Peaky Blinders on alkupään kausien osalta loistava sarja, mutta tässäkin on se ongelma ettei sitä ole osattu lopettaa.
Joo itelläkin jäi Saul kesken 1,5 kauden jälkeen. Myöhemmin jatkoin kun katsoin että uusia jaksoja tullut. Alkoi lopulta jotain tapahtumaan, mutta ei kannata tykitystä odottaa siltikään. Alun jankkauksesta päästiin sentään eteenpäin. Rupes jo viitta touhu kyllästyttään…
Näköjään kaksi kautta tulossa vielä Peakyä. Kyllä ne mun mielestä kannattaa katsoa, jos on alustakin tykännyt. Joka sarjassa on niitä suvantoja kuitenkin.
Netflixillä hyvä sarja Making a Murderer jossa käänteitä ja pituutta riitttää. ![]()
Perjantaina 20.12. tulee The Witcher -sarjan (siis se kirja- ja pelisarja) ensimmäinen kausi Netflixiin. Jotain trailereita siitäkin on olemassa, mutta en ole katsonut. Hyppään suoraan sarjan kimppuun.
Kahdeksan jaksoa, jaksopituus ja tuotantoarvot ei omassa tiedossa.
Juuri ensimmäisen jakson katsoin, vaikuttaa hyvältä sarjalta. Tämän tapaisia sarjoja on itse kaivannut ja semmoinen tuli, harmi vain kun 8 jaksoa ensinmäisellä kaudella.
Edit. On tässä hyvä puoli se, että 7 jaksoa kestää sen tunnin verran, yksi jakso on 47min.
Katsonut nyt kolme jaksoa ja itselle vähän sellainen kyllä-ei-sarja. Eli siinä missä sarja on ihan toimiva tapaus ilman sen kummemmin pistäviä ongelmia, näiltä toivoo “aina” vähän jotain ekstraa. Jotain, mikä nostaa sarjan uudelle tasolle. Kyllä tätä suositella kuitenkin voi… siis kolmen jakson pohjilta. Vähän sellainen “Game of Thrones tungettu Xenan vaatteisiin” -tyyppinen, vaikka karsastan GoT-vertauksia.
Kun on Witcher-peleistä kaksi peliä pelannut, se on tavallaan taakka sarjaa katsoessa, kun tulee paljon toistoa ja toisaalta osa tutuista hahmoista on sokeeraavia. Toisaalta jossain kohtaa tahoja ja nimiä tiputellaan tiuhaan tahtiin, eikä tuppaa pysyyn perässä. Henry Cavillia eli Geraltia epäilin alkuun, mutta ihan sopiva castaus.
Cavill oli erikoinen valinta mielestäni alkuun, mutta on kyllä vakuuttanut erityisesti sillä, että tosiaan tuntee Witcher-sarjan sekä kirjojen että pelien kautta. Haastatteluissa on saanut oman pääni käännettyä valintansa suhteen, ja nyt ensimmäisen jakson katsottuani olen aivan myyty. Ehkä Cavillista oli saanut liian kiiltokuvamaisen kuvan aiemmin, mutta tässä ensimmäisessä katsomassani jaksossa siitä ei ollut jälkeäkää. Geralt on tietty hahmona itse aika moinen valkoritari sitten kuitenkin, eli sikälikin Teräsmies oli ihan hyvä valinta.
Olen itse ainakin alkaneen joululoman myötä aivan fan boy -moodissa.
Joker oli muuten aika hyvä. Phoenix pääroolissa tekee loistavan suorituksen. Elokuva on aika kantaaottava tärkeään aiheeseen. Ei nyt välttämättä mitenkään nerokkaasti, mutta tuo kuitenkin sen esiin elokuvassa suoraviivaisesti.
Cavillin ääni ja puhetapa on äärimmäisen samanlainen kuin Witcher 3:ssa. Hymähdyksetkin on kuin samalta ääniraidalta. Muutenkin lainattu paljon pelisarjan visuaalisesta ilmeestä ja äänimaailmasta.
Päätin alkaa eilen kattomaan Witcheriä. Tänään jatkanu, mutta kuudennen jakson jälkeen ja kyllä 4 ja 5 kanssa myös sellainen olo, että ei vain iske. Jotenkin itse action vähenee koko ajan, ja se ekan jakson alku antoi odottaa, ja siinä tuli kunnon rähinää, mutta. Rintoja kyllä on, varsin kivoja ja siihen se jääkin.
