Aika stabiili 85/15 tuo on ollut. Oma ymmärrys ei riitä sanomaan mistä käyttäjätason vaihtelu johtuu.
Yhden toistettavan casen olen itse löytänyt: Jos chatti on taustan välilehdellä tai selain taustalla, niin se ei aina toivu kun siihen palaa. Tämän olen kehittäjille raportoinut.
Mutta jos nyt oikein tulkitsen pääjehun tämän kommentin, niin hän saattaisi kääntää monivuotisen kelkkansa ja tehdä tähän chatin?
Kattelin tänään logeja vähän normaalia tarkemmin (useimmiten seurailen vaan poll-requesteja, kun ne aiheuttaa sen pisimmän paussin), kun on täällä maalla ollessa luppoaikaa ja ei ainuttakaan 429:ä mistään requestista.
Olen testaillut huvikseni vaihtoehtoisia selaimia Androidilla. Nythän on ollut kuumia pelejä ja viestitahti on hetkittäin ylittänyt ne rajat joille Discourse on suunniteltu (If you want a chat room, get a chat room - Jeff Atwood).
Tänään olin seurannassa Edgellä ja sehän veti aivan juntturaan kun pelissä tuli maaleja. Vaihdoin Chromeen ja meno oli verrattain sulavaa. Samaa olen havainnut muilla vaihtoehtoselaimilla ja muilla sivustoilla - ne ovat kaikki osoittautuneet käytännössä hitaammiksi, joka näkyy kun kuormitus on raskaampaa.
En tiedä onko Chromella jonkinlainen kotikenttäetu Androidilla, mutta tämä on asioiden tila. Vaihtoehdoissa on kaikenlaisia kivoja innovaatioita, mutta niiden käyttöä ei silti voi testieni perusteella suositella. Ei muualla, eikä varsinkaan täällä, kun pelataan isoista asioista.
Ilves-Tappara-pelissä seurasin logia (Chrome + Linux) ja kun Rauhala ja Peltola tekivät maalit, tuli 429:jä, mutta eri tavalla kuin aikaisemmin.
Nyt posts-request (eli oletettavasti request, jolla haetaan ketjun päivittyneet viestit) failasi ja sen jälkeen myös poll-request, mutta nyt on jotain muuttunut ja poll:in 429:lle ei enää arvottu pitkää timeouttia vaan 1-3 sekuntia (samoin tuolle posts-requestille).
Too bad, vastaanvanlaiset selaimet eivät tule tulevaisuudessa ainakaan poistumaan mihinkään. Ja tämä on ainoa sivusto, jossa Bravella on ongelmia, tosin seurantoja en kyllä muualla käytäkään.