Ex-ilvekset

Muistan hyvinkin ja tallessa on kans jossain. Kyseisen mainospostikortin sain opettajalta 2.luokalla hyvästä äidinkielen sanelusta :grinning:

1 tykkäys

tai jos laajentaa “ex-Ilveksen” määritelmää miesten peleistä siihen että on joskus edes junnuna vetäny Ilves-paidan päälleen niin Jukka Peltola on ehdoton ja kiistaton ykkönen.

Noilla kriteereillä Jukin lisäksi omiin suosikkeihin nostan Salmelan Anssin :slight_smile:

1 tykkäys

Muistetaan. Yksi ikimuistoisimpia hetkiä paikkallispeleistä.
Arvaja oli rottaillut tapansa mukaan pitkin peliä. Lopulta Arvajan rottailut huipentuivat siihen, että hän taklaa Laurilaa selkään. Hieman yllättäen Hate, jolla tapana ei ollut nujakoida tai pelata jälkipelejä lähtee kouluttamaan Arvajaa.
Linjatuomari yrittää pysäyttää Laurilaa, mutta Hate heittää hänet syrjään.

Harmillisesti tappelu leikattu kesken.

1 tykkäys

Davos kertoo verkkosivuillaan, että se on tehnyt Sandellin kanssa tryout-sopimuksen. Seuran mukaan Sandell saapuu Davosiin heinäkuun lopussa ja pelaa kahdessa harjoitusturnauksessa Hradec Kralovessa ja Riiassa.

Voi perhana, Sandellilla tarpeeksi näitä. Toivottavasti ei paha.

1 tykkäys

Aina sama mies. Joku Sandellin pelitavassa altistaa loukkaantumisille, koska asiantuntijoiden mukaan Sandellin polvet ovat rakenteeltaan kestävät.

Tai sitten vain karseaa epäonnea. Veikkaan itse pelityyliä.

1 tykkäys

Kyllä se polvi aina on heikompi jokaisen leikkuksen jälkeen. Tai ainakin jalan lihakset on heikommat joka sitten johtaa siihen että sama polvi leikataan monta kertaa. Näin ainakin fyssari sanoi minulle ekan eturistisideleikkauksen jälkeen, ja muistutin asiasta toisen jälkeen kun taas kohtasimme. Eikös siltä Sandelliltakin ole eturistiside uusittu useamman kerran?

Kuukausia sivussa

“Davos tiedotti perjantaina Twitterissä, että Sandellilla on polvivamma, joka pitää hänet kuukausia sivussa. Vielä ei ole tiedossa, tarvitseeko vamma leikkaushoitoa.”

Todella valitettavaa. Sami olisi vihdoin ansainnut toisenkin terveen kauden putkeen.

6 tykkäystä

“Karmeaa epäonnea: …”

Sandellin tapauksessa vois ehkä lopettaa epäonnesta puhumisen. Polvet ei vaan kestä. Sääli, loistava pelaaja.

7 tykkäystä

Ei tästä Santun jutusta oikein valoa löydä Sandellin tilanteeseen.

"Sandell loukkasi oikean polvensa harjoitusottelussa KHL-seura Ak Bars Kazania vastaan 21. elokuuta. Hän palasi muutama päivä myöhemmin joukkueen harjoituksiin, mutta jäällä ei Sandellin sanojen mukaan ”tapahtunut mitään”. Polvi tutkittiin ja siinä todettiin rustovaurio.

Davos on tiedottanut Sandellin olevan pois kaukaloista määrittelemättömän ajan.

– Tällä hetkellä ei ole oikein mitään lisättävää seuran tiedotteeseen. Täytyy katsoa, mitä tapahtuu, Sveitsistä tavoitettu Sandell sanoo.

Miten kommentoit seuran puheenjohtajan arviota, että urasi on mahdollisesti ohi?

– En oikein tiedä. Ei tilanne kauhean hyvältä näytä, Sandell vastaa."

Jos tuossa vielä jotain toivoa olis… eikös Ojasen Jannellakin ollut yhdessä vaiheessa kovasti polviongelmaa. Mutta pitkän uran kuitenkin sitten pelasi. Tais vaan se NHL mennä osittain polven takia keturalleen.

Ja eikös Selänne kanssa toipunut polvivammoista joiden piti päättää ura ja pelasi vielä vaikka kuinka kauan? Kaikkea hyvää Samille, toivottavasti saadaan polvet sellaiseen tikkiin että ura jatkuu vielä tovin. :+1:

1 tykkäys

Jannella ei jäänyt yhtään kautta väliin. Pelas joka kaudella yli 30 peliä. Taitaa joka kiekkoilijalla joskus ollu jotain pientä polvivaivaa uran aikana. Samilla jäänyt 4 vuoden sisään 3 kausi pelaamatta.

1 tykkäys

Ilveksen ja Pelicansin välisessä ottelussa oli avauskiekon pudottamassa tällainen entinen pelimies. Minulle ei soittanut mitään kelloja. Onko muilla jäänyt mies mieleen? Lähinnä alkoi ihmetyttämään, mistä keksitty kaivaa pudotteleen kiekkoo, kun Ilvekselläkin melko liuta legendoja. Tämäkin mies voi olla legendaksi muotoutunut, vaikka itse en muista.

1 tykkäys

Muistan miehen hyvin,eka kausi oli kyllä jäätävä. Toinen kausi meni penkin alle läheisen kuoleman takia.

4 tykkäystä

Itse kyllä muistan Ilveksen -80-luvun ulkkarit; Douglasin, Chris Kontosin, Dale Derkatchin ja Mike Hiltnerin.

Douglasin toinen kausi tosiaan heikompi valitettavan tapahtuman vuoksi.

3 tykkäystä

Tässä taas hieno tarina siitä, että kiekkoilijakin on ihminen, eikä kone. On tärkeää, että sen pelaajan taustat on kunnossa, sillä ilman sitä ei tulosta yleensä tule kaukalossakaan.

Itse muista Douglasin hyvin ja sen “toisen kauden pettymyksen”. Silloin en vaan niistä taustatekijöistä tiennyt.

2 tykkäystä

Siellä Stefan Espeland aloittanut Norjassa taas ihan vahvasti. 16 ottelussa 2+20 tehot ja koko sarjan pistepörssin 2. Norjassa näkyy sujuvan, mutta ei niinkään muualla.

2 tykkäystä