DISCOURSE: Live-seurannan päivitysviive ruuhkahuipuissa

Jotain on muuttunut, huomasin tämän logista (Chrome / Linux / gigan kuitu WiFin yli) jo viime pelissä.

poll-request oli se perinteinen ongelma, joka aiheutti pitkän katkoksen.

Nyt kun viestejä alkaa tulla enemmän, poll-requestiin laitetaan query-parametriksi dlp=t, pitää yrittää etsiä koodista, että mitä tuo tekee.

3 tykkäystä

Tuo poistaa käytöstä long pollin. Liittyy Discoursen käyttämän MessageBusin toimintaan:

Muistaakseni client-koodissa määritettiin onko aihetta disabloida long poll (liittyen jos mihinkin) tjms. Mutta tuolla query-parametrillä long poll käsketään offille. Palvelimen pitäisi vastata heti jos long poll ei ole käytössä (siinä puitteissa mitä palvelimen voimat riittää).

2 tykkäystä

Ok, kiitoksia.

Nyt ei päivity Androidin Chromella mihinkään ilman päivittämistä.

Tähän on tullut suorituskykyparannuksia, jonka pitäisi merkittävästi vähentää tietokantakyselyitä. SaaS-mallissa emme tokikaan pysty seuraamaan mitä konehuoneessa tapahtuu, mutta pidetään silmällä loppukäyttäjäpuolelta.

@Virvelia_kainaloon Olin linjoilla kun tuot kommentin laitoit ja itse en pystynyt toistamaan ongelaa, joten ei jäänyt kättä pidempää.

1 tykkäys

Mä seurasin tuon pelin debuggerilla tietokoneen Chromella ja koneella ei tullut mitään virheitä.

Ehkä puolet peleistä on ollut debuggeri tulilla nimenomaan koneella eikä yhtään virhettä ole tarttunut haaviin.

2 tykkäystä

Se saattoi taas olla jotain meikäläisen välimuistiongelmia tai jotain muuta. Lauantaina pääsen ehkä tarkkailemaan toistuvuutta.

1 tykkäys

Näyttää kyllä logi melko erilaiselta kuin viimeksi kun olen sitä seurannut.

Pistetään tänne eikä otteluseurantaan.

Logiin ei yhtään virhettä eikä myöskään edes lyhyitä jumeja seurannassa.

Läppärillä Linux/Chrome ja suht. raskaassa ympäristössä, eli toinen Chrome ajoi debuggerin kanssa seurantaa ja toisessa Chromessa kaikki normaalit tabit + yhdessä tabissa Discovery+:n lähetys + yhdessä tabissa palsta.

1 tykkäys

Korvamerkitään tulos tähän. Ei muutost aiempiin, vaan tuttu ~15/85.

1 tykkäys

Mä olisin kyllä laittamassa ongelmaa mobiililaitteiden piikkiin, kun olen kuitenkin aika monta peliä desktopilla logannut tällä kaudella enkä yhtään virhettä ole saanut kiinni.

Ja Android on herkempi kuin iOS. Mutta toisaalta he tekevät tuotettaan markkinalle jossa mobiilin osuus on hallitseva ja kasvussa, joten ensisijainen kohde missä tämän pitää toimia on mobiili.

Asian vierestä, siellä on kokonaan uusi chat ominaisuus tulossa ja on alustavasti sovittu että olemme globaali pilotti. Heidän tulee vielä kehittää chattien arkistointiominaisuus, koska me haluamme säilyttää nämä laadukkaat jutut arkeologeille.

5 tykkäystä

Saakohan sitä tänne testikäyttöön ennen varsinaista liveseurantaa?

Edit. Esim. olympialaisia seurataan, mutta ei niin kiivaasti kuin Tapparan pelejä.

@ljpp otteluseuranta lyötiin jo lukkoon, niin kirjoitan tämän kautta.

Ketju jumittui ja parissa minuutissa ei tullut yhtään viestiä. Kun poistuin ketjussa ja tulin takaisin, niin viestejä oli tullut useita tuon jumituksen aikana.

1 tykkäys

Laite ja selain?

HTC:n kännykkä, android, chrome selaimena.

Noin on käynyt myös joskus aikaisemmin, mutta en ole noteerannut sitä sen kummemmin. Nyt huomioin, koska tuli tuo kysely.

3 tykkäystä

Viesti siirrettiin ketjuun: Etusivun infinite scrolling ei toimi Android Chromella?