Jos hommat menevät putkeen, niin kahden pelin jälkeen viive on muiden murhe ja toisaalta asian tiimoilta ei voi enää tehdä testejä.
Olen slow moden kokeilua miettinyt useasti, että miten sellainen toimisi jollain 1-2 min rajoittimella. Keskustelufoorumihan on tarkoitettu asynkrooniseen viestintään, eli chatissa käytämme sitä väärin (synkroonista viestintää). Kovin moni seurannan viesteistä ei sisällä merkittävää informaatioarvoa.
No niin, nyt ollaan sitten uudessa alussa ja moninkertaisilla rautaresursseilla varustautuneita. Nyt tietysti on erityisen kiinnostavaa ja jännittävää, että vieläkö tämä toistuu. Noh, ehkä taas toimittaa pöhinää pönttöön
Kiusallisesti olen työreissussa koko viikon, joka mahdollisesti häiritsee pelien ja tämän seurailua.
Olisi kerrassaan hyvä jos pari henkilöä voisi laittaa 429 logituksen päälle tulevan viikon matseihin ja tällä kertaa jos niitä saadaan kiinni, niin niistä olisi hyvä ottaa joku esimerkkitodiste talteen. Vaikka muutama copy paste tähän ketjuun tai screenshotilla kokonaiskuvaa.
Aivan mahtavaa @a1r6 ja kaikki illan peliin osallistuneet!
Harmitti vietävästi kun omaan koneeseen ei tarttunut kiinni, joten tästä kaappauksesta tuli kultaakin arvokkaampi – on sentään joku tekninen todiste, eikä homma ole fiiliksen varassa.
CDCK:n ympäristö kaikkine rautaresursseineen toimi toki paljon nopeammin kuin vanha. Itse näin Android Chromella yhden jumin, joka kesti vain 15-20 sekuntia, jonka jälkeen viestejä tuli ryppäänä.
Eli ongelma ei olisi ollut omin toimin ratkaistavissa ja ulkoistuspäätös oli oikea.
Sam Saffronin mukaan illan matsi on logitettu, joten heillä olisi kaikki back-end puolen data ja siten ei tarvetta client puolelle. Mutta ehkä sen voisi tänne tallentaa varmuuden vuoksi.
Tiedostohan on varmaan aika iso, joten kannattanee pakata tehokkaasti.
Minä voin tuon har-filen toimittaa eteenpäin jos tarvetta. Se on alle 100 kilontavun tiedosto, pitää sisällään pelkät 429 rivit. Julkisesti tuota ei viitsi jakaa kun se sisältää käyttäjätunnukseen liittyviä tokeneita sun muuta kirjautumiseen liittyvää “salaista dataa”.
Nyt kun koodaajilla on dataa on mielenkiintoista nähdä, mitä committeja koodiin tulee. En jaksa uskoa, että pelkästään parametrien tunkkaamisella selviävät,
Heidän oma usko siihen, että kyseessä ei ole regressio, on todella sitkeässä. Katsoin pari kertaa eilisen yleisömäärän ja paikalla oli 150-200 ihmistä, eli yskähtely ei varmasti joutunut lurkeista.
Tämä on se tyypillisin ilmentymä. Ensin tovin viive ja kirjoittamisesta kertovat avatarit katoavat alakulmasta. Hetken odottelun jälkeen viestejä tulee ryppäänä.
Osa käyttäjistä sanoo, ettei järjestelmä toivu itsestään vaan turvautuvat etusivulle navigointiin tai refreshiin. Selaimet (Chrome, Safari, Firefox…) saattavat käyttäytyä eri tavalla kun niiden toimintaa rajoitetaan, mutta väitetysti eroja olisi Android Chrome käyttäjien välillä. En osaa arvioida onko esim. verkkoyhteydellä joku vaikutus.
Laittoivat eilen yöllä viestiä, että kytkevät päälle yksityiskohtaisempaa logitusta meidän instanssiin ja analysoivat seuraavan pelin datan. Pyysivät myös avoimen palautteen toiminnasta ko. matsin aikana.
Jotain apua jäykästä raudasta on kun ei suuren kuormituksen seurauksena enää heitä pihalle, mutta nykeiset oireet on ainakin minulla, että seuranta alkaa toimimaan todella hitaasti. Eli viestejä tippuu ketjuun, mutta kaikki toiminnot ketjun selaamisesta ylös päin nappien painalluksiin tuntuu toimivan viiveellä.
Mulla ei lagittanu viime pelissä yhtään. Käytän iPhonen Discourse-sovellusta. Onkohan muita sovelluksen käyttäjiä? Aika näppärä ku on toinenki Discourse-pohjanen foorumi seurannassa.
Sam Saffron lähetteli postia. Taitaa asua Australiassa. Ovat nyt lähteneet samalle tielle kuin me:
Sanoi myös, että tutkimuksiemme seurauksena rate limiteriin saattaa tulla muutoksia, jotka myöhemmin menevät yleiseen koodikantaan. Kehitys kehittyy ja olemme koekaniineja.
Nyt alkaa olemaan äänestystulos realistisessa maksimissa 98/2. Sanon realistisessa, koska niin moni muukin asia voi jumitella kuin Discourse, että 100/0 lienee haastava saavuttaa.
@sardion@Uderzo - kerrotteko mitä näitte, kun olette nuo 2%?
N. 10 minuuttia ennen pelin päättymistä koko ketju jumissa.Ei edes F5 auttanut. Uudestaan etusivun kautta ketjuun ja kaikki kunnossa. Firefox selaimena.