Christian Heljanko

Ilman Heljankoa olisi sarjatilanne toisinpäin. Huippuottelu taas, kun me sitä eniten tarvittiin! Kiitos Chrisu! :blue_heart::orange_heart:

25 tykkäystä
30 tykkäystä

Taponen pelaa hienoa kautta, mutta Heljanko pelaa jo hienoa ties kuinka monetta kautta. Aivan uskomaton maalivahti Chrisusta on meille saatu.

27 tykkäystä

Vai että skorpionimustekala :grimacing:

– Se oli hasekmainen skorpionimustekala. Voidaan kehittää mitä tahansa eläimiä. Hirvonen varmaan näkee painajaisissakin, kun pönttö oli tyhjä, Lehkonen hämmästeli.

4 tykkäystä

Helkku näytti parastaan, kun pakisto edessä rakoili ja menetti kiekkoa sektoriin. Voiton takuumies ehdottomasti :blush::+1:t2:

7 tykkäystä

Hieman alussa Heljangollakin pomppi ja hiukan ylipelasi, mutta tatsi löytyi kuitenkin pelin edetessä paremmin ja paremmin. Hyvä peli heti alkuun, näytti ettei ainakaan Taposelle häviä pätkääkään, vaikka selostajilla, kommentaattoreilla ja studiotiimillä ei oikein muuhun riittänytkään aikaa kuin Taposen ja Hifkin hehkuttamiseen. Mutta se mikä on Roope Taposelta huikeaa, on Heljangolta sitä normaalia. :slightly_smiling_face:

6 tykkäystä

Eka erä meni kyllä pitkälti ylipelaamiseen ja selkeästi jännitti.
Mutta pelin edetessä rauhoittui ja lopulta monta isoa koppia ja voitto taskuun.

Olikos tässä jotain asiaa? Ei aukea kuin tilaajalle.

1 tykkäys

En ole täysin varma kun itellä ei oo tilausta mutta kuulema on mielenkiintoinen uutinen.

1 tykkäys

Onnenamulentti on Happy-koira joka on oytanut Heljangon veljen paikan Heljangon kypärässä.

Mies myös viihtyy kiekkosateessa ja seuraavan kauden työnantaja ei ole tiedossa

8 tykkäystä

Viime kevään viimeisestä finaalista:

Rauhala raapaisee kiekon kulmaukseen, mikä käynnistää Tapparan villit mestaruusjuhlat. Koko kirvesjoukkue hyppää nollapelin torjuneen Heljangon päälle. Heljanko on jälkikäteen katsellut viimeistä aloitusta ja sitä seurannutta juhlintaa useaan kertaan videolta.

Tapparan ja tuhansien kannattajien riemuitessa erotuomari Mikko Kaukokari luistelee huomaamattomasti nappaamaan viidennen finaalin kiekon talteen. Kaukokari antoi kiekon Heljangolle viime keväänä jääkiekkoliigan palkintogaalassa.

”Se oli hieno ele häneltä”, Heljanko kiittää.

Pelaamisesta:

Heljanko on aikaisempinakin kausina ollut maalivahti, jolle hiljaiset, syksyiset runkosarjaottelut ovat saattaneet olla niitä kaikista vaikeimpia. Kun torjuntoja on tullut vähäisesti altavastaajaa vastaan, taakse on voinut lurahtaa helppo maali. Tärkeimmissä otteluissa on ollut täysin toisin.

”Olen junioreista asti kokenut, että painepelit ovat minua varten. Kun tulee lisää painetta, se kihelmöinti ja jännitys ajaa parempiin suorituksiin”, Heljanko taustoittaa.

Maskista:

”Aiemmin minulla on ollut maskissa kuva veljestäni (JYPin hyökkääjä Rasmus Heljanko). Halusin saada koirankin mukaan. Happy on aina hyvällä tuulella. Yritän itsekin aina hallille tullessani olla. Kun menen kotiin, joku muistuttaa minua, että se on vain jääkiekkoa. Toivottavasti se on onnen amulettimme kevääseen”, Heljanko sanoo hymyillen.

Eikö veli pahastunut, kun Happy syrjäytti hänet?

”Happy on Rasmuksen lempikoira. Koirasta pitää laittaa joka päivä kuvia ja videoita Rasmukselle. Veikkaan, että he elävät sulassa sovussa.”

51 tykkäystä

4 viestiä siirrettiin ketjuun: Huhu: Christian Heljanko jatkaa Tapparassa kaudella 2023-24?

22 tykkäystä

Täytyy sanoa, että Happyn kuva maskin takaosassa kyä tua ittellekin aina hyvän fiiliksen. Mukava on ollut Happya kattoa pelistä toiseen seisomakatsomosta! :dog: :blue_heart:

24 tykkäystä

Silloin kun pelataan,niin pelataan! Oon sanaton!!! Huikeeta tekemistä,kiekko tarttuu!!!

73 tykkäystä

Joo-o. Pudotuspeleissä 1,11 päästettyjen maalien keskiarvo ja torjuntaprosentti rapiat 95%. :smiley:

27 tykkäystä

Jos tää homma menee siten kuten nyt näyttää mevän niin ei paljon epäselvää ole kuka tämän liigan paras veskari on. Tai ei kyllä ole tälläkään hetkellä.

18 tykkäystä

Naapurissa oltu sitä mieltä, että Ilves tekis ainakin seittemän maalia per peli Helkulle. Itse mietin, että minkähän lisänimen sais siellä, kun on kaikkea Kingistä lähtien.

1 tykkäys

Tammikuun lopussa Jatkoajan toimittelijat vielä kertoivat Tapparallakin olevan heikkouden löytyvän juuri tolppien välistä. Ja ennen ekaa finaalipeliä studioväki rankkas Partasäkin paremmaksi näistä kahdesta.

12 tykkäystä