Dominik Hrachovina

Itse olen ollut näkevinäni, että patjoista tulee ajoittain keskisektoriin hallitsemattoman näköisesti. Mutta ei tuo tietenkään mikään jatkuva ongelma ole, kun on ihan Liigan terävintä kärkeä.

Itseasiassa torjuntaprosentti ei kyllä yksittäisessä pelissä kerro juuri mitään.

5 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Playoffs 2017, finaalit: Tappara - KalPa

Mun silmään näyttää, että KalPa laukoo tahallaan Domille ylös, eli joku on vissiin hoitanut scouttauksen kuntoon. Paljonhan Domille ammuttiin viime pelissäkin nimenomaan kilven puolen olkapäähän/kainaloon, ja sieltä Domi useamman kiekon tiputti eteensä. Yhtä lukuunottamatta ehti sulkemaan kaikki.

1 tykkäys

Kyllähän noita scouttauksia tehdään puolin ja toisin. Katsotaan pelien jälkeen, jos on aihetta tuota aihetta kommentoida.

Mutta kahdesta pelistä kertoo jo jonkin verran. 30 torjuntaa 6 päästettyä maalia, pmk 3,00, 83,33 %. Joku ylempänä kirjoitti että ei Kilpeläinenkään olis ottanut noita kiinni… no se otti yhden gamesaverin yhdestä maalinedustilanteesta ja se riitti. Peli päättyi 3-2. Ilman Karhusen jumalmoodia ei mestaruutta oltas voitettu viime vuonna. Kannattaa katsoa highlight videot viime keväältä. Siihen ei ole Domi vielä kyennyt. Ihan hyvä ei riitä eikä aiemmilla playoff sarjoilla ole merkitystä. Koko joukkue on ollut heikko näissä ekoissa peleissä… nyt Domilla olisi paikka ottaa joukkue reppuselkään ja ottaa jokin ilmiömäinen koppi tänään niin se tuo lisää energiaa koko joukkueelle.

3 tykkäystä

Jep, multa on pyydetty kommentteja pariin kolmeen kertaan maalivahtijuttuihin nyt finaalien aikana, samoin kuin Messiltä. Messi on niihin jälleen kerran päteviä vastauksia antanut.

Itse olen nyt tänä keväänä tällä foorumilla melko hiljaisena (hyvin hiljaisena) pysynyt muutamastakin syystä moneen edelliseen kauteen verrattuna, ja aion pysyä nyt tämän kauden loppuun. Noin viikon päästä sitten aion laittaa lyhyen rapon, kun kausi on jokatapauksessa ohi.

Jutut alkaa olemaan nyt niin veitsenterällä, että aion keskittää nyt kaiken energiani Tapparan tukemiseen ja kannattamiseen livenä paikan päällä. YEAH!!!, tänään mennään taas :+1: !!!

19 tykkäystä

Tänään mielestäni Domilta vahva peli. Ekassa erässä vähän kiekot tippui eteen, mutta sen jälkeen ne kyllä liimautui tiukasti räpylään. Voitti maalivahtien kamppailun tänään ja hyvillä mielin voi lähteä kohti huomista peliä. :smiley:

2 tykkäystä

Kyllä tässä sarjassa on paremman maalivahdin jengi jokaisen pelin voittanut. Kummatkin on tiputellut eteensä, mutta tänään ainoastaan Tappara käänsi ne Eeron tiputtamat kiekot sisään ja Hrachovina sai ne tuurilla ja taidolla kauemmas maalistaan. On tässä sarjassa kuitenkin paljon muustakin kyse kuin vain maalivahdeista, mutta yksi on varma ja se on se, että KalPa tarvitsee Kilpeläiseltä todella eleettömiä suorituksia voittaakseen.

Tappara tuottaa laadullisesti enemmän ja parempia maalintekopaikkoja ja on tehnyt sitä koko sarjan. KalPa on edelleen jokaisessa pelissä saanut ripauksen tuuria puolelleen: tänään 0-2 maali hylättiin ja muuten on joka pelissä tullut vähintään yksi “ohoh” -maali. Pitkässä juoksussa tehokkuus kuitenkin rupeaa palaamaan sieltä yitehokkaasta normaaliin - samoin muuten käy Tapparalle. Tappara oli tänään todella tehokas, noin tehokas se tuskin huomenna enää on.

4 tykkäystä

Nyt tais se 100-0 -terminologia olla lähimmillään kohdillaan tai jotain sinne päin.

Hirveään testiin ei Domi tänään joutunut, kun Tappara puolusti KalPan aika hyvin paikoilta pois. Syntyneet tilanteet Domi hoiti kuitenkin käsittämättömän eleettömästi tänäänkin. Itseluottamus huipussaan ilmeisesti miehellä.

Ei kaikkien joukkueiden Maskotti näin vahvasti finaalipeleissä Dominoi…

5 tykkäystä

Huomaa että Domilla menee hyvin, kun pari tyttöä tuli kysyyn pelistä poistuessa paljolla myyn Domin pelipaitani. :joy:

1 tykkäys

Mitä vastasit?

Sanoin että miljoona käteistä niin voidaan puhua, mutta tytöillä oli jääny rahasalkku kotiin. :stuck_out_tongue:

Kiitos Dominik, olit tänää ihan mahtava. Fanitkin innostuivat huutaamaan nimeäsi, kuulitko? Olen sanaton. Olet rusinasi ansainnut.

27 tykkäystä

Domilta kysyttiin, että “missä rusinat?” Yle Puheen haastattelussa ottelun jälkeen. Kuulemma saa vielä rusinoita.

8 tykkäystä

Loistaa muuten se vekkuli tsekkipoika tällä hetkellä poissaolollaan ja maskin takana ja haastatteluissa esiintyy kaveri joka haluaa ottaa sen stepin urallaan jota on tullut Suomesta hakemaan. May the force be with you!

3 tykkäystä

Hyvä ettei yksien fanien vaihtelunhalua toteutettu ja Lassilaa pantu maaliin. Domiin voi luottaa AINA.

3 tykkäystä

Mielestäni parasta tässä on se, että joukkueella on valmennus, johon voi luottaa - faneihin ei kuulukaan luottaa.

P.S. olin yksi heistä, joka halusi Lassilalle mahdollisuutta.

Mutta onhan tuo maalivahtimaailma sillä tavalla brutaali, että jos tilanne olisi toinen ja esim. Kilpeläisen eilinen olisi sattunut Domille niin kyllähän täällä vastaavaa mietittäisiin isommalla porukalla. Tärkeintä on se, että valmennus tietää paremmin ja siihen voi luottaa.

6 tykkäystä

Sinä nyt halusit myös Nurmea poppareille. :wink:

Ei mitään lajituntemusta ole…

5 tykkäystä