Dodii. Odotellaan pari viikkoa ja antaa muiden löytää bugit. Kohta täytyy tehdä rebuild muutenkin kun https certi on vanhentumassa ja pitää generoida uusi.
Onko @ozzi lla testiympäristö olemassa? Päivittelen jossain välissä noi mun pienet sivuprojektit, joissa on samantyyppiset kustomoinnit.
Vaihdetaan ketju julkiseksi niin kaikki näkee, että isoja parannuksia on kohta tulollaan.
Muutos herätti Discourse-yhteisössä kuitenkin sen verran keskustelua, että päättivät jättää sen vapaaehtoiseksi, eli ylläpitäjät voivat valita kumpaa käytetään. Ja täällä valinnan teette te:
Otetaan uusi 1.7 näkymä käyttöön
Pysytään nykyisessä
0äänestäjää
Käykää kokeilemassa miltä huomattavasti uudistunut Alueet/Categories näkymä tuntuu ja sen jälkeen äänestäkää. Isoin ero on se, että uudessä näkymässä näytetään itse alueiden lisäksi myös ketjut joissa on viimeisimmät päivitykset. Eräänlainen hybridi siis.
Äänestysvaihtoehtona ei ole kohtaa: ihas sama. En siis äänestä kumpaakaan. Itse käytän käytännössä vain näkymää tuoreimmat tai lukematta, joten ainakin meikäläiselle muutos ei varmaan kauheita muutoksia tuo totuttuun. Päättäköön siis muut puolestani.
Mobiililla tuossa uudessa nuo alueet näkyvät ennen tuoreimpia viestejä, mikäli eivät mahdu samaan aikaan näytölle. Omalta kannaltani ainakin suuri miinus, jos tuota ei sitten omilla tyylimuokkauksilla korjaa toimimaan toisin.
Täsmennys että oletusnäkymä (https://tappara.co) ei ole muuttumassa mihinkään. Tämä koskee vain Alueet -näkymää, jonka ensisijainen tarkoitus on tietysti näyttää tarjolla olevat alueet - uusimmat viestit näkyvät Tuoreimmat-näkymässä, joka on oletus ja kuten tähänkin asti.
On mulla testiympäristö jossain, pyörittelin siinä tuota 1.7 versioo muutama kuukausi takaperin. Voisin joku ilta päivitellä ja testata vakaassa versiossa meidän modaukset.
No ne on kyllä ihan eri näköiset, eli joko sinulla on tosi hauska lauantai tai sitten katselit väärästä paikasta.
Edit: Nettitelkku.com:issa on 1.7 nyt käytössä ja tuo uusittu Alueet-näkymä oletuksena käytössä, joten siellä voi tutustua asiaan kotimaisella kielellä ja testailla uusia ominaisuuksia.
Olen itse vähän epäileväinen tämän suhteen ja täälläkin äänestystulos näyttää olevan “mixed”. Uusi näkymä tuntuisi olevan parhaimmillaan silloin kun se on ensisijaisena oletusnäkymänä. “Latest” -viestilistauksen näyttäminen kahdessa eri näkymässä on vähän kyseenalaista UX:ää.
Äänin 16-15 johtaa vanhassa pysyminen. Mä olen myös nykyisen kannalla, kun täällä on Tuoreimmat oletuksena ja Keskustelualueet-näkymään täytyy erikseen mennä. Hybridi sopii taas Nettitelkkuun loistavasti, kun siellä se on oletusnäkymä.