Golf - harrastus ja kilpailu

Kolmisen tuntia Välimäen sunnuntaihin. Startti sijalta T21 (-6). Kärki yksitoista alle. Kaikki mahdolllista. Vaikka “romahtaisi”, hyvä viikko.

1 tykkäys

Aika usein tuo kierroksen tulos kertoo omasta pelitasosta. Hieno laji ja loistava liikuntamuoto ja tarjoaa näppärästi vähän sosiaalisuuttakin.

Ei ole lentokeli. Sunnuntaita +3 ja T44 (-3) 13 väylän jälkeen. Mutta kuitenkin, PGA-kisassa viikonloppuna kentällä.

1 tykkäys

Silti jäi ns. kovaa nimimiestä taakke. Sen mitä katselin viimeistä kierrosta niin aikas vaikea kenttä.
Plussan puolelle meni kuitenkin Samin esitys ainakin omasta mielestäni.

1 tykkäys

Sami teki 17. väylälle birdien ja olisi hieman noussut, mutta päätyi lopulta sijalle T43. Hieno suoritus, mutta parempaakin oli tarjolla. Palkintorahaa kertyi silti 28 530 dollaria eli noin 26 300 euroa.

Välimäki käytti ensimmäiseen kierrokseen 70 lyöntiä, toiseen 67 ja kolmanteen 73. Suomalainen oli koko kisan draivipituustilastossa neljäs, mutta putti ei toiminut.

1 tykkäys

Miten mailoissa tuo kätisyys menee?
Itse olen vasenkätinen

Moni vasemmalta lätkää pelaava lyö sitten taas rightin puolen golf mailoilla. Aika yksilöllistä ja varmaan parhaiten se oikea puoli löytyy kokeilemalla pron opastuksella esim. juurikin siellä aloituskurssilla!

Ennen vanhaan vasemmalta lyövää ei kutsuttu golffariksi :smiley:

1 tykkäys

Ota right, lefti llä pelaa 10% jakallist ostaa uusia mailoja

1 tykkäys

Itse pelaan hokia rightilta ja samalta puolelta golfia. Leftin kaveri pelaa leftiltä golfia. Toinen leftin kaveri pelaa rightilta golfia. Testaat molemmin puolin ja kumpi tuntuu itselle luonnollisemmalta, on usein parempi.

2 tykkäystä

Kumpi käsi on alhaalla, kun käytät pistolapiota tai haravaa?
Itse pistän lapiolla jalkaterästä läpi, jos yritän oikea käsi alhaalla.
Siksi lefti.

1 tykkäys

Kummalta puolelta lyöt pesäpalloa? Golfin ja pesäpallon kiertoliike samankaltaisia.

2 tykkäystä

Meillä usein joukkuepeleinä vasurit vastaan golffarit :smile:

2 tykkäystä

Itse kun tuli aktiivisesti pelattua golfia taisi händäri olla 7, jotain ja välillä lyönti lähti ihan mallikkaasti, niin yksi pelikaveri mainitsi lähes joka kerta ettei lasketa kun lyön väärältä puolelta :grin:

4 tykkäystä

Oleellisin ero mäkihypyn ja golfin välillä on se, että mäkihypyssä jaetaan tyylipisteitä. Lyö huoletta vääräkätisesti, ei siitä rangaista.

1 tykkäys

Aina voi vähän rankaista leftistä :wink:

1 tykkäys

En kyllä osaa sanoa, voiko leftiltä pelata. Edes Lefty.

1 tykkäys

Välimäen Sami rykäs Mexico Openissa ekan kierrokseen tulokseen -7 ja majailee toisella sijalle. Ei muuta kun hanaa vaan!!

7 tykkäystä

Tapio Pulkkanen jakaa kärkipaikkaa DP World Tourin Kenian kilpailussa kahden kierroksen jälkeen. Tulos on -7.

2 tykkäystä

On muuten Mexicossa se tilanne, että Nokian Sami johtaa kisaa tuloksella -11, kun pelannut 12 reikää. Eroa toiseen kaksi lyöntiä!

3 tykkäystä

Sami jaetulla kärkipaikalla kolmen muun pelaajan kanssa tuloksella -11 kahden kiekan jälkeen. Harmittavat kolme bogia eilen. Hattu-Tapsa Pulkkanen jaetulla kärkipaikalla kahden muun kanssa tuloksella -7 kahden kiekan jälkeen DPWT:n kisassa Keniassa.

Tsemppiä ukot viikonloppuun!! 🏌🏼‍♂️

6 tykkäystä