Golf - harrastus ja kilpailu

Välimäen mietteitä

3 tykkäystä

Puhutaanhan nyt golfista?

No onneksi olkoon joka tapauksessa.

2 tykkäystä

Mikä maila, väylän pituus ja pallomerkki?
Entä kenttä ja väylä numero?
Näitä aina kysytään.

1 tykkäys

Kuten todettua, faktat pilaa hyvät tarinat.

6 tykkäystä

Tämä herätti aiemmin mieleen kysymyksen, onko hakattu minigolfia niin pitkään, että illan riennot oikeutettu.

En vaan tohtinut olla niin kyyninen. Mutta hyvä, että ilta pelastettu.

Itse olen alkanut kiinnostumaan aika paljonkin golfista sekä PC pelin kautta, että VIASAT Golf - kanavan kautta.

Mikä teillä on suosikkikenttänne (noin yleisesti) ja miksi?

Millaisia neuvoja teillä on, jos joku (esimerkiksi vaikka minä…) pohtii lajin aloittamista, kuten mistä kannattaa aloittaa?

Alkeiskurssi ammattilaisten opastuksella.

3 tykkäystä

Jos aloitetaan välineistä niin ehdottomasti alan liikkeestä hankit ITSELLESI sopivat mailat.
Kun välineet ja greencardkurssi on OK ,niin nöyrästi ottamaan TUNTEJA vaikka oman seurasi Prolta.
Ja kun olet palannut vähän aikaa ja olet huomannut lajin “helppouden” niin olisi hyvä jos sinulla on käytettävissä hyvä " kallonkutistaja".:grin:
Tää viimeinen lause vähän värikynällä.
Tarkennan vähän, että välineiden ei tarvitse olla uusia kunhan ne ovat sopivat.

1 tykkäys

Millaista hintaluokkaa mailasetti voi olla halvimmillaan?

Yksittäisen mailan hinta noin 50€?

Mä ostin omat, siis koko setin aikanaan 150€. Sillä mentiin useampi vuosi. Pikkuhiljaa sitten päivitellyt settiä. Myös pelatessa.

1 tykkäys

Facebook -ryhmistä saat halvalla käytettyjä settejä. Esimerkiksi
Golf: myydään / ostetaan
Golf kirppis
Näihin voit itse laittaa ilmoituksen, että ostetaan aloittelijalle sopiva setti ja toivottavasti valita ehdokkaista.

Monista kaupoista esim. XXL, stadium saa aloittelijan setin (yleensä wilson) muistaakseni 299e.
Tällä pärjää ehkä pari kesää, mutta hyvin pian huomaat, että miksi ne on niin halvat.

Yleensä alkeiskurssille voi mennä ilman mailoja ja lainata klubilta mailat. Tämä kannattaa tarvittaessa selvittää ennen ilmoittautumista.

2 tykkäystä

Olet ilmeisesti pääkaupunkiseudulta?

Täällä on helpohkoja aloittelijakenttiä esimerkiksi
Paloheinä, golf Talman par 3 -kenttä, Nurmijärvi golfin par 3 kenttä. Näille saa muistaakseni mennä pelaamaan kaikki, ovat ns. jokamieskenttiä.

Vaikeimmille kentille ei kannata heti alkuun lähteä tai saattaa turhautua lajiin.

2 tykkäystä

Par 3 -kenttiä löytyy ympäri Suomea, läheltä kotia ja läheltä kesäpaikkaa, ihan riippumatta missä asuu tai lomailee. Kenttäoppaan sivulta voi valita suodattimeksi Rangen, Par 3 -kentän ja/tai vaikkapa Ravintolan, sen mukaan mikä kiinnostaa.

https://golf.fi/pelaajalle/kenttaopas/

1 tykkäys

No pk-seutu ja sitten paljon vietän aikaani Porissa.

Matalin kynnys lajiin tutustumiseen pääkaupunkiseudulla taitaa olla Laajasalossa.

1 tykkäys

Löfkulla golf Espoon Keskuksessa on kans ns. jokamieskenttä, par 3 ysireikänen.

2 tykkäystä

Onko tämä juuri se mikä on tarvontien ja kehä 3:n nurkassa?

Ikeaa vastapäätä, Turuntien toisella puolella.

1 tykkäys

Kiitos paljon vastauksistanne.

1 tykkäys

Jos sattuu Sastamalan suunnalla olla liikkeellä, niin käytettyjä mailoja löytyy Golf Balatasta. Todennäköisesti saa apuja ja myös testata kyseisiä välineitä ennen ostopäätöstä.

Heti alkuun ei tartte olla uutta, kun ajan kuluessa voi päivittää bägin sisältöä. Itse tuolta Golf Balatasta hankkinut käytettyjä mailoja ja välillä antanut vaihdossa ne, mitkä jäänyt itselle ylimääräiseksi.

2 tykkäystä