Juhani Jasu

Tässähän tämä nyt sitten on

2 tykkäystä

Eliteprospects puhuu puolustavasta pelaajasta. Ei oikein tuo plusmiinus-saldo siihen viittaa. Onko muilla Jasusta mielipidettä? Itse en ole kauheasti miehen peliesityksiä seurannut.
Aloittajana ilmeisesti pätevä kaveri.

Hän on myös Liigan ykkönen aloitustilastossa aloitusvoittoprosentilla 61,2.

Tuo on jäätävä statsi. Miettikää hei, kriittisillä hetkillä tarvitaan hyvää aloittajaa, esim Patelle suoraan syötöstä. Tai loppuhetkien aloitusvoittoja riipimään. Peliaika ei kuitenkaan 15 minuuttiin nouse.

3 tykkäystä

Niin kertokaapa nyt enemmän tietävät millainen kaveri onkaan kyseessä? Miinustilasto on kyllä kovasti pakkasella, mutta onko tähän jotain erityistä syytä? Aloitusprosentti on kyllä jäätävä!

Jasu on tosiaan aloitustaitojensa vuoksi tärkeä palanen. Pudotuspeleissä aloitusten ja kenttä-kenttää vastaan peluutuksen merkitys korostuu, joten minua olisi ainakin huolettanut, jos Ilomäki, Järvinen ja Rauhala olisivat kaikki olleet keskikaistalla. Nyt saatiin tällä siirrolla Järvinen pysyvästi laidalle, mihin hän Tapparassa kuuluu.

Olen hieman skeptinen Jasun suhteen - olen pitänyt häntä ns. epä-jääkiekkoilijana.

Mutta onhan tuo isompi, kokeneempi ja vahvempi kuin Rauhala, joten pystynee vahvistamaan nelosen keskustaa. Kerhossa saanut (liian) isoa roolia, joten ehkä kiekollinen peli on parantunut Lukko-ajoista.

Annetaan pelin näyttää.

1 tykkäys

Varmasti Jasu ihan käyttökelpoinen kun lyödään rinnalle kaverit jotka auttavat tuon +/- lukeman kanssa. Kerholla nyt on ollut niin onnetonta puolustamista ihan viisikkona ja välillä omiin mennyt melkein kaikki mitä sinne lähetetään, niin uskoisin, että Jasu saadaan kyllä pois pahimmilta pakkasilta. Ja jos ei luonaa niin heitetään vilttiin. Onhan meillä edelleen Rauhala.

Jasu on joutunut pelaamaan HPK:ssa kärkikentissä ihan eri roolissa kuin tulee meillä pelaamaan.

1 tykkäys

Jasun miinusmaalit/peli eivät poikkea HPK:n muista hyökkääjistä. Mannisella ja Paajasella niitä on enemmän. Plusmaaleja ei ole paljoa, joka selittää plusmiinustilaston heikkoutta.

Onhan plusmaaleja sen parikymmentä… mutta onko kellään oikein paikan päältä katsottuna onko Jasu meidän pelaaja? Menisikö missä? kolmosen keskellä vai neloseen?

Eikö kuitenkin Järvinen oli toiminut sillä tavalla paremmin keskellä nyt pari peliä, mutta aloittaa ei osaa… joten joten…

onko järvinen-jasu-karjalainen?
vai savi-jasu-dix?

kerro tyhmälle mikä on epäjääkiekkoilija??

+12 ja -33 = -21

Lainattua HPK:n sanomisista:

“− Tappara osoitti kiinnostuksensa Jasua kohtaan, joten emme halunneet olla pelaajan esteenä pelata pudotuspeleissä. Jasu on tehnyt kahden HPK-kautensa aikana erittäin tärkeää työtä. Hän on esimerkillinen urheilija, joka pelaa joukkueelle joka ikinen ilta, kertoi HPK:n vt. toimitusjohtaja Timo Virtanen.”

1 tykkäys

Se on sellainen joka ei itse kykene tekemään peliä, vaan ainoastaan rikkomaan vastutajan peliä. Pelimiehen vastakohta.

2 tykkäystä

Jasu on Lammassaaren ohella Eurajoen lahjoja SM-liigalle. Pelasi useita vuosia tuossa Lukossa ja sai useita mahdollisuuksia pelata myös ensimmäisissä kentissä. Ei lunastanut paikkaansa ja lopulta jämähti 3-4 ketjuihin. Uran kannalta teki järkevän siirron HPK:on. Itse näen, että tällä haetaan vahvistusta alivoimapelaamiseen, jottei Lajusen tarvitse kaikkea hoitaa.

Sami

Sama tännekin kuin kipinäketjuun: on täsmähankinta nelosen keskelle. Rauhala siirtyy laitaan ja Dixon varmaankin kolmanneksi. Lisäksi Jasu pelaa varmasti alivoimaa keventäen mm. Lajusen kuormaa.
Plusmiinuksiin vaikuttaa aika paljon ne viisi muutakin siellä kentällä, sitä siis turha tuijottaa tässä kohtaa.

Todella hyvä hankinta, juuri sellanen mitä on haettu.

Järvinen, Kristian HPK 5 188:25 3,82 84,81
Myllyniemi, Jere HPK 27 1513:06 2,89 88,85
Laurikainen, Eetu HPK 8 471:36 2,16 92,13
Dom1 2 120:00 0,50 98,51

Itse hain tästä voimia eilen kun katsoin Jasun +/- tilastoa.

Varsinkin alkukaudesta tällaiselle rikkovalle pelaajalle olisi ollut käyttöä ja miksei vieläkin. Tapparan johtoasemien puolustaminen kun ei ole oikein vakuuttanut.

Ihan hyvä haku. En tarkemmin tunne Jasua, mutta selkeästi tiettyä roolia haetaan todennäköisesti 4. kentän keskelle. Tapparan hyökkäys on selkeästi paremmassa kunnossa kuin puolustus. Senkin puolesta oikea painotus hyökkäysosaston hankinnaksi.

HPK:n sivujen mukaan Jasun soppari päättyy tähän kauteen. Mitä mieltä raati on, olisiko tulevasuutta Tapparassa? Toki miehestä itsestäkin kiinni, haluaako puolustavan rooliin, mikä Tapparassa olisi mahdollisesti tarjolla.