EA Sports NHL 19 (PS4) -turnaus


(#LempäälänKevät) #1

Syksy on saapunut ja palstan ensimmäinen änäriturnaus on tosiasia! Tule mukaan ja varmista mahdollisuutesi saada palstan viilein titteli!

Homma toimii näin:

  • Ei tasovaatimuksia osallistujille, kaikki tervetulleita mukaan
  • Pelataan Playstation 4 -versiota
  • Arvotaan järjestys jolla saa pelaajat valitsevat joukkueensa, samalla joukkueella ei saa pelata
  • Kaksinkertainen runkosarja, jokainen pelaa jokaista vastaan yhden kotiottelun ja yhden vierasottelun. Jos pelaajia tulee paljon, harkitaan lohkoja.
  • Kahdeksan parasta etenee suoraan pleijareihin, jotka pelataan paras kolmesta/viidestä. Säälipleijarit on nynnyille!
  • Runkosarjan pisteytys noudattaa Liigan pistejärjestelmää (3p voitto, 2p JA/VL voitto, 1p JA/VL tappio, 0p tappio)
  • Luovutuksesta tulee suora tappio (ragequit, valtava tasoero, jne)
  • Pelin oletussäännöt ja erien pituudet
  • Pelit sovitaan erillisessä ketjussa ja/tai yksityisviestein
  • Kaikkia pelejä ei tarvi yhdessä viikonlopussa pelata, mutta reipas tahti on suotavaa
  • Tämä ja ensi viikko aikaa ilmoittautumiseen, aloitetaan joukkueiden valinta 24.9. ja heti sen jälkeen pelit
  • Allekirjoittanut hoitaa pisteytyksen

Sitova(hko) ilmoittautuminen tapahtuu alla olevasta äänestyksestä:

  • Mukana!
  • Ei tällä kertaa.

0 äänestäjää

Tasurin sattuessa pelataan?

  • Yksi jatkoaika jonka jälkeen voittomaalikilpailu
  • Jatkoaikoja niin monta kun vaaditaan

0 äänestäjää

Muutokset sääntöihin ja järjestelyyn ovat mahdollisia.


EA Sports NHL 19 -turnaus, länsi
EA Sports: NHL (pelisarja)
EA Sports: NHL (pelisarja)
(#LempäälänKevät) #2

Pahoittelut, osallistuminen ei ollut julkinen joten en nähnyt osallistujia. Jouduin tekemään uuden osallistumisen, jonkun ääni meni roskakoriin. :frowning:


#3

Kiinnostaisi kovasti, vielä ei uskalla vain vastata äänestykseen. Koska työt loppuu arkisin 19-20 välillä ja näin pelaamiselle jää rajoitettu aika. Pitää katsoa vielä lähempänä starttia että miten on. Vahva ehkä siis tähän väliin :slight_smile:


#4

Kiinnostaa. Koska toi oli sitovaHKO osallistuminen niin uskalsin vastata. Omia pelejä ja treenejä on, niin toivottavasti onnistuu.


#5

Säännöthän vain @Ckulma @Jussip95 edellyttävät, että aktiivisesti etsitään vastustajan kanssa joku aika jolloin pelataan. Ajankäytöllisesti niin joustava systeemi kuin olla ja voi.


(Joni Mikkola) #6

inzar91 mukana


#7

Kannattaiskohan hetki odotella ennen turnauksen alkamista, että saisivat pahimmat bugit korjailtua?


(Toni) #8

Mitä bugeja? Itelle ei oo mitään osunu silmille muutakun että botit ei tahdo ottaa jäähyjä. Pokettaminen on hyvä näin niin loppuu se pelleily.


#9

Jos pokattaminen on kiekon riisto, niin onhan se todella herkälle säädetty. 3 metrin päästä jo vastustaja menee jäihin ja 2min jäähy :smile:


#10

Ei ole bugi. Et sää takaapäin voi tökkiä. Paras uudistus oli tuo pokettamisen muutos.

On niin paljon parempiakin tapoja riistää. Esimerkkinä vaikka taklaaminen joka on muuttunut paljon RPM.n mukana, sekä mailan nosto on todella toimiva.
Kaverien kanssa puhuttu että kunhan EA ei jonnejen itkujen takia palauta pokea NHL18 kaltaiseen skeidaan. Loppuu silloin tämän kerrankin muuten niin hyvältä vaikuttavan pelin pelaaminen äkkiä.
Kyllä sä pokettamallakin voit riistää hyvinkin, jos osaat oikeaan aikaan sitä käyttää. Etkä vain hakata R1.stä.


#11

Kyllähän tuossa sinun viestissä ihan asiaa on. Be a pro pelimuodossa kuitenkin huomannut välillä, että ihan selkeitä bugeja tuossa hommassa on. Jonneksi on nyt turhaa kuitenkin alkaa haukkumaan.


(Toni) #12

Tuo on pirun raskasta, erottaa jyvät akanoista tuo päivitys.


#13

Mä uskaltaisin sanoa, että tuo R1 on lähes poikkeuksetta suoraan vastustajan jalkoihin. Ei sen niin pitäisi mennä. Tuo on ihan liian laiskasti tehty paikko tuohon R1:n ylivertaisuuteen. Tiedän, että 18:ssa ei kannattanut taklata, kun R1:llä sai kiekon pois ellei kyseessä ollut kolmas R1 putkeen, jolloin seurasi kamppijäähy…
Pienellä testirupeamalla huomasin, että tuo R1 ei tökkää perussäännöllä liikkumissuuntaan vaan aina jalkoihin päin. On vähän vastaava, kuin edellisessä versiossa jahdatessasi kiekkoa ja vastustaja niskassa => kiekko pomppasi rullaamaan kovaa vauhtia, etkä saanut sitä käytännössä ollenkaan haltuun tulematta pokatuksi, runtatuksi tai laitalitistetyksi.

Ei silti peliin täytyy tottua. Itse voisin harkita myös osallistumista, mutta meillä on esteenä juniori, jonka synttärilahja ko. PS4 on ja se hakkaa kavereittensa kanssa kaiket illat matseja… yritän vähän neuvotella turnausosallistumiseen sopivat käyttöajat :wink:


#14

En mä ketään täältä, varsinkaan sua jonneksi haukkunut. Jos viestini niin ymmärsit, pahoittelen epäselkeää tekstinsyöttöäni tähän aikaan lauantai-sunnuntai yönä :slight_smile:


#15

Otteluiden alkaminen meni justiinsa koeviikolle :open_mouth:
Noh, se on nyt sit ihan sama. Turnauksessa mukana ollaan. On tullut nyt hakattua muutenkin tuota yhreksäätoista sen verran paljon, että varmasti vahvoilla ollaan. :sunglasses:


#17

Suosittelen koittamaan ohjata “pokea” oikealla tatilla. Siis sillä viime versioon tullella defensive skill stick systeemillä.
Ja jättää takaapäin pokettamiset kokonaan pois. Edestäpäin toki edelleen oikein hyvä tapa koittaa riistää, ja joissain tilanteissa sivuiltakin mutta silloin kannattaa ohjata oikealla tatilla mailaa eikä vain painella R1.
Sen sijaan tuo mailannosto on jopa liian tehokas tapa, jota on hyvä käyttää viime version pokespämmi tilanteiden tilalla. Ei itsellä oo ainakaan ollut mitään ongelmia “pokettamisen” kanssa, ja pikkuhiljaa tuntuu vastustajatkin tuon oppivan, alussa olin ylivoimalla koko ajan mutta koko ajan vain vähentynyt vsstustajienkin kampitus jäähyt.


#18

Saman havainnon tein itsekin, tosin joskus kiekon ollessa irrallaan ja pelaajat rinnakkain on se eka tökkäsy kuitenkin sivusuuntaan, joten se rassaa vähän. Mailannosto on R1:n korvike, joten se varmaan tasottuu sitten 2020:ssä.

Eniten itseäni näissä EA:n peleissä risoo se, että tekoälyn logiikkaa ei näemmä pysty hiomaan muuta kuin magneettisen mailan ominaisuuksia korostamalla, kiekollisen pelaajan pystyssä pysymistä/undead-tilaa korostamalla, pomppukiekkojen ja syöttöjen kilahtavan aina vastustajan lapaan, kun sille on arvottu pelimekaniikassa momentum. Graffat paranee, mutta se ydin jää jälkeen, kunnes uusi versio tuo uuden pelimoottorin, jossa tekoälyn prosessointi on parempaa ja realistisempaa.

Ei silti, pelattua tätäkin versiota tulee, mutta voin kuvitella monen huutavan kettua sun muuta, kun tekoälyn älykkyyden sijaan pistetään kiekkoa rullaamaan lähes joka tilanteessa tekoälyn eduksi.


(#LempäälänKevät) #19

Porukkaa on ilmottautunu varsin hyvin, tehdään siis lohkojako. Pidetään kuitenkin ilmottautumista auki vielä tämä viikko.

Ajattelin seuraavanlaista formaattia:

  • Kaksi lohkoa: itä ja länsi
  • Joukkueet valitaan vastaavista NHL konfferensseista, kukaan ei pelaa samalla joukkueella
  • Molemmista lohkoista neljä parasta pääsee pleijareihin
  • Lohkoissa pelataan erilliset pleijarit, joiden voittajat etenevät koko sarjan finaaliin
  • Pleijarit paras kolmesta, finaali paras kolmesta/viidestä
  • Yksi jatkoaika + voittomaalikilpailu

#20

Laittakaahan tuloksia tännekin niin turnaukseen osallistumattomatkin saavat seurata tilannetta.


#21

Itse olen siis mukana, jos ei haittaa se, että olen poissa Suomesta koko ensi viikon. Sen jälkeen ehtiikin sitten matseja pelaamaan.