Ootko pelit pelaillut tai kirjoja lukenut? Ajattelin vaan että onkohan tuo niitä sarjoja että ne on melkein pakko olla alla että siitä saa jotain irti?
Tyyliin jou Ender’s Game. Aivan hirveä varmasti jos et ole lukenut kirjaa, mutta kirjaa se taas mielestäni täydensi oikein komeasti.
Joo en ole pelannut saatika lukenut. Varmasti antaisi kyllä paljon, niinkuin miltei aina. Tosin elokuvissa ainakin moni kriitikko peilaa kovasti kirjaa ja leffaa, en tiedä miten tarkasti noita sarjoja käsitellään ja antaako hiukan liikkumaa.
Mutta pitää kyllä katsoa vaikka väkisten tuo loppuun, kun kerran aloitin.
Jeh, näinhän se usein menee.
Mä en ole itse vielä ehtinyt alottaa tota Witcheriä, 2 peleistä on kyllä tullut pelailtua ja kirjoja lueskeltua että innolla tuota odotan kun sille saan aikaa järjestymään.
Witcherin katoin eilen ja tietysti kaikki putkeen. Aiempaa kosketuspintaa ei pelien tai kirjan kautta ollut (vielä… peli tosin ostettu jo jemmaan). Lähti vähän hitaanlaisesti käyntiin ja kesti hetken hahmottaa noi aikajanakikkailut mutta parani loppua kohden ja viimeisen jakson päättyessä jäi harmittaan että 1. kausi loppui jo. Jäin ihan täysin koukkuun. Ja plussana toki Cavill jota mielelläni kyllä kattelen.
Kakkoskautta odotellessa…
Tämä tulee joskus vuonna 2021, näin ymmärsin. Odottavan aika on pitkä.
Viaplayn urheiludokumentit →
Inside Teemu Pukki! Hyvin on kasattu 50 minuutin pätkään miehen uraa ihan junnusta asti, ja haastatellaan Teemun vanhempia, ja vanhoja valmentajia. Loistava pätkä! 5/5
.
Tässä joulun aikaan on tullut pidettyä itselleen pientä saksan kielen kertausta. Katsoin tämmöisen dokumentin Stalinin myytistä. Vaikka aika paljon olen asiaan jo aiemmin perehtynyt, niin olihan tässä uusiakin seikkoja kerrottuna. Kannattaa katsoa, jos saksa yhtään sujuu. Tekstitys saksaksi auttaa ymmärtämistä. Se kannattaa laittaa päälle, itseänikin helpotti. Pitää sanoa että melkoista teatteria ja historian vääristelyä on harrastettu.
Edit. Tuo automaattinen tekstin generointi antaa kyllä joitain aika hassuja tuloksia. Esim. Schauspieler tekstitetään Schuss spieler…
Mutta kyllähän nuo osaa mielessään korjata.
The Witcheriä yhden jakson katsoin ja hivenen häiritsee Henry Cavillin heikot näyttelijän taidot. Tosin en ole häneltä nähnyt varmaan muita kuin Teräsmiehen roolit kahdessa elokuvassa.
Sarja vaikutti ihan ookoolta. Mutta en tunne sitä peliä tai tiedä mitään taustoja, niin vähän huono arvioida.
Christopher Nolanilta on tulossa heinäkuussa seuraava elokuva. Edellinen elokuva (Dunkirk) poikkesi hieman Nolanin perinteisemmästä linjasta, mutta uusin Tenet vaikuttaa paljon Inceptionin (ja osittain myös Interstellarin) tyyliseltä pätkältä, jossa aika on hyvin monitahoinen käsite. Todennäköisesti myös juonikuviot ovat vanhaa kunnon Nolania, jossa elokuva antaa kerta kerran jälkeen lisää ja aikajatkumoista ja juonien käänteistä löytää aina uutta. Puhumattakaan että loppuratkaisut jättävät paljon mietittävää, hyvällä tavalla. Mainitaan kylkeen vielä Prestige ja Memento, ja toivotaan että uusin pätkä seuraa kaikkien näiden edellämainittujen jalanjäljissä. Ei voi tulla kuin priimaa, uskaltaa jo näin reilu puoli vuotta ennen ensi-iltaa suositella!