Hammaslääkäriin!

Sanon aina hammaslääkärille, että aloitetaan, ja kerron sitten, jos alkaa sattua ja tarvitsee puudutusta mutta kun ilman pärjää, niin mitä sitä suotta ottamaan. Kivuliain vaihe on siinä, kun hammas on saatu porailtua ja laitetaan ne muotit ja kiilat ikeniä painamaan.

2 tykkäystä

Onkos jollakin muulla lekuri ruiskauttanut puudutusainetta suuhun? Prkl että on kamalan makuista. Mulla muutenkin aika herkkä yökkimisreflekti, niin ei prkl oo kiva juttu.

En mä pelkää porausta ja muitakaan toimenpiteitä, mutta sanon aina ennen kuin aloitetaan että mua oksettaa helposti ja pyydän että pidetään sylkemis&kröhimistaukoja enemmin.

Onneks ei oo pitkään aikaan ollu vaivoja purukalustossa ja nyt kopautan nuppiini…

1 tykkäys

Ei itseäni se aineen maku haittaa mutta itsellä kanssa yökkimisreaktio hyvin vahva. Minua inhottaa enemmänkin se imuletku mikä suuhun tungetaan ja tottakai se lasku. Ei ole mitään halpaa huvia. Onneksi ei kovin usein ole tarvinnut käydä.

2 tykkäystä

No, sittenpä toivon ettet koskaan joudu nielun puudutukseen. Nimittäin jos esim. joku ultraäänianturi joudutaan tunkemaan nielun kautta syvemmälle. Ensin se puudutus ja sitten se molkeron survominen sisään. Pitää kyllä olla hyvin yhteistyökykyinen, jotta onnistuu. Ja sittenkin on ihan “taju kankaalla”. Jos on mahdollista, niin kannattaa skipata tuo toimenpide. :frowning:

2 tykkäystä

Kiitos, muistin varata hammaslääkäriajan kun nyt on ollut kovasti keskustelua aiheesta.

2 tykkäystä

Noni.
Joku hässääkkä hammaslääkärissä ja mun aika siirtyi viikolla eteenpäin.
Puoli tuntia odotin turhaan mut viiskymppiä saan alennusta viikon päästä.
Pikaisella laskutoimituksella saan omaksi odotusajan tuntipalkaksi ihan kivan summan.

2 tykkäystä

Kyllä ne sen viiskymppisen takasin ottaa kun ne kuvaa, ihan vaikka muuten vaan :slight_smile:

Ei muuten ota.
Viimeks kuvattiin ja ihan ilmaiseksi.:blush:

Kyllä on tehty mun hammaslääkärikäynnit vaikeaksi.:astonished:
Aika peruttiin taas ja tällä kertaa se oli jo kolmas kerta.

Ping @Paarma Tais jäädä se viidenkympin alennus saamatta, joten taisit olla oikeassa?

Joo eikä ne mitään muista. Mun oma lääkäri sano vuosi sitten, että pitää laittaa tarkistukset vuoden välein implanttihampaan takia, mutta nyt kun siellä kävin, hyvä jos huomas koko hammasta. Ajattelin ehdottaa sitä parin vuoden välein kutsua tuossa vuoden taitteessa, kun taas sinne meen.

Edit. Implantista puheen ollen; Eipä tarvi sen kokemuksen jälkeen enää hammaslääkäriä pelätä koskaan :smile:

1 tykkäys

Jos joku kärsii narskuttelusta johtuvasta purentalihasten ja leuan jumittamisesta, kannattaa rummuttaa hammaslääkärille, et pistää lähetettä Taysiin suupolille. Parin purentakiskon jälkee suostuivat laittaan botoxia purentalihaksii ja avot. En ees muistanu miltä tuntuu ku leuka ei oo kokoaja jumissa. Purentalihasten treenijumi ohi.

3 tykkäystä

Taas kun oletettiin jotain niin väärinhän se taas meni.
Viidenkympin alennus oli laitettu pyytämättä laskuun.

1 tykkäys

Mistä saa hyvää hammashoitoa?

Ite ainakin Tampereella käynyt Rautatienkadulla postin hammasklinikalla, taitaa olla attendoo nykyään. Siellä ainakin omalle kohdalle osunut hyvää palvelua.

Tampereella Tammelan hammas.kohtuuhintainen ja ammattitaitoinen hammaslääkäri.

Erittäin positiivinen kokemus hammaslääkärissä tänään. Homma alkoi siitä, että paikattuun hampaaseen oli ilmestynyt teräviä kohtia ja hammas tuntui ajoittain kipeältä. Varasin kädet vapisten hammaslääkäriajan Terveystaloon. Käyn lähes joka vuosikymmen hammaslääkärissä ja edellisestä käynnistä oli aikaa.

Noin nelikymppinen kaveri tsekkasi hampaan, hioi terävät särmät pois ja toivotti juhannuksia. Pyynnöstä hinkkas vielä hammaskivet pois parista hampaasta. Kertoi vielä lopuksi, että leegot näyttää olevan yleensä ottaen hyvässä kunnossa. Ei yhtään kipua, ei vihlontaa, tuskaa, pelkoa. Vain kahden ihmisen kaunis kohtaaminen…

6 tykkäystä

Pitikin kirjoitella tästä jo paljon aiemmin mutta unohtui ja nyt muistui asia mieleen.

Tämä on sattunut ainakin kahden eri hammaslääkärin kanssa ja en usko sattumaan.

Hammaslääkärissä käydessä hammaslääkäri on korjaillut vanhojen paikkojen viimeistelyä ja arvostellut ääneen miten ne on joskus aikanaan tehty.
Hiukan tuntee tuossa tilanteessa itsensä tyhmäksi, koska olen kuitenkin niistä arvostelluista käynneistäkin maksanut ihan rahaa yksityiselle hammaslääkärille.
Toki tuosta jää hyvä fiilis että hammaslääkäri on tarkka ja yrittää tehdä parhaansa palvellen asiakastaan.

Vaikka asiat eivät ole vertailukelpoisia niin olen omassa työssäni pyrkinyt siihen että en moiti kollegan tai kilpailijan tekemisiä asiakkaille.

1 tykkäys

Mulla on vahva epäilys että osa yksityisistä luo työtä tyhjästä tällaisilla. Itseltäkin korjattiin yksi väliaikainen paikka pysyväksi, en ollut edes tietoinen että olisi jotain väliaikaisia paikkoja suussa. Vaikka kävisi vuoden välein tarkastukssa niin aina löytyy jotain korjattavaa.

Hammaslääkäri on vähän samaa sarjaa kuin rakennus- ja ohjelmistoala, asiakas ei ymmärrä mitä ostaa joten joka paikassa vedetään välistä.

1 tykkäys

Mulle nämä ”lisätyöt” on tehty ilmaiseksi ja asiasta on muistettu myös mainita.
Se hiukan hämmästyttää koska tuossa olisi ollut rahastuksen paikka.
Jos istut hammaslääkärissä suu sepposen selällään ja hammaslääkäri kysyisi että laitetaanko tuo vanha paikka samalla kuntoon niin väitän että harva kieltäytyisi.

2 tykkäystä

Viisaudenhammas. Varmaan vuosi sitten vaivasi juurikin samainen hammas ja nyt taas tekee tuloaan ylöspäin. Viimeksi piti lähteä acutaan puuduttelemaan ja hakemaan antibiootit eikä nytkään kaukana ole etteikö sama reissu edessä. Paripäivää syöty buranaa ja panacodeja yöksi mutta eilinen meni jo täysin niiden ja kylmäpakkausten voimalla. Parin tunnin unilla aamuvuoroon :sleeping:

4 tykkäystä