Foorumilaisten mielimusiikki

No niin, tänään ollaan sitten Sauna Classic -tapahtumassa, jossa itselle tärkeimmät esiintyjät ovat Battle Beast ja Kilpi.

5 tykkäystä

Tässä on viime aikoina tullut aika paljon kuunneltua Alice Cooperin vanhempaa tuotantoa, eli kiekkoja “Love It To Death”, “Killer”, “School’s Out”, “Muscle Of Love”, “Billion Dollar Babies”, “Welcome To My Nightmare” ja “Goes To Hell”.
Erinomaista musiikkia kerrassaan. Näillä levyillä muutamia mielestäni megaluokan helmiä.

2 tykkäystä

Tuli vuosi sitten pelattua tuo uusin Doom läpi ja nyt vasta huomasin, että tuo soundtrackhan on ihan pätevän kuuloista noin muutenkin kuin pelatessa.

1 tykkäys

Täältä kun hevidiggareita tuntuu löytyvän, niin kannattaa ehdottomasti tulla tsekkaamaan perjantaina Klubille Kanadan speed/thrash metal legeda RAZOR! Näin ukot Hollannissa pari vuotta takaperin ja kovassa iskussa on edelleen.

2 tykkäystä

Primal Fearilta on tullut uusi levy. Pari kertaa olen kuunnellut levyn läpi. Ihan ok-levy, mutta hieman maistuu lievältä pettymykseltä. Parhain biisi omaan makuuni on tämä:

Spotifysta löytyy tämä uusi levy Apocalypse.

1 tykkäys

Onko meitä muita Tapparalaisia Pyynikin kesäteatteriin tulossa Pulsea katsomaan? Keskiviikkona on tapahtuma…

Minulla on toisinaan ongelma, kun etsin “uusia” bändejä, jotka soittavat folk metallia. Ongelma tulee siinä, että haluaisin kuunnella folk metallia puhtaalla laululla ilman örinää. Muutamia “puhtaan laulun” folk metallia edustavia bändejä löytyy kyllä: Skiltron, Triddana ja Elvenking. Nuo lienevät ne tunnetuimmat.

Sitten on irlantilainen Celtic Legacy, jota ei voi kovin uutena bändinä pitää, mutta jää itseltänikin toisinaan unholaan.

1 tykkäys

Menee kenties vähän ohi siitä mitä nykyään folk metalina käsitetään, mutta jos ei ole tuttu, niin tsekkaa ihmeessä Skyclad.

Varhaisempaa kamaa ns. klassikkokokoonpanolta;

Ja vähän tuoreempaa ja pirun tarttuvaa;

1 tykkäys

Kiitos vinkistä, mutta on Skyclad tuttu. Enpä huomannut sitä mainita, ja muuten luulin, että bändi ei enää ole aktiivisena, mutta onhan se. Olen jopa nähnyt Skycladin livenä Tuskassa 2005 vuonna. Niin, olisihan tuo Skyclad pitänyt mainita folk metallin yhteydessä. Skycladista vielä, että on jäänyt viime vuosina vähiin kuuntelu, mutta nyt tämän vinkin perusteella voi taas ottaa kuunteluun.

1 tykkäys

No olihan siällä Niämisen Ville kuiteskin…

Aina tykännyt voimakkaista laulajista. AF laulaa nyt taivaallisen orkesterin säestämänä.

7 tykkäystä

Sleaze metal ei ole oikein ikinä kuulunut suosikkeihin tyylilajina, mutta jotenkin vaan minulle toimii ruotsalainen ToxicRose.

Toinenkin ruotsalainen saman tyylisuunnan edustaja kolahtaa ainakin osittain. Nimittäin Shotgun Messiah:

1 tykkäys

Olen aika kova saksalaisen perusmetallin ystävä. Tänään on paljon tullut kuunneltua Grave Diggeriä, joka on kerran Suomessa ja Tampereellakin käväissyt vuonna 2010 Sauna Openissa.
Tässä kipaleessa on aika hienot kitarariffit alussa:

1 tykkäys

Aina toimii,on tää vaan hukee veto. On varmaan jo täällä mun laittamana,mut nyt sit x 2

14 tykkäystä

No nyt ollaan asian ytimessä :+1:!

3 tykkäystä

Taisi kerran käydä myös Oulussa; Jalometallin winterfesteillä tms. Teatrialla. Saksalaista laatua, levy pihalle about 1,5 vuoden välein ja laatu tasaisen hyvää. Joskaan ei nyt ehkä ihan mitään klassikkostatusta.

Sitä en muistanutkaan, että ovat Oulussa käyneet. Taidat muuten olla sama Anselmo kuin Imperiumissa? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Niin Grave Digger, vaikka laadukasta kamaa onkin, niin se ihan viimeinen silaus puuttuu. Kyllä sieltä silti muutama hyvä helmi löytyy. Uusi levy ilmestyy perjantaina. Kunnioitettavaa on pitkä ura!

Instrumentaalisti hyvää jesseheviä, mutta ei tosiaan mikään paras biisi. Bändi on henk.koht. suosikkini ko. genrestä.

Tampereen omat pojat on onnistunu tekeen jotain mikä on Suomessa todella harvinaista, eli hyvää metallista hardcorea! Aiempin julkasujen nykyhevisoundeista en oo välittänyt, mutta ylläoleva biisi (ja koko loppuvuodesta ilmestyvä levy) on äänitetty Hämeenkyrössä Black Floyd -studiossa ja siellä hommat osataan. Vaikutteita on saatu bändeiltä kuten All Out War, Kickback ja Integrity. Jätkät keikkailee aktiivisesti varsinkin Tampereen suunnalla ja kannattaa ehdottomasti mennä katsoon.

1 tykkäys

Kyllä vaan.

1 tykkäys