Juhlaseuranta: Itsenäisyyspäivä 6.12.2019 (Pe)

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille minunkin puolesta! :finland:

Ajattelin luoda tällaisen ketjun, jos porukka haluaa vähän fiilistellä tätä juhlapäivää.

23 minuuttia niin alkaa Tuntematon sotilas Yle Teemalta!

19 tykkäystä

Muistaakaahan itsenäisyyspäivän paraati, joka on Tampereella pitkästä aikaa.

4 tykkäystä

Kiitos samoin. Kaikille nautinnolista Itsenäisyyspäivää. Sytytän illemmalla :fire: takkaan, muutaman :candle: ja jokusen :fire::candle: pihalle.

Tänä vuonna 6.12 osui kyllä loistavaan saumaan kun on perjantai. Voi kirjaimellisesti ottaa rennosti ilman normaalia seuraavan päivän arkitapahtumaa. :flag::flag::flag:

Mikäs tässä :coffee: nautiskellen.

2 tykkäystä

Kiitos samoin! Nyt Tuntemattoman pariin.

1 tykkäys

Juuri teen kotiovesta lähtöä ratinan suuntaan.
Itselle kalenterivuoden tärkein päivä! Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille palsta tovereille :pray:.

5 tykkäystä

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :finland:

Itsekin viritin Teeman ruutuun. Itselläni ei ainakaan ole itsenäisyyspäivää ilman Edvin Laineen Tuntematonta sotilasta! Moni vuotinen perinne jo.

3 tykkäystä

Just emännälle sanoin, että täällä on tällainenkin seuranta. “Saat sitten kommentoida sinne linnan juhlien mekkoja.” Mutta älkää huoliko en tule sitä tekemään :grin:

4 tykkäystä

Täältä iso kiitos sotiemme veteraaneille. Iso iso arvostus​:+1::+1::+1:.
Teitte aikanaan aivan käsittämättömän työn. Niin naiset kuin miehet.

Nykyään itsenäisyydestä en sano mitään.
Linnan juhlat on täysin turhaa hömppää. Parempi olisi laittaa nee eurot vähävaraisille taikka järjestää kyseiset juhlat sellaisille vähävaraisille millä ei muuta ole. Tosin ilman kameroita jne

Ps. Älkää ottako millään tavalla provona. Sitä tämä ei ole.

2 tykkäystä

Hämeenpuiston eteläpääty saavutettu.
Ihmisiä nopealla arviolla useita tuhansia.
Tää on mun Suomi :heart:

Joo hyvää Suomen itsenäisyyspäivää kaikille palstalaisille täältä mereltä matkalla läntiseen naapuriin.

Kyllä niille tilausta on. Kovasti ihmiset tykkää seurata ja onpahan jotain yhteistä ohjelmaa tämänkin päivän suomalaisille. Loppujen lopuks se rahamäärä, mikä niihin uppoo, on valtion kassasta aika pieni siivu. Kalliita noi monarkioitten ylläpitämiset on. Yks tämmönen tilaisuus vuodessa on ihan paikallaan. Tää siis mun mielipide, sulla saa olla omas. :+1:

4 tykkäystä

Ei noi sillain kalliita ole… Viime vuonna maksoi reilun 200k juhlat. Hintaa tiputtettu sieltä 230k - 270k hujakoilta alaspäin.

2 tykkäystä

Eli reilu satku per vieras. Aika pieni summa. Tai toinen laskutapa 10snt/tv-katsoja. Halpaa huvia jos vertaa vaikka raskaan teollisuuden lakkopäiviin.

4 tykkäystä

Tuota paraatia seuratessa tuli mieleen, että vieläköhän Jukka Rautakorven veli on mukana puolustusvoimien palveluksessa? Ainakin aikanaan oli Satakunnan Lennostossa Kapteenina.

E. Itse itselleni vastaten, niin näyttäisi olevan nykyään Majurina Satakunnan Lennostossa.

4 tykkäystä

Hyvä kun ei mitään miljoonia maksa. Itseäni ei tuo hinta niin mahdottomasti kiinnosta, on kai meilläkin syytä jotain juhlia olla. Mutta se tulee mieleen kun tästä nyt puhutaan, että varmaan on erilaisia tapoja laskea kustannukset. Hieman niinkuin tarkoitusperien mukaan. Mutta enpä nyt ala vaatimaan mitään laskun erittelyä siitä, mihin tuo reilu 200 k€ kulutetaan. Bändi vissiin soittelee ilmaiseksi jne. saadessaan hyvää näkyvyyttä jne. Tiloista ei ole kustannuksia eikä palveluväestäkään ehkä. Jne jne.

Parempi kun jatketaan juhlapäivän viettoa. Itse enemmänkin peesailen. Vaimo on paljon hanakampi jopa Tuntemattoman perään, Linnan juhlista puhumattakaan. :wink:

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille :finland: !

Höh! Ei ollut Defendereitä paraatissa, mitä tämä nyt on… No tosissaan hieno ja ylväs paraati oli.

Tuli muistoja mieleen omastakin palveluksesta, kun näin sotilaspoliiseja työssään hämeenpuistossa.
Myös sedän jakama kuva vaarista toi muistoja mieleen, kiitokset sinne jonnekkin myös hänelle ja muille suurista uhrauksista.

Mä toivon ettei mitään levottomuuksia tule, vaan näemme kunniakkaan ja hienon itsenäisyyspäivän.

4 tykkäystä

Kyllä mua ahdistaa tämä YLEn herkuttelu puvuista. Sekö on tärkein asia Itsenäisyyspäivänä?

2 tykkäystä

Mä kattelen snookeria Eurosportilta. Täällä tyypit on pukeutunu tasaisen mustaan :). Livenä tulee, ei herkutella puvuilla vaan sillä miten huonosti tyypit pelaa.

Luultavasti jätän linnanjuhilien livekatselun täysin väliin, ei napostele seurata kättelyitä.

2 tykkäystä

Ei ole, ja tuskin on Ylenkään mielestä kun tuossa etko-ohjelmassa on keskustelu aika monesta muustakin aiheesta :slightly_smiling_face:

2 tykkäystä

Montakos veljeä Jukalla on? Onpas kyllä mennyt totaalisen ohi tuollainen.
Onneksi täällä etelä Helsingissä näkyy hyvin suomen kanavat, saa alkaa seuraamaan linnan juhlia. Kyllä linnan juhlat kuuluu tähän päivään.