Kiitos kannustuksesta me Kalevan/Tesoman pojat kyä hoiretaan asiat jetsulleen!
Tuli tuosta tietovisan oikeasta vastauksesta mieleen Talonmies Taavitsainen legendaarisesta Fylli-täti sketsistä “Veltsusta”. Onkos palstalla niitä jotka muistavat vielä alkuperäisen Kylli-tädin?
Jonnet ei muista…
Pikku Kakkosen Kylli-täti. Satuja kertova maalari taisi olla kyseessä😅
Mutta se kiinnostavampi Kylli-täti tuli taas 80-luvun lopulla Australian suunnalta, siihen ihastuin.
Ja olen vieläkin.![]()
Niin minäkin ja samoin Huonosti Käyttäytyvät Miehet. ![]()
Hiihtolomajuttu tähän väliin.
Oltiin Verbierissä laskettelemassa ja kaverilla tuli kurkku kipeeksi. Kyseli että pitäiskö mennä lääkäriin? Kurkistus kurkkuun osoitti, että kurkku oli valkoisia palleroita täynnä. Todettiin että lääkärille mennään.
Ranskankielisellä alueella oltiin ja kun kieltä ei osattu, niin kehotettiin kaveria avaamaan vain suu auki.
Näinhän sankari teki ja totesi ranskalaisittain ”kyrkky kibee”. Juttelu lääkärin kanssa kuulu odotushuoneeseen ja aika lailla säikäytimme aula tyttösen kun räjähdimme nauruun.
Kyrkky kibee on säilynyt flunssaterminä siitä lähtien.
Tuossa oli hauskaa?
Muistan kyllä lapsuudesta Kylli-tädin. Kertoi ja samalla taitavasti piirsi tarinaa. Eipä ole näkynyt vastaavaa myöhemmin.
Ehkä joo lipsahti väärään ketjuun, ehkä ei.
Omanlaiset huumorintajut meillä kaikilla ![]()
Mun mielestä toi on edelleenkin törkeen hauska vaikka oon nähnyt pätkän ties kuinka monta kertaa! ![]()
Valaiskaa mua, mikä tuossa on se vitsi?
Kyllähän se on huvittavaa nähdä tuon legendaarisen lauseen ääni ilmielävänä kun lapsuudesta asti tuota kuullut vain videopelien introissa. Vaikea kuvitella jotenkin että kyseessä on aivan oikea ihminen kuka tuon laukoo ja lausahdus kuulostaa tuossa aivan täsmälleen samalta kuin EA:n peleissäkin eli yllättävän autenttinen ääninauha.
Okei, mulle pelien spiikit on niinkuin mainokset, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Ja toi lausahdus on ”the juttu, numero uno” minkä periaatteessa kaikki koko konsolisukupolvesta tietää, ja on jossain kohtaa sitä itekkin yrittänyt matkia.
Tässä lueskelin aikani kuluksi latinalaisia sananlaskuja…
Tulipa vastaan seuraava:
Multa tuli → paljon kärsin/ olen kärsinyt paljon
Siinä miettimistä, kun kuulee ens kerralla makkarissa kyseisen huudahduksen ![]()
2050-luvulla Tapparalla on teemapelinä 2010-luku ja tuolloin 30 vuotta vanhalla Areenalla on penkit täynnä läpsyttimiä.
Cheek, Haloo Helsinki, Mansesteri ja Lady Gaga soivat yli 100 dB:llä.
Kyllä tämä menee tähän ketjuun. Minua hauskuutti eilisen jäljiltä. Tietäjät tietää. Pahoittelut kuvasta, mutta sopii hetkeen.
Jos ei heittäydy liian tekopyhäksi. Niin tämä vanhan liiton veto Tupolevin veljeksiltä pistää hymyilyttämään. Varmaan Tupolevin veljekset ovat olleet ihan selvinpäin, mitään eivät ole ottaneet, korkeintaan pari siideriä, kun kyseisen kortin ovat valinneet tasa-arvovaltuutetulle.
Noin muutoin noista Tupolevin veljeksistä Jorma Reini tunnusti väriä ja oli ns. “sini-oranssi”, muistin mukaan Reinin haastista on ollut painetussa Tapparalainen lehdessä.
Jotenkin ton Tupolevin veljesten kortin aika ei ole ohi, sen voisi lähettää Ida V:lle, tänä päivänä.