Asiat ja ihmiset, jotka saavat hyvälle tuulelle

Pyhäinpäivänä perinteisesti tulee ensimmäistä syötyä ja porkkanalaatikkoa :yum:

1 tykkäys

Arvostan kyllä sinun paneutumista jouluruokiin.

Sahramipullaohje ei kyllä unohdu millään ja saa hymyn huulille aina kun sen muistaa.

Tästä vielä linkki ohjeeseen.

11 tykkäystä

Myykö k vai s? Voisin vähän kurkkia pakastealtaisiin. T:kiinnostunut

1 tykkäys

Vammalan Citymarket eli siis K

2 tykkäystä

Täytyypä kattella täällä Tampereen seudullakin löytyisikö jo kinkkua syötäväksi.

1 tykkäys

Pakastekinkkuja on tällä viikolla mennyt S-ryhmänkin kauppoihin. Niitä pitäisi löytyä jo kaikista ässän myymälöistä.

1 tykkäys

Eilisen Jukurit-Pelicans pelin jälkeiset tapahtumat Kalevankankaan jäähallin parkkipaikalla toivat kyllä hymyn huulille siitä kuinka paljon Tappara voi mennä tunteisiin, vaikka eivät edes pelaisi. Pelin jälkeen arviolta 40 vuotias mies Jukuri fani huikkasi minulle että olen eksynyt väärään peliin, minulla siis 70-luvun lopun Tappara takki ja Tappara pipo päässä. Kommentoin miehelle että mukava käydä katsomassa välillä neutraalisti Liiga kiekkoa paikanpäällä kun oma joukkue ei pelaa. Tämän jälkeen mies alkoi jo kuulostamaan kiukkuisemmalta ja tuumasi Tapparan olevan vain ringette joukkue tai jotain vastaavaa, joten oli pakko kuitata että onhan illan joukkueilla yhteensä sentään 2 pinnaa enemmän kuin ringette joukkueella.

Tässä vaihessa selkeästi kuuppa meni enemmän jumiin miehellä ja alkoi sanomaan että “helppohan se on monta miljoonaa isommalla budjetilla pelata” tai jotain vastaavaa ja kun huomasin että kierrokset alkaa nousemaan vastasin miehelle vai että “Jep jep”. Tämän jälkeen mies kiukustui vielä enemmän ja sanoi Tapparan olevan ostojoukkue, jossa ei ole yhtään omia kasvatteja. Meinasin sanoa jo että on niin paljon että riittää Jukureille asti “huonoimpia”, mutta maltoin mieleni koska ei kiinnostanut alkaa myllyttämää niin vastasin vain että “niimpäs olikin”.

Tämän jälkeen miehellä nousi kierrokset jo kunnolla ja kääntyi minua päin ja otti muutaman askeleen ja lähes huusi että “Mitä mussutat, oliko vielä jotain sanottavaa?”. Totesin vain että mitäpä sitä enää vastaamaan, jonka jälkeen mies kääntyi ja lähti toiseen suuntaan ja huusi vielä perään “V###n pelle”. Tuli lähinnä huvittunut olo siitä kuinka kiekkopeli voi mennä tunteisiin. :rofl:

39 tykkäystä

En tiedä muista, mutta näistä ainakin minä ammennan lisää energiaa. Harvoin saa tämmöistä asemaa, että kaikki muut paitsi omat vihaavat. Minun ja Tapparan suhde vain vahvistuu näistä, kiitos siitä vihaajille🫶

14 tykkäystä

Toiset valittaa lumesta ja sen aiheuttamista liikkumisen vaikeuksista. Minä hyppäsin pyörän selkään ja kävin kylillä asioilla. 15 km lenkki tuli huonosti aurattuja teitä ja auraamattomia kelvejä pitkin. Mutta minulla oli mukavaa. Sähköavusteinen maastopyörä ja nastarenkaat on hieno yhdistelmä. Mutta ehkä jonakin päivänä viellä minulla on se talvipyöräilyn kunkku eli sähköläskipyörä.

6 tykkäystä

Haastavaan talviseen keliin liittyvä asia itselläkin eiliseltä.
Syksyn ekat liukkaat kelit ja ennen kauppaan lähtöä piti kliksutella luistonesto + ajonvakautus pois käytöstä. :smiling_imp: :smiling_imp:
Hymy oli takuulla yhtä leveä kuin ajolinjakin. :rofl:

3 tykkäystä

Sama täällä; kävin tekemässä Kaarinanpolun tuntumaan nelivedolla urat auraamattomalle tielle jotta kaksvetosetkin pääsee perille :wink: Tokihan siinä sitten kävin leikkimässä ilman luistonestoa ja päästelemässä sladissa kurveihin. On se hauskaa kun perä luistaa hallitusti sivulle ja joka pyörä tuuppaa eteenpäin - ensimmäiset kitkat alla - aina ennen ollu nastat!

1 tykkäys

On se Vallinkin joskus ollut nuori ja sileä poskinen poika!

4 tykkäystä

Nyt on hyvä fiilis. Vanhalla kirkolla fanibussissa lähdössä kohti marraskuista el classikoa😁

22 tykkäystä

Istutin ensimmäistä kertaa koskaan tulppaaneita.
Kävin istuttamassa rantaan parikymmentä uusimaalaista hevoskastanjan pähkinää (ei saa kertoa kaupunginpuutarhurille).
Ripustin pari puhdistettua linnunpönttöä pihapuihin.

Mun puolesta kevät saa tulla.

5 tykkäystä

SaiPa Tappara ottelun lehdistötilaisuus. Oli kerrankin vieraissakin ihan oikeasti päätetty tehdä asia oikeasti eikä vain heittää kuinka meni hei hei.

3 tykkäystä

Sanoisin että mentiin jopa vähän turhan pitkälle. 4,5 min kohdalla olisi ollut erinomainen paikka lopettaa kun kysyttiin tulevasta tauosta, sen jälkeinen ei kuulunut enää ko. otteluun vaan oli henkilöhaastattelun matskua.

Mutta hienoa siis toki että oltiin valmiita tekemään asian eteen jotain myös englanniksi.

Ollaan @Tapparapojat55 kanssa reilu puoli vuotta yritetty vaihtaa kaulahuiveja, kun mulla oli alkuperäinen sinioranssien huivi. Tänään saatiin aikataulut osumaan ja saatiin vaihto suoritettua. Pikku juttuja, mutta kuitenkin! :smiling_face:

17 tykkäystä

Elämäni ensimmäinen työturvallisuuskoulutus takana. Meni läpi. Tuli hyvä mieli😁

13 tykkäystä

Koulutushaaramarssi suoritettu. 65 km ja ~21 tuntia. Kipua, vettä ja kyyneleitä, mutta silti vaan nitkutettiin maaliin asti.

Nyt saa sitte koulutushaaramerkin lomatakin käteen. Ja Tj on pelkästään 214 :smiley:

21 tykkäystä

Upea Tappara kausijulkaisu Aamulehden liitteenä jossa paljon mielenkiintoisia juttuja ja hyviä tarinoita. :heart_eyes:

2 tykkäystä