Kyllä oli juu. Mielestäni valitsin tämän vaihtoehdonkin.
Kiitos, palautteesi menee raporttiin jonka toimitan CDCK:lle.
Kuinka tarkkaa palautetta ne sinne tarvitsee?
Tämä riittää. He logittavat toimintaa serverin puolelta, joten heillä on jo kaikki tekninen data käytettävissään. Loppukäyttäjän kokemusta raportoin.
Äänestykseen viitaten, @bastardo & @Virvelia_kainaloon – mitä näitte tai koitte?
Ei jäänyt taaskaan itselle logiin yhtään 429-responsea.
Olen muutaman yrityksen jällkeen lopettanut logitukset. En saanut yhtään kiinni.
Kerran oli pari sekuntia ettei muka uusia viestejä, ja sitten ryöpsähti.
Tuo menee normaaliin vaihteluun. Tämä on kuitenkin asynkrooninen viestin, joka ottaa viestit aina jonon kautta ja purkaa sieltä. Mainitsen kuitenkin tämän UX-palautteena.
Ei taaskaan mitään fataalia, mutta seuranta hidasteli pelin lopussa kuten minulla aiemminkin.
Huvikseni testasin eilisen pelin aikana toimintaa myös tabletin Firefoxilla, mutta yhtä lailla sekin tökki. Lisäksi Firefox piirtää jostain syystä noi viestin alle tulevat työkalut vasempaan laitaan mikä on vähintään luonnonvastaista.
Oireina itselläni siis se, että kaikki toiminnot tökkii ruuhkien aikana, kaikessä käytössä tuntuu olevan n. 0,5-1s viive. Ja muuta hauskaa, esim. itse kirjoittamani viesti lävähtää seurantaan ja siinä oleva hymiö tuollaisen viiveen jälkeen.
Kaikki käyttäjän toiminnot menevät jonon kautta, joten pieni viive on luonnollista (jono venyy). Tämä ei ole synkroninen, vaan asynkroninen järjestelmä.
Eilen @oijennus teki kovaa testausta ja havaitsi, että toinen laite (tabletti) toimi paremmin kuin puhelin (Samsung), eli kaikki viive ei välttämättä ole “toisessa päässä”.
Muutenkin wanhoista ajoista alkaa olemaan sen verran aikaa, eikä asiaan silloin kukaan kiinnittänyt tällaista huomiota, että mahdotonta enää sanoa mikä on teoreettinen optimi.
Tässä on nyt ollut enemmän ja vähemmän vilkkaita pelejä ja kaikissa äänestyksissä tulos on ollut n. 85/15, eli värkit toimivat nyt aika hyvin.
CDCK sanoi, että jossain kohtaa he kyllä tutkivat jonotusmekanismia ja sen optimointia, mutta tässä menee vähän pidempään, ennen kuin on tuotannossa.
Joo, ymmärrän yskän. Minulla käyttökokemus on mennyt tämän ja viime kauden aikana samoilla laitteilla alamäkeen, ja kun tuo tällä hetkellä toistuu eri selaimillakin niin tekee mieli antaa palautetta jos se vaikka menisi CDCK:lle asti ja saisivat tilanteen joskus paremmaksi tai jopa korjattua.
Annappa tarkat tiedot laitteista ja selaimista, niin pistän suoraan eteenpäin infot.
Tässä on jännä varianssi, kun minun 1.5v vanhalla 200€ Androidin rutkulla homma pelaa varsin hyvin.
Puhelin on Motorola Moto Z2 Play, Android 8 ja selaimena aina uusin versio Bravesta, tällä hetkellä 1.20.103.
Tabletti on Lenovo Tab4 10 Plus, Android 9 ja sama selain.
Firefox jolla testasin oli uusin mikä Play storesta asentui.
Olen myös nyt kahden viime pelin aikana havainnut, että tällä Windows-läppärillä ei ilmene ollenkaan samalla lailla ongelmia kuin IOS-puhelimellani.
Valitettavasti ei nyt tämän tarkempaa raporttia, mutta tiedoksi kuitenkin.
Bravella ei saa yhtään bugiraporttia menemään läpi kehitykselle, koska se filtteröi/manipuloi ajettavaa koodia.
Chrome repro tarvitaan.
Ok, katsotaan jos viikonloppuna on intoa testata.
Nollaraportti, useampaan peliin en ole saanut yhtään 429:ä kiinni, mutta välillä palsta toimii mielestäni hitaammin (ei sillä lailla hitaammin, minkä nuo 429:t aiheutti), mikä johtunee nostetuista timeout-rajoista.
Yllättävän isolla prosentilla tuli nyt äänestyksessä raportteja hidasteluista, itse en ole saanut logiin yhtään 429:ä pitkään aikaan.
Voisiko olla, että pidennettyjen timeouttien aihettama lagi saa ihmiset luokittelemaan sen jumiksi?