin tyttöystävä. Vain neljä kilometriä ennen onnettomuuspaikkaa, nelostien risteyksestä Honkolasta kyytiin hypännyt 19-vuotias liftarityttö selvisi hengissä.

1 tykkäys