Cheerleaderit Liigassa

HC TPS:n toimitusjohtaja Mika Eskola vakuuttaa, ettei kyse ole siitä mikä meikäläiselle ensimmäiseksi juolahti mieleen tanssityttöjen poistamisesta katsomoista:

TPS otti vähän aikaa sitten Turku Pride -tapahtuman yhteydessä kantaa seksuaalisen tasa-arvon puolesta ja nyt se poisti katsomosta tanssitytöt. Tässä ei siis ole kyse siitä, että Tepsi olisi lähtenyt kitkemään jääkiekkoliigasta heteromiesten äijäkulttuuria?

– Nämä kaksi asiaa eivät liity toisiinsa mitenkään. Tämä tanssityttöpäätös tehtiin jo toukokuussa, Eskola toteaa.
Missä luurasivat TPS:n tanssitytöt? - Turun seudun urheilu - Turun Sanomat

Onhan nuo tanssitytöt/naiset osa tuota ottelutapahtumaa. Ainakin omasta mielestä.

Se tuossa Tepsin kuviossa ihmetettää ettei siellä mielestäni ollut viime lauantaina kumpaakaan - ei tanssijoita eikä Yonoton palvelun tarjoilijoita. Toki hallissa oli vain puoli täyttä, vajaa 7000, niin eipä siellä tarvinnut mihinkään muutenkaan jonottaa.

3 tykkäystä

Minä olen Emil Elon kanssa samaa mieltä. Mielummin ottaisin kaljan erätauolla ilman jonotusta, kun tanssitytöt rappusilla. Nyt en juo erätauoilla kaljaa, kun Hakametsässä saa jonottaa tolkuttoman kauan ja haluan nähdä joka sekunnin maksamastani kiekkopelistä.

4 tykkäystä

En kyllä sitten millään jaksa uskoa että nuo tanssitytöt olisivat niin kalliita etteikö olisi voinut heitä pitää ja palkata lisäksi sitten näitä tarjoilijoita.

Kyllä tanssitytöt kuuluu muutenkin ottelutapahtumaan. Jos peli kulkee huonosti tai on muuten ratkennut niin on jotain katseltavaa ja silmäniloa. Ja varsinkin huonosti menevän pelin aikana ovat halissa suunnilleen ainoita ketkä jaksavat hymyillä.

Tein isohkon irrotusoperaation, kun keskustelu on niin hyvää ja aiheeltaan sellaista, ettei joukkueketjussa kannattanut antaa velloa.

Siinä on Eskola näpytellyt laskinta ja katsonut, ettei cheerleaderit tuota niin paljoa :moneybag: kuin mitä toiminta kustantaa. Peliin tulemisen ratkaisee kymmenet muut asiat ennen kuin se, että siellä ne tytöt tanssivat niin hienosti. Eskola on sitten miettinyt, että tytöt voisi laittaa osin tekemään duunia, joka tuottaa kassavirtaa. Kun toimenkuva ei ole miellyttänyt, tytöt ovat kieltäytyneet. Niin sen pitää mennäkin markkinataloudessa. Ei suurta draamaa tässä minustakaan.

Miten puuttuminen kokonaisuutena vaikuttaa eri kävijäryhmien kokemukseen pelistä onkin monimutkainen kysymys. Omalta kannaltani ±0.

3 tykkäystä

Televisiosta peliä katsovaa cheerleaderit palvelevat huomattavasti paremmin kuin paikanpäällä. En minä niitä juuri edes huomaa peliä jännittäessä. Kameramiehet osaavat kyllä löytää mielenkiintoisia kuvakulmia tanssijoista. Huomattavasti paremmin kuin itse pelistä. Enkä kyllä toivo Suomeen kulttuuria että tarjoilijat puetaan tanssityttöjen asuihin. Tosin en myöskään kaipaa tarjoilua katsomoon kesken pelin.

2 tykkäystä

No sähän sen sanoit. Järkkärithän vois hoitaa tarjoilun. Sielähän ne notkuu tumput suorina. Samantien järkkärit vois vähän tanssiakin. :wink:

12 tykkäystä

Minulle tästä ‘kohusta’ tulee mieleen Kummelin jääkeikko sketsi:

Haastattelija: Kuinka pystyt keskittymään peliin kun tanssitytöt tanssivat ympärilläsi?
Katsoja: Tä? Mee ny pois siitä.
Haastattelija: Takaisin yläkertaan.

2 tykkäystä

Jep, jep.
Miksei järkkäreiden univormuakin samalla tuunattaisi Pride-hengessä hieman sievemmäksi. :wink: :wink:
Edistys asuu Turussa.

3 tykkäystä

Ensimmäiseksi mainitun puuttumista en edes huomannut, enkä niitä kyllä kaipaakkaan, ja jälkimmäistä palvelua ainakin meille tarjottiin hallissa ennen peliä.

Juu, Yonoton ollut siellä jo pari kautta. Mutten siellä nähnyt tarjoilijoita roudaamassa katsomoon tavaraa.

Ehkä kukaan ei sitä tarjottua sovellusta sitten testaillut viellä… tai sitten se vaan ei toimi :smirk:

Iltasanomien lukijat montaa eri mieltä. Aika paljon Turku ny tapetilla.

Turun toiminta vaikuttaa aavistuksen neitimäiseltä touhulta.
Ensin heilutetaan sateenkaarilippua ja sen jälkeen karsitaan nätit tytöt katsomosta jammailemasta.

1 tykkäys

Ihan loogista se on, seuraava vaihe saagassa on, että tanssikuvioita nahkahousuissa esittää gay-miehet. Eikä sekään väärin ole.

3 tykkäystä

Ymmärrän, että gay-miehet vedetään tähän “Turku Pride” -keissin myötä, mutta ihan hyvin katsomossa voisi olla miestanssijoita. Voin vain kuvitella, millaisen somemyrskyn se aiheuttaisi.

Niin pitäähän nuorten naisten olla jääkiekkokatsomoissa tanssimassa miesten silmänruokana. Se on sitä tasa-arvoa.

Toki itse tanssijat varmaan pitää hommastaan.

Eiköhän Tepsissä ole naisia töissä jatkossakin.

Jyväskylässä ainakin oli 1 miestanssija aikaisemmin, tästä kaudesta en tiedä.
tuon verkkokalvoille piirtymisen jälkeen olen vahvasti sitä mieltä että haluan nimenomaan tanssityttöjä/naisia.

1 tykkäys

Voisi olla kokeilemisen arvoinen idea jossain naisille suunatussa teemapelissä. Käsittääkseni näitä jalkahoitoa aitiossa teemapäiviä on ollut lähihistoriassa.

Henkilökohtaisesti en syty mies tai naistanssioista, kun olen tullut halliin katsomaan kiekon siirtelyä verkoon.

Eivät ne tytöt tanssi kuin pelikatkojen aikana, jolloinka ei tapahdu kiekon siirtelyä verkkoon.

Mutta tietysti miksipä ei ottaisi muutamaa miestanssijaa. Kyllä tuon varmaan kestäisi, kunhan eivät vain kaikki muutu miehinksi. Kuten vaikka Sparklingit yleensä jakaantuu kolmen ryhmiin käytäville, kun olisi yksi kolmen ryhmä miestanssijoita, niin voisi katsoja valkata kumpia katsoo. Jos siellä naisten seassa on yksi mies niin se voi olla että se pistää liikaa silmään sieltä.

Aamulehden Espanjalaistoimittaja Eric, jonka sukunimeä en nyt muista, voisi hyvinkin olla innokas tanssijaksi, kun vain joku kysyisi :slight_smile: Kävihän tuo taannoin Sparklingien kanssa jo kokeilemassa.

1 tykkäys