Hauskoja juttuja ja tarinoita

Hieno juttu matematiikan ystäville. Ja myös hieno vuosi, jota elämme.

3 tykkäystä

Jostain pitää välillä hauskaa repiä ja onhan tässä yksi semmoinen juttu. Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa, joskus se päivä paistaa risukasaankin!

Helvatin hienoa, ettei voitettu Pariisin olympialaisista mitalin puolikastakaan: Nehän suorastaan ruostuu käsiin! Antaa muiden surra niitä rupuisia prenikoitaan.

6 tykkäystä

Kerhon toimistolla muistetaan :sweat_smile:

4 tykkäystä

4 tykkäystä

3 viestiä siirrettiin ketjuun: Teksti-TV

Kalapudas pyyhkii Ovechkinilla pöytää noilla maalimäärillä.

4 tykkäystä

Eikä ole voittanut kertaakaan maalitykin palkintoa :thinking:

4 tykkäystä

Viesti siirrettiin ketjuun: Teksti-TV

Huh, on siellä ollut ryysis.

Molemmat joukkueet vilisevät tuoreita maailmanmestareita, vastassa viime kauden finaalijoukkueet kärkikamppailussa ja Tapiolan urheiluhalli pullisteli katsojia (904 katsojaa).

Ei ainakaan vielä maksumuuria.

1 tykkäys

Mun ovella kävi tänään niistä kahdesta isommasta turva-alan firmasta toisesta myyjä. Soitteli ovikelloa. En joutanut avaamaan, ja kysyin kännykkään huudellen kuka siellä, voinko auttaa.

Hän siinä sitten juttelemaan, että edustaa tätä yritystä X, ja olisi halukas kertomaan kodin turvaratkaisuista. Vastasin