CHL: Tappara - EHC Biel-Bienne 8.9.2019 (Su) klo 19.00

https://www.tappara.fi/liiga/kokoonpano-illan-matsiin/

Tänään pelataan Tappara päivän lisäksi.

https://www.championshockeyleague.com/en/matches/adf0de29eae1f8c1e5bd36cb/tappara-tampere-vs-ehc-biel-bienne#tab_event-stats=team-statistics&tab_event=lineups

Ottelua voi seurata hallista, Veikkaus Tv:stä tai C-moresta.

Kokoonpano
71 Kristian Kuusela – 86 Tyler Morley – 9 Charles Bertrand
76 Anton Levtchi – 11 Patrik Virta – 20 Niko Ojamäki
21 Patrik Puistola – 61 Juhani Jasu – 23 Olavi Vauhkonen
96 Sami Moilanen – 42 Otto Rauhala – 26 Jere Karjalainen
(70 Matias Lehtonen)

33 Veli-Matti Vittasmäki – 4 Teemu Suhonen
19 Ben Blood – 13 Valtteri Kemiläinen
15 Toni Utunen – 91 Alexander Ytterell
18 Tuukka Mäntylä

30 Christian Heljanko
(34 Michael Garteig)

5 tykkäystä

Garteig olis saanut pelata toisen pelin putkeen…Toivottavsti voitto tullee…

5 tykkäystä

Rauhala kehissä. Sille iso peukku.

8 tykkäystä

Mukavan näköinen tuo nelonen, siinä voi tulla vihun pakeille kiire jossain kohtaa…

3 tykkäystä

Eikös Oton ja Jeren yhteispeli toiminut viime kaudella oikein mallikkaasti?
Moilasen Sami siihen lisäksi niin sieltä voi odottaa ihan mitä tahansa, eikä vähiten maalia.

Tietääkö kukaan miten lippujen osto onnistuu pelin aikana? Nyt pohjanmaalla kattomassa mm-kartingia, eli ainakin ekan erän missaan.

Varmaan luukulta saa, mutta miks et osta nyt etukäteen?

OP:n nettitunnukset unohtu matkasta.

1 tykkäys

Eiköhän se voitto sieltä kairata, kun KAC pelissä saatiin maalintekokin onnistuun. Hilleri on kova, mutta ihminen vain kuitenkin. Salmela varmaan taas maalaa, mutta toivotaan ettei se riitä.
Mä en voi sille mitään, mutta aina kun Heljanko on merkitty pelaan, niin mulle tulee ajatus vähintään kolmesta päästetystä omiin. Ei mulla mitään Heljankoa vastaan ole, nuorihan Chrisu on vielä, mutta mä en oikein osaa mieheen luottaa. Mun alitajunta ei pidä Heljankoa voittavana maalivahtina. Mutta siinähän on mulle uusi sankaritarina, kun Heljanko ottaa uuden stepin ja betonoi maalinsa tälle kaudelle. Toivon niin ja toivon ,että se alkaa jo tänään.

Kyllä kyllä, eikä se huonosti mennyt silloinkaan kun kolmantena siinä oli Levtchi.

1 tykkäys

Näykki avasi tätä hieman tänään Kirvesklubilla.
Ollaan aidosti hämmästyneitä kun Krisse uittaa längistä.:laughing:

Tunne on ihan oikea, koska itsellä on sama tunne, yleensä menee vähintään 3 kun Heljanko pelaa. Noh perjantaina meni 3 omiin vaikkei pelannut.

1 tykkäys

Nousujohteinen kausi jatkuu Tapparalla ja ensimmäisten harjoituspelien synkkyydestä on päästy jo tasolle jolla alkaa tulemaan pisteitä, Liigassakin.

Mukavinta on tietysti Tyler Morleyn nousu ottelu ottelulta. Ylivoimalle on Tapparalla nyt sellaiset palikat että on totaalista tunarointia jos se ei ole tehokasta. Heljanko pelasi jälleen hyvän pelin laadukasta joukkuetta vastaan.

Koska aina pitää kritisoida jotain, niin Levtchi on saanut kosolti peliaikaa hyvissä ketjuissa, mutta tulosta ei ole tullut.

Sellainen tuli vielä mieleen että Jere Karjalainen näyttäisi olevan hyvässä iskussa. Joko nyt tulee tasaisesti tuottelias kausi?

11 tykkäystä

Ihan erilainen ilme minusta hänellä kuitenkin kuin viime kaudella. Vai oliko viime syksykin lupauksia herättävä?

Käännän tämän kyllä muiden syyksi. Levtchi löysi pelaajia jopa loistavasti viikonlopun peleissä. Tänään mm. heitti pari aika maukasta Karjalaiselle ylivoimalla. Ei Levtchi voi syöttää itselleen ja tehdä maalia.

Mutta Levtchin omaan ketjuun meinasin eilen kirjoitella, että pelkään Levtchin jäävän vähän roolittomaksi tässä joukkueessa. Toisaalta tänään kakkosylivoima pyöri nimenomaan Levtchin kautta.

4 tykkäystä

Mun mielestä on myös positiivista, että ykkösen takanakin alkaa kentät muodostua. Karjalainen & Ojamäki parempia eri kentissä.

4 tykkäystä

Todella hyvin annetaan mahdollisuuksia ottaa se rooli.

En muista milloin viimeksi Tapparan sentteri olisi painanut ylivoimalla lämärillä viivasta maalin. Janne Ojanen noita toki aikanaan teki, mutta sen jälkeen ei ole aivan liikaa nähty. Tämäkin tarjoaa yhden variaation ylivoimalle lisää, että sentteri hakeekin viivasta vetopaikkaa.

Biel on taatusti Liiga-tasoa oleva jengi (onhan kyseessä viime kauden Sveitsin kärkijoukkueita), joten kyseessä oli hyvä mittari tähän paikkaan.

Jatko CHL:ssä on edelleen täysin omissa käsissä. Mielelläni näkisin Tapparan etenevän tosipeleihin, joissa halli olisi loppuunmyyty ja vastassa esim. jokin ruotsalainen huippuseura. Myös vieraspelimatka voisi olla kiinnostava vaihtoehto pudotuspeleissä.

7 tykkäystä

Semmonen lyhyt analyysi viikonlopun CHL-peleistä kokonaisuudessaan, että Tappara osoitti aika paljon luonnetta vaikeassa tilanteessa. “Must win”-pelit tuli aika nopeasti ja molemmat voitettiin. Luulisin, että tämä olisi nyt oikeasti hyvä pohja startata Liiga. En muista ihan hetkeen nähneeni tässä vaiheessa näin valmista Tapparaa. Okei 2017-18 kaudella nähtiin vähän vastaava, mutta se hyytyi ihan täysin runkosarjaan. Toivottavasti nyt ei näin.

8 tykkäystä

Tasaisuutta ei ole kyllä yhtään. Perjantaina näkyvä pelaaja. Tänään enemmän jäi mieleen tyhmä jäähy. Mutta taululle pitäisi päästä kun on yv:säkin pyörittäjän paikalla.