Ei pelata. Ainoa oikea ratkaisu on laittaa kausi pakettiin ja ens syksynä uusi yritys.
Suomesta Britteihin ja Briteistä USA:an… Kai toi onnistuis?
Katsojat kyllä pitkälti rahoittavat tuon homman, mutta itseään, joukkuettaan ja rahan vuoksi pelaajat silti pelaavat.
Itse oon ainaki varma, että Kärpät äänestää vastaan ettei pelata. Lipputuloja ei tule mistään ja lentokoneella lennetään. Ei mitään järkeä taloudellisesti. Myös olen varma, että pelaajien ykkösprioriteetti on oma terveys.
Juurikin näin. Kuluthan eivät lähtisi mihinkään, ja kumilaatan läpsyttely typätyhjässä hallissa on aika turhaa
Eilen jaksoin noin 10min kattoa peliä. Ei tuossa ole mitään järkeä, kun ei yleisöä ole. Yleisö luo kumminkin sen tunnelman ja ei yksinkertaisesti itse ainakaan saa playoff tunnelmaa päälle, kun läpsyttelyn äänet vaan kuuluu kaukolosta.
Itse katsoin ehkä noin 5 minuttia, jonka jälkeen laitoin Telia-TV:n kiinni.
Kyllä siellä yllättävän moni pelaaja haluaa pelata kevään pelit, vaikka sitten tyhjille katsomoille.
Oma mielipide on sellainen että säälit olis pitänyt vetää läpi ma-ti ja sen jälkeen aloitella pudotuspelit to ja la peleillä.
Ja mikäli jossain joukkueessa joko pelaajalla, huoltajalla tms löytyy korona niin pleijarit jää siihen kaikkien osalta eikä mitaleita jaeta.
Kerrankin Kiva-Harrin kanssa samaa mieltä
Itse katsoin koko pelin… Vai täytyykö kertoo kuinka kauan peliä katsoi?
Ei toki tarvitse, mutta sulla on pitkä pinna, täytyy kyllä myöntää ![]()
Ei, vaan me Tappara fanit päästiin nauttimaan kun pelattiin ehjä 60 minuuttinen sitten syksyn 2019.
- Kulut ovat normaalia pienemmät, koska järjestelyt kevenevät yleisön puuttumisen johdosta. Reissaaminen toki maksaa ihan saman verran.
- Terveys edellä tietysti mennään, mutta pelaajien työ on pelata jääkiekkoa. Ei siinä ole pykäliä, että ei tarvitse pelata jos ei ole kivaa. Mielestäni väljempi tunnelma ei ole mikään syy jättää pelaamatta, mutta taloudelliset perusteet tietysti ovat. Ei ole harjoituspeleissä, CHL:ssa tai Turussa täyttä katsomoa tai tunnelmaa, mutta silti pelataan.
Urheilullisesti olen siis tyhjien katsomoiden kannalla, mutta talous ja terveys tämän tulee ratkaisemaan.
Mun mielestä on ihan turha pelata playoff pelejä tyhjille katsomoille ja kausi sais loppua tähän runkosarjaa.Ihmisten terveys on tärkein …
Terveys ja kanssaihmiset ennen sirkushuveja.
Näihin kahteen ensiksi mainittuun sisältyy myös pelaajat, kaikki toimihenkilöt, mediaväki, ja järjestysmiehet - Sekä jokaisen näiden ihmisen perheet ja isovanhemmat.
Hoidetaan korona alta yhtenä joukkueena, sen jälkeen voidaan taas palata normaaliarkeen.
Pelit voitaisiin päättää jo “nyt”, tilanne pahenee ja ulkomaalaispelaajien lennot loppuvat, pelaajat haluaisivat varmaan perheidensä luokse. Nyt munaa päätöksiin liiga!
Tyhjille katsomoille pelaaminen voisi sinänsä toimia, vaikka toki latteaa se olisi. Telia saisi myyntiä jne.
Mutta mitä sitten tehdään, kun joku tai muutama jostain joukkueesta nappaa viruksen itseensä. Onhan pelaajillakin vapaa-aikaa, eli täysin mahdollista tai jopa todennäköistä. Laitetaanko karanteenin koko joukkue ja vastustaja samalla? Sen parin pelit loppuisi kuin seinään. Ja siten koko play-off kierros romahtaisi. Tämä on se paljon vakavampi skenario - tyhjille katsomoille pelaaminen ei pelkästään ole arvioinnin ja päätöksen kohteena.
Jos ja kun tämä kausi päättyy lauantain jälkeen, niin miten käy pelaajille? Tuolla aikaisemmin tässä ketjussa oli jonkun pelaajayhdistyksen jehun kommentti, että palkat juoksevat huhtikuun loppuun.
Voidaanko jo nyt julkaista ensi kauden sopimuksia vaikka kausi on “kesken”? Tuleeko tästä karanteenilomasta nyt pelaajien loma ja treenikaudet alkavat heti toukokuun alusta kaikilla? Miksi Tappara treenaisi pelaajien kanssa, jotka ovat tehneet sopimuksen toiseen liigajoukkueeseen?
Mielenkiintoisia aikoja eletään ja toivottavasti asioihin saadaan selvyyttä mahdollisimman nopeasti. Terveys edellä täytyy mennä.
Kotikenttäetu pienenee merkittävästi, kun katsojia ei ole. Jos pelataan bac to back pelit samassa hallissa matkakustannuksetkin saadaan pienemmiksi, eikä lentäminen ole välttämätöntä. Nyt voidaan aikataulua muuttaa vapaasti, koska ei tarvitse miettiä katsojien ehtimistä hallille.
Seuroille ei tule kohtuuttomia kuluja, jos pelataan tyhjille halleille. Hallivuokrat, joista saanee alennusta sekä matkustuskulut. Tämä seikka ei varmasti ole ratkaiseva päätöksessä.
Sen sijaan liigalle tulee kuluja varsinkin Telian kautta, jos ei pelata ja tästä kärsii myös seurat. Tämä on varmasti merkittävä juttu.
Eiköhän pelaajat halua pelata tyhjille. Koko kausi tähän on satsattu.
Oma rehellinen mielipide on tämä: Keski-euroopasta mallia ja pillit pussiin. Kausi mitätöidään ja mitaleja ei jaeta ollenkaan. Uusia kausia tulee ja menee mutta ihmisten terveys ajaa kaiken edelle.
Vaikeina aikoina on kyettävä tekemään vaikeita päätöksiä.