Christian Heljanko

Mulle riittää se, että on vähintään yhtä hyvä ku vastustajan maalivahti. Eilen niin olikin, vaikka se yks maali oliki vähä helposti annettu.

1 tykkäys

Ihan hyvän avauspelin Heljanko tosiaan eilen pelasi. Vaikka päästikin kolme maalia, vastustajan maalivahti päästi kuitenkin puolet enemmän maaleja. Ja pääasia että tuli voitto, voittaminenhan tässä tärkempää on kuin päästettyjen maalien keskiarvo. Ja ensimmäinen peli on aina jokaiselta pelaajalta pientä hakemista, joten eiköhän Heljankokin vielä ala tilastojaan kohentamaan kauden edetessä. Ja eilen otti kyllä muutaman maailmanluokan torjunnan.

Metsolahan on huonoin liigavahti ikinä missään. Menepä Jatkoajassa kehumaan Metsolaa, niin heti tulee kuittia Oulusta, Hervannasta ja Ulvilan seudulta.

Oikeastihan Metsola oli monta vuotta Liigan paras maalivahti, muttei tainnut saada yhtään Urpo Ylöstä, kun narratiivi oli, että Hilpankin prosentit olisi 94 ja risat saravojen ja kankaanperien takana.

4 tykkäystä

Kyllähän Metsola on ollut jo vuosia yksi euroopan parhaista maalivahdeista. Joinain kausina olisi voinut jopa sanoa, että paras.

Silti Tapparassa päästi helppoja maaleja. Mutta ei se mitään, niinhän ne kaikki päästää.

Edit: laitetaas vielä esimerkki:
Kaikki varmaan muistaa J-M Aaltosen melko kaukaa lähettämän kaaliperhosen finaalien game 7 jatkoajalla joka painui ohi Metsolan Tapparan verkkoon ja sinetöi mestaruuden Kärpille.

2 tykkäystä

Kyllä. Ja aika äkkiä unohtui Domin ekassa päästämät 7 maalia. Toki seuraavassa nollat.

2 tykkäystä

Heljangolla on yhä tekemättä se, jonka Metsola teki Tuokkolalle eli kilpailutilanteessa otti ykkösmolarin paikan itselleen. Bäckströmin kanssa se oli tarjolla suoraankin, mutta ei oikein saappaat täyttyneet. Larmin takaa tuli viime vuonna seuraava mahdollisuus, mutta paikan vei Garteig. Taas on vastus kova, kun pitäisi syrjäyttää Domi. Jos ei muuta niin kovassa seurassa Chrisu on saanut olla ja voi hyvin käydä, että kukka puhkeaa joskus muualla.

Metsolasta tuli huippuvahti, mutta kyllä minullekin hiukan jäi kaivelemaan 1 helppo/peli - meininki vaikka joukossa saattoi olla ilmiömäisiä pelastuksiakin. Tosiasia kuitenkin, että finaalisarjoissa Metso oli toisessa päässä ollutta kolleegaansa heikompi.

Antti Leppänen, Hannu Kamppuri ja Markus Mattsson ovat minulle olleet todellisia The Mestarivahteja. Sitten tulee muut, jotka mestaruuden ovat pystyneet torjumaan. Metsola ei erinomaisuudestaan huolimatta tässä joukossa ole. Saa nähdä onko Heljankokaan.

3 tykkäystä

Mulla samat vahdit The mestarivahteina ja Domi siinä hilkulla. Chrisun toivon nousemaan mukaan…

1 tykkäys

Muzzatti ja ennenkaikkee Mika Lehto, ne on “mun” molarit.

Heljanko ei taida nousta mitenkään erityiseks maalivahdiks mulle, eikä Tapparallekkaan. Toivon sitä tietenkin ja välillä näyttää menevän eteenpäin torjuntavarmuudessa, mut sit tulee taas vaikeeta. Liian vaikeeta.

CH oli tänään mokke paikallaan. Varmaa työtä,koppi tarttui. Tilataan tätä lisää.

23 tykkäystä

Loistava peli tänään Heljangolta!
Torjui erittäin varmasti, ei pomputellut juuri yhtään, ja oli kaikin puolin todella rauhallisen ja luotettavan oloinen! Hienoa!

17 tykkäystä

Hieno peli.
Ei mennyt puhuttuja helppoja vaan näytti puhujille kaapin paikan😊
Tapparalla on kyllä loistavasti mokke tilanne.
Hyvä Heljanko

2 tykkäystä

Taas on havaittavissa Chrisun kohdalla sama ilmiö, että kun ei joudu pelaamaan montaa peliä putkeen niin kiekot tarttuu paremmin. Lisäksi pelaaminen on rauhallisemman näköistäkin.

10 tykkäystä

Ansaitsee suitsutusta. Pysyi loistavasti pelin sisällä, vaikka vaikea peli veskarille, kun hommia tuli vasta kolmanteen erään. Voitti tänään pisteitä Tapparalle. Ei oo huono meidän mv tilanne. Kommentit @Messi.

10 tykkäystä

Hyvä peli Helkulta. Muutama paraatipelastus, potkumaalille ei voinut mitään.

16 tykkäystä

Ei edes ollut mikään potkumaali. Turha, onnekas pomppu, josta Kontiola sai puhtaalla tuurilla syöttöpisteen lisää. Heljanko pelasi tänään parhaan pelinsä pitkään aikaan ja sai taas ansaitusti luottamusta lisää.
Heljanko joutui koetuksiin vasta tuossa kolmannen erän loppupuolella, ja selviytyi kiitettävästi. Kenties jollain muulla olisi joku pomppinut sisään ja Juudas olisi taas löytynyt. Kolme leijonaa Heljangolle tämän päivän pelistä!

6 tykkäystä

Tämä kaveri on tällä hetkellä mun mielestä selvä ykkösmolse.

1 tykkäys

Minusta pomputteli aika paljon, mutta torjui pahoilta paikoilta ykköskiekot hyvin ja voitti pelin. Se riittää. Kädet pysyi hyvin ylhäällä, pari Innalan laukausta olisi kädet sylissä mennyt. Hyvä näin.

Domilla on toki kaksi nollapeliä. Ehkä kuitenkin ykkönen?

Heljanko ei ole muuten tällä kaudella itse asiassa päästänyt yhtään suoraa vetoa, kaikki olleet jotain ohhoh-pomppuja tai reboundeja.

2 tykkäystä

Ei ollut potku.

Mut Heljankosta sen verran, että itse pitäisin ykkösmolarina juuri tällä hetkellä. Hrachovina kyllä varmasti vielä näyttää mikä miehiään, mutta ei hänkään huono ole ollut. Hyvä, että näyttäisi olevan hyvä kaksikko ja terve kilpailu tekee hyvää. Eikä 50-50 peluutuskaan huono ole jos molemmat jatkaa hyvin.

1 tykkäys

Taas pari helppoa kun ei Suhosta eikä tuuri pomppua pystynyt torjumaan.

5 tykkäystä

Ei kai sitä ykkösmolarina asemaa ihan yhden pelin tai parin viikon esitysten perusteella jaeta.

Kausi näyttää, prosessi opettaa, sattuma korjaa satoa ja ken elää, näkee.

Mutta nähdäkseni poikkeuksellisen hyvä peli tänään. Missä hyvää on hyvä peli, huonoa sen poikkeuksellisuus.

2 tykkäystä