Discourse mobiilisovellukset

Discourse iOS sovellus on saatavilla App Storesta. Itse en ole kokeillut vielä, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia. Android appi on myös työn alla.

1 tykkäys

Meidän palsta ei tue tuota, vaatii ilmeisesti seuraavan major-version?

Kappas vaan. Vaatii uuden User APIn, joka lienee 1.7:n sisältöä. Enpä hoksannut tätä, eli varhainen testaus onnistuu kehityshaaraa pyörittävillä sivuilla, kuten meta.discourse.org.

Jossain määrin olen seuraillut kehitystyötä, ja olen ymmärtänyt että 1.7:llakin sovellus toimii meillä vain osittain. Tärkein eli push-ilmoitukset eivät toimi, jos olen oikein ymmärtänyt. Jos käyttää monia Discourse-palstoja, näen sovellukselle käyttöä, mutta pelkän tämän palstan käyttäjille sovelllus ei maailmaa mullistava juttu ole.

Mistä niin päättelit etteivät pushit toimisi meillä? (URL)

https://meta.discourse.org/t/push-notifications-on-android-non-hosted-sites/52822

Toisaalta linkittämäsi ketjun avausviestistä, mitä lie tarkoittaakaan:

Sites we do not host do not get “push notifications” we have to whitelist every site for push notifications and give them a magic URL to push to. They get “fake” push notifications on background fetch, but no real ones.

Ok, nyt menee muutama asia keskenään sekaisin. Mutta en ole itsekkään syvällisesti tätä tutkinut.

  • Olen ymmärtänyt että appi pollaisi tietyin väliajoin sivua APIn kautta ja saisi täten tiedon viesteistä. Eli nootti pitäisi tulla mutta se ei ole teknisesti push (vaan pull).
  • Tuo jälkimmäinen plugin taas viittaa Googlen tarjoamaan push palveluun, joka toimisi Android laitteilla. Mielenkiintoinen tämäkin, mutta eri asia.

Seurataan miten kehitys kehittyy.

1 tykkäys

Tänks, kiitos selvennyksestä. Vahvat disclaimerit yritin laittaa tuohon viestiin, koska aika usein olen aika ulalla Metaa lukiessani.

Mutta olet tosiaan ihan oikeassa, ettei appin tarjoavat nootit ole push, mutta sinne päin käyttäjän näkökulmasta.

Sites we do not host do not get “push notifications” we have to whitelist every site for push notifications and give them a magic URL to push to. They get “fake” push notifications on background fetch, but no real ones.

Noniin, nyt on ajossa Discourse 1.7.1, eli mobiilisovellukset pitäisi olla käytettävissänne Android ja iOS laitteilla.

https://itunes.apple.com/us/app/discourse-app/id1173672076?mt=8

Kahden minuutin testauksella toimii todella nopeasti. IOS laitteella. Tartteepa käytellä ja testailla. Hyvältä tuntuu ja näyttää (ei juur huomaa eroa selainversioon) toistaiseksi.

Viitsisitkö heittää screenshotin etusivusta, sovelluksessa.

Mopiilisovellus toimii ja yhdisti palstaan suht nopeasti. Android 6.0.1 puhelimessa.

Sama pyyntö Android käyttäjälle - screenshot olis kiva.

Käytössä Android 6.0.

1 tykkäys

Ainakin iOS-versio vain avaa appin sisässä webbisivun. Notifikaatiot tais toimia vain Discoursen itse hostaamilla palstoilla? Ei siis juuri käyttöä…

Itse itseäni lainaten, @ozzi. Ja tämä lienee appisten isoin hyötynäkökulma, sen lisäksi jos käyttää useampia kuin yhtä Discourse palstaa.

1 tykkäys

Taidan kyllä jatkossa pitäytyä ihan suoraan Chromen kautta käytössä. Käytettävyys tuntuisi olevan samaa tasoa, ja kun ei muita Discourse-palstoja ole käytössä, niin mieluummin pitää yhtä sovellusta käynnissä. +Chromessa on hienompi ulkoasu, kuvat:


Selainversio


Applikaatioversio

Ilmotukset kuitenkin värähtää sähköpostin täytteeksi jollain aikavälillä, niin eipä niitäkään tarvi enempää.

1 tykkäys

Mää oon täysin siirtyny iOS kännykällä sovelluksen käyttöön. En oo huomannu mitään ongelmia ja nopeesti aukee viestiketjut. Alkunäkymässä näkee heti, onko paljo uusia ja lukemattomia ym.

1 tykkäys

Asensin myös kokeeksi.
Palautetta sitten joskus kun on ehditty kokeilla ja tutustua paremmin.