Miten niin. Vastaan vaan omasta puolestani, että en ole nähnyt ketään ulkona kannattajavaatteissa kun paita on heillä yleensä päällystakin alla kun menevät ulos. Ja käytävillä kun heihin törmäilee niin siltä etäisyydeltä erottuu jo paidan yksityiskohdat. Minä itse puen pelipaidan vaikka aktiiveilla en niitä näe
Kannattajavaate tässä yhteydessä tarkoittaa näitä mustia paitoja mitä päädyssä käytetään.
Haluaisin myös nähdä kyseisen kaverin torilla kannattajavaate (olkoon edes t-paita), takki ja pelipaita päällä. Mutta tänne asti haisee, että mikään tuossa ei pitänyt paikkaansa
Edit. värejä voi olla myös muussa asusteessa, huivit, aurinkolasit yms. yms.
Onpas yllättävät sankarit kitisemässä muiden pukeutumisesta. Sama levy pyörii kaudesta toiseen . Kai sitä saa ihminen pukeutua ihan miten haluaa, eikä pitäisi kenenkään elämää pahemmin heilautella. Toki jos kannattajaryhmän pukeutuminen ja laulut ärsyttää, niin ei muutakuin oma porukka kasaan ja näyttämään edestä miten hommat pitäisi hoitaa.
Sama porukka joka puhuu jatkuvasti kannattajatoiminnan kehittämisestä eivät monesti juurikaan kehitä sitä. Siitä esimerkkinä vaikkapa juurikin tämän ketjun aihe.
Huonompaan suuntaan mennyt myös esim. chäntit, entistä pahempi lippusekoilu (nyt jo niiden takia kotio jäänti yms.), alakatsomon meininki. Mitähän muuta. Mutta ei tietenkään saa mitään sinne suuntaan sanoa, aina sama vastaus: “Tee itse parempi!”. Tuossa syy miksi en halua millään tavalla olla yhdistettynä Sinioransseihin tai mitkä värit nyt parhaiten tuota porukkaa kuvaisi. Ja vain ja ainoastaan tuo porukka saikin siirtymään toiseen katsomolohkoon päädystä.
Edit. Onneksi ovat tehneet heistä erottumisen helpoksi. Laittaa päälle sinistä tai oranssia.
Itse puutuin tässä kirjoittajan epäjohdonmukaisuuteen. Lisäksi mainitsin, tuosta vinoilusta TPS’ää kohtaan. Mustiin pukeutuneet tuovat väriä katsomoon…eikö ole ristiriitaista tuokin?
Ja edelleen olen sitä mieltä, että porukka joka kutsuu itseään sinioransseiksi, pukeutuvat mustiin on myös hiukan kornia. On sitten kitinää tai ei.
Siitä huolimatta en ole ketään kieltänyt pukeutumasta miten haluaa.
Ulkona ei näy aktiiveilla nämä hurjat mustat vaattet koska ne on takin alla ja niitä ei siis näy koska.. Ne on taakin alla, Duh…
Sisällä taas kun ovat ilman takkia nämä mustat hupparit näkyvillä ja heihin törmätessä käytävillä ollaan jo sen verta lähellä, että huppareista näkee jo sinioranssit yksityiskohdat eikä heidän kannattama seura jää epäselväksi
Näin ainakin omaan silmään toimii aktiivit välillä kun päädyssä käyn. Minä itse toki kuljen pelipaita päällä koska en ole aktiivi.
Tän yksinkertasemmin en osaa selittää joten koita pärjätä
Huvittavaa kuinka vaan Sinioransseja vaaditaan pukeutumaan eri sateenkaaren väreihin, sielä hallissa on yleensä noni 6000 muutakin, jotka on enemmän ja vähemman normi vaatteissa, jopa mustissa.
Kiitos, minähän pärjään aina
Ja nyt aukes täysin mitä haet takaa. Eli pääasia, että käytävillä voi nähdä noissa mustissa vaatteissa sen onnettoman kokoisen präntin , jossa on aavistus sinistä ja oranssia valkoisen painatuksen kanssa.
Vaikka seuraava kommentti menee vähän ohi aiheen, niin tämän sanan mustiin pukeutunisen takia pitää saada niitä lippujakin vispoo, että heidät saataisiin “näkyviksi”?
Muutenhan he hukkuisivat penkkirivien massaan täysin.
En juuri hakenut muuta takaa kun että Mapen perusteet miksi mustiin ei saisi pukeutua on, että se ei näy katukuvassa. Niin yritin kumota sitä argumenttia että ei ne värit näy vaikka olisi sininen, koska se on takin alla ja käytävillä, mikä oli se toinen argumentti ne värit ja yksityiskohdat jo erottaa.
Joo henkilökohtasesti kieltämättä hämmästyttää kuinka paljon vaivaa sitä nähdään Sinioranssien - tai ylipäätään kenenkään - pukeutumisesta. Varsinkin kun samat keskustelut on käyty täällä läpi jo moneen kertaan, niin vaikea oikein nähdä pointtia?
Tuossa sinulle ketjun aloitusviesti.
Se, että osa porukasta saa aikalailla vahvasti mielikuvan kannattajaryhmän nimestä “Sinioranssit” on se, että porukka olisi tosiaan sinioransseja. Vertaa esimerkiksi Vaasan Sportin Red Army -nimiseen kannattajaryhmään, aika selkeästi pystyy yhdistämään kannattajaryhmän nimen kyseiseen väriin. Vaikkakin tuollakin katsomon osassa ja kannattajaryhmässä osa on ihan oikeutetustikin (ihmisellä tosiaan on yksilön valinnanvapaus) pukeutunut muihinkin väreihin, kuten mustaan.
Edelleen haluan nostaa tämän esimerkkinä:
Eli mustiin pukeuteneet Sinioranssit kuittailee yllämainitsemallani tavalla.