COVID-19: Koronavirus päätti Liiga-kauden 2019-20

Joukkueet muuttuvat niin paljon, ettei ole tolkkua pelata ensi syksynä tämän kauden mestaruudesta. Tämän kauden paremmuus on ratkottava joko tänä keväänä tai ei koskaan. (Eli ei koskaan.)

17 tykkäystä

Usko tai älä, mutta tää harmittaa ihan pirusti kaikkia. Ymmärrän myös sen, että varmasti poikkeuksellisen paljon harmittaa ainakin Ilvestä ja Lukkoa, koska pelaavat parasta kauttaan miesmuistiin - tai KooKoo:ta. Kausi jää vajaaksi maultaan ja mielestäni ainoa oikea ratkaisu on jättää leikit kesken, jos tilanne menee tämmöiseksi kuin se nyt on. Aika isolla riskillä täytyy mennä, jos playoffit pelataan, koska on ainoastaan ajan kysymys, koska joku joukkueista on karanteenissa.

1 tykkäys

Pelaajien palkkahan juoksee huhti-toukokuun vaihteeseen? 2-3 viikon tauko ja sitten game-on!

Jos tässä nyt tämä epidemia alkaa jyllään samaan malliin kuin muualla Euroopassa niin ei kyse oo ihan 2-3 viikon karanteenista kaikille. Karanteenihan on vain varotoimi, jolla pyritään hidastamaan epidemiaa, jotta ei oltais kaikki vuoteen omia yhtä aikaa ja sairaalat ei ruuhkautuisi. Epidemia on tulossa vasta.

Kysymys on enemmänkin kuukaudesta tai parista tällä hetkellä ja kesällä ei pelata. Sekin vaihe on vielä edessä, kun karanteenistakaan ei ole mitään hyötyä. Jos katsot kuvia tuolta Keski-Euroopasta ja Italiasta niin kokonaiset kaupungit on hiljentyneet.

Jääkiekon pelaamattomuus on se pienin asia tässä hetkessä, jos muuten arki rullaa eteenpäin. Kausia tulee - uusia. Mahdollisuuksia. Nyt harmittaa hitokseen, mutta joskus on tämmösiäkin vuosia. Tapparankin mitaliputki tulee katkeamaan siihen, että ei pelata.

6 tykkäystä

Ihan kiva, mutta Suomen epidemiahuippu on vasta kesällä.

Kausi pakettiin ja sillä hyvä. Katsellaan syssymmällä uudelleen.

5 tykkäystä

Itseä ei tässä tilanteessa haittaa yhtään jos pleijarit jää pelaamatta. On elämässä muutakin kuin viirit katossa.

6 tykkäystä

Aloittaako Liiga pelaamaan sääliplayoffeja?

• Kyllä
  • Ei

0 voters

Jutussa mainitaan ettei yleisötapahtumien perumisella ole suurta merkitystä epidemiaan joten eiköhän pelata vaan.

2 tykkäystä

Suurin ongelma varmaa on se, jos joku pelaaja altistuu playoffeissa niin ei se kovin reilua ole.

13 tykkäystä

Yksi lähde lisää. Ongelmahan on se, että me ei oikeastaan tiedetä - kuten Koronan suhteen about kaikki. Kun me ei oikeastaan tiedetä niin saatetaan tehdä kasa turhia toimenpiteitä. Parempi on kuitenkin tehdä jotain kuin jättää tekemättä. Mieti myös Liigan kannalta, millainen isku maineelle on se, jos Liiga nyt rinta rottingilla lähtee Ruotsin, Saksan ja Itävallan sekä about kaikkien muiden paitsi KHL:n suhteen ihan toiseen suuntaan ja Suomessa tullaan tilanteeseen, että se epidemia alkaa levitä ja todetaan, että jääkiekkomatsi aiheutti pari kuolemaa.

Liiga ei taida uskaltaa ottaa sitä riskiä - ja tosiaan ympärillä näkee, kun kaikki peruvat pelinsä, mikä on henki.

Tämän kauden keskeyttäminen on omasta mielestäni selvä asia. Itse mietin saadaanko ensi kausi käyntiin jo syksyllä.

3 tykkäystä

On se jännä asia, että vain Suomen terveysviranomaiset tämän tietävät.

Samainen THL oli nelosoluista ja lonkeroista sitä mieltä, että alkoholin käyttö lisääntyy, kun em. tuotteita saa ruokakaupasta. Kuinkas kävikään.

3 tykkäystä

Puhumattakaan CHL tilanteesta jossa pitäisi joukkueiden matkustella maasta toiseen elokuussa jo.

2 tykkäystä

Kiinan tilanne kesti about 2,5kk ja nyt alkaa helpottamaan ja elämä palaa normaaliksi. Eli tuossa kesäkuussa voisi odottaa samaa täällä.

Suomen puoskarit yrittävät pakkosyöttää tätä vanhaa “ei aihetta paniikkiin, paniikki on haitallisempaa kuin tauti itse” skeidaa. Sanomattakin selvää, että isot ihmistapahtumat ovat oiva paikka saada tartunta.

Muissa maissa alettu kovin ottein rajoittamaan massatapahtumia mutta Suomessa ei ole mitään hätää. Tyypillistä.

Nyt kun kohkataan vaihteeksi tästä kotimaan tilanteesta niin onko jollakin informaatiota, mikä on Kiinan tilanne viruksen alkulähteillä? Kiinan tilanteesta voi päätellä sitten sitä, kuinka kauan erilaiset vaiheet tulevat kestämään täälläkin ja päätellä ehkä myös sitä, koska palaamme urheilun pariin uudestaan. Itse vieläkin elättelen kovaa lapsenuskoa, että pelataan nyt vaan ja aion ainakin itse sinne hallille mennä, jos eivät karanteeniin määrää, mutta mutta mutta… se on nimenomaan sitä lapsenuskoa. Jotenkin tuntuu aika hurjalta, että saatais kaikki sarjat tässä tilanteessa maaliin, kun playoffit sentään kestää 1,5 kk.

Filosofinen kysymys: Katkeaako putki, jos mitaleja ei jaeta? Itse sanoisin, että ei katkea.

9 tykkäystä

Minulle ei ole mitään väliä millään mitaliputkella. Terveydelliset asiat ovat vähän tärkeämpiä.

1 tykkäys

Tähän varmaankin vaikuttaa “asiantuntijoiden” mielipide tartuntojen määrästä. Itse en ole menossa yhteenkään peliin, konserttiin, leffaan ennen kuin tilanne alkaa normalisoitumaan. Nyt tuli lapsen lääkäriltä myös vinkki, että kaupassakin kävisi perheestä vain yksi eikä koko perhe kerralla.

Kohta ei kulje Nyssetkään, kun siellä väki pakkautuneena.

1 tykkäys