Foorumilaisten mielimusiikki

Itse olen melko kaikkiruokainen musiikin suhteen, mutta bluesia, jazzia, reggaeta, ambientia, kamarimusiikkia, kuoromusiikkia ja joitan räpin alalajeja ei oikestaan tule kuunneltua. Mutta esim. blues on kyllä ihan nastaa taustamusiikkia, kun käy vaikkapa blues-baarissa Rautatienkadulla.

Eniten tulee kuunneltua metallia (mm. Nightwish, Moonsorrow, Epica, Wintersun, Wolfheart, Swallow the Sun, Ensiferum, Finntroll, Amon Amarth, Battle Beast) elokuvamusiikkia (Hans Zimmer) ja klassista. Lisäksi minulla on salainen eurodance-pahe, josta en kerro kenellekään. Myös rock ja pop ihan menevät, varsinkin sen raskaampi osasto. Räppiä ja trancea/housea tuli aikanaan kuunneltua paljon, mutta nyt on ollut taukoa. Välillä tulee myös industrial-kausia, jolloin tulee kuunneltua paljon esim. Rammsteinia, Combichristia, Turmion Kätilöitä jne. Paljon on tullut kuunneltua myös mm. Johnny Cashia ja Bruce Springsteeniä.

2 tykkäystä

Onko vapaaehtoinen valinta vai painostaako joku pieni ihminen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mielimusiikkia on monenmoista…ihan ykkönen on Pink Floyd,harmikseni ei enään kierrä keikkoja sattuneista syistä mutta Tampereen oma Pink Floyd eli Pulse…tribuutti bändi esintyy 9.4 ja olisi tarkoitus saapua hienoon Tampere taloon keikkaa katsomaan jälleen kerran.Linkki bändiin http://www.pulse-band.net tsekkailkaa jollei tuttu!Pakkahuoneella ja Tampere talossa naatittu monet kerrat…
Muutoin 60 ja 70 luvun rokkia soulia bluesia ja klassista rokkia yleensäkin,kitara jameja,chillailua.Popeda,Pate Mustajärvi,Viikate kotimaisista…
Keikoilla tulee käytyä niin usein kun sopivia esiintyjiä pitkin palloa,tosin alkaa nuo lempparit olla aikasta vanhoja tai jo kuolleita mutta ei se mitään…tribuutti bändejäkin on hyviä esim. Brit Floyd,Letz zepp,Australian Pink Floyd show,The Soft parade ja tietysti tuo Pulse…
Tulevia konsertteja on tälle vuodelle jo ainakin edellä mainittu sekä George Clinton,Funkadelimästä herkkua on tiedossa

3 tykkäystä

Musiikimakuni on laaja ja sekava kuin entisen Tappara moken liikkeet.

Nyt kuuntelussa on: mm.The Heavy,The Black Keys
Ja tämä on aivan helmi:

@Messi
Spandau Ballet,levyjä on kuunneltu paljon vuosien saatossa.:+1:

Tässä on seuraava iso nimi suomimusassa:

3 tykkäystä

Pink Floydia tulee aina tasaisin väliajoin kuunneltua. Loistava yhtye.

1 tykkäys

Musiikkia tulee kuunneltua paljon, ja vaihtelu on myös suurta.
Teini-iän metallikausi on jättänyt jälkensä, ja ehkäpä noin 60% kuuntelemastani musiikista lasketaan heviksi.
Mutta sitten on muitakin tähtiä: Hector, Juice, Sir Elwoodin hiljaiset värit ja Jarkko Martikainen toimivat aina. Ulkomaisista eritoten Pink Floyd. Mutta kyllä levyissä pyörii ihan Beatlesista lähtien.
Kaikki käy, jos se on hyvää.

Koetinpa joskus ajatusleikkiä: Mikä on maailman paras bändi/artisti? Mukaan lasketaan koko tuotanto, parhaan saa määritellä miten haluaa…
Aikani mietin vaikka mitä vaihtoehtoja, mutta en lopulta löytänyt yhtään pätevää vastausta kysmykselle: Miksi Queen ei ole maailman paras bändi?

Hieno biisi tuo Human

1 tykkäys

Olen oppinut tykkäämään hyvin monen tyylisestä musiikista.Kuuntelen vaihtelevasti musiikkia ja eri tyyppistä.Mutta yksi niistä harvoista joista en tykkää on räp erityisesti lontoon kielellä tehty sellainen jotenkin ei ole ikinä oikein sävyttänyt.Esim. vuonna 85 on todella hyvä biisi vaikka en ole silloin vielä edes syntynyt.Musiikkia tulee kuunneltua lähinnä spotifystä ja tai youtubesta mutta sillon kun olen autolla liikenteessä yksin niin 957 tai Radio rock tulee usein kuunneltua.

Olen musiikin suhteen lähestulkoon kaikkiruokainen (olipa se tuotettu sitten oikeilla soittimilla tai ilman). Eli melkein mitä vain voin kuunnella ja hyvinkin erityyppisisten musiikkilajien tuotantoa tulee myös kuunneltua. Itselle tärkeään rooliin asettuu itse melodia, rytmi ja mikä tunne siitä musiikista tulee. Laulajan lauluäänikin voi vaikuttaa monesti siihen tykkäänkö vai en.

Ihan lempimusiikin genreen ei tosin iskelmä oikein tunnu istuvan. Joskus toki niissäkin joku vaan väkisin toimii, mutta yleisellä tasolla mieluummin kuuntelen englanninkielistä tuotantoa (melkein mitä vaan) ja veikkaan että tämä vaan johtuu omista taustoista.

1 tykkäys

Kasari syntikkapop on lähellä sydäntä: Depece Mode, Yazoo, Front 242, Divine, Visage, Neworder, ABC, Erasue, Simple minds, Nizerebb, OMD, Ultravox näin pikaisesti lueteltuna. Onhan niitä paljon muitakin. Sitten oli myös aivan jotain muutakin esim Stray Cats on kova.

2 tykkäystä

Itsellä tulee Cityn ja Rockin soittolistat jo korvistakin pihalle.
Samat biisit vuodesta toiseen…
Siksipä autossa onkin lähes aina auki Radio Musa, Tampere.
Kyseiseltä kanavalta tuleva musiikki ei kyllä ole ihan omaa mielimusiikkia, mutta tuleepahan jotain ihan muuta kuin ne iänikuiset soittolistat.

2 tykkäystä

Kyllä,tämä on pakko laittaa tähän.

5 tykkäystä

Nykyisestä musasta uppoaa ehkä parhainten tyyliin Nightwish, Within Temptation, Apulanta. Toki löytyy monia muitakin kuunneltavia laidasta laitaan.
Nykyään se on melkein mitä radio suoltaa autossa, ja kanavana toimii lähes poikkeuksetta FUN.
Kun kasarilla koitti kasvattaa takatukkaa ja farkkutakissa oli Acceptin selkälippu, kolahtaa moni sen ajan pumppu parhaiten.
Rainbow, Mötley, Aerosmith, Scorpions jne…
Mutta kyllä mun suurimmat päälliköt musiikin saralla on Ronnie James Dio ja Antti Hammarberg.

1 tykkäys

MInä jäin ihan koukkuun eilisestä Bo Casper ohjelmasta. Ihan helekutin hyvää musaa.

Tästä tulee aina hyvä fiilis.

2 tykkäystä

Omia suosikkeja joita kuuntelee useammin kuin muita niin kotimaisista:
YUP,Leevi and the leavings,eläkeläiset,aarne tenkanen,haloo helsinki,Irwin goodman,tehosekotin.

Ulkomaiset:
Foo fighters,the monkees,imagine dragons ja tietysti brittipoppia mukana blur,the kinks ja the cure.
Täl hetkellä soi tämä…on kyl huippubiisi

2 tykkäystä

Täältä “uusimmista” tulee mieleen Muse, Arctic Monkeys, Foo Fighters, Avenged Sevenfold, Rammstein, The Killers, System Of A Down, Two Door Cinema Club, The Black Keys, Disco Ensemble… Niin paljon ja laidasta laitaan ettei muistakkaan kaikkea :smiley: Pari noista eksyy tänne suomeenkin, keikat ja festarit ovat todella lähellä sydäntä.

Mutta kyllä on kovaa musiikkia tehty menneinä vuosina (Pink Floyd, Led Zeppelin, Queen jne), nyt tälläin hieman varttuneempana oppinut arvostamaan näitä.

Tarviihan sitä lähteä ensi kesänä todistamaan Guns N’ Rosesia! Slash ja Duffikin saatu taas remmiin mukaan. Lippujakin oltiin myyty kuukausi sitten jo yli 45 000 ja ovat muuten kovassa vedossa, toivottavasti ovat vaan vielä kasassa sillon :smiley:

@ljpp :lle vinkkina: Verkkokaupassa oli 99e tarjouksessa nyt vuoden vaihteen jälkeen “AKG nc60” -vastamelukuulokkeet. Olen havainnut ne helkutin päteviksi kapistuksiksi (vuosi sitten hinta olisi ollut 250e…). Ympäristön hälinä häviää nappia painamalla kuin jollain mustalla magialla.

Raskaampaan päähän menee oma musiikkimakuni ja MP3 -aikakausi teki kuuntelusta pirstaleista ja Spotify tuhosi kokonaan keskittymiskyvyn… Levykokonaisuudesta nauttiminen on nykyään vaikeampaa, kun on enemmän musiikkia tarjolla. Toisaalta olen löytänyt paljon uutta sellaista kuunneltavaa mihin en ikinä muuten olisi törmännyt… (Kuten vaikkapa Mirel Wagner).

Tool -bändin uutta levyä on odotettu kohta kymmenen vuotta (turha etsiä spotifystä)… Muuten kaikki edellä mainittu raskaampi osasto maistuu: uudesta vanhaan ja parhaimmalta livenä.

1 tykkäys

Mulla on jo Monsterin Purity Pro’t ja käyttämättömänä legendaariset Panasonicin HTX7:t. En tykkää kuunnella musaa kuulokkeilla. Noi Genelecit olis sitä varten…

1 tykkäys

Kotimaisista Georg Malmsten, Olavi Virta ovat kärjessä. Ulkomaisista They Might Be Giants, Stone Roses, Inspiral Carpets, Ride ja Queen. Karibialta Alison Hinds, Patrice Roberts, Denise Belfon, Destra Garcia, Benjai, Kes the Band, Machel Montano. Muutenkin suurin osa Socasta iskee. Sama koskee kyllä afrikkalaista Soukous-musiikkiakin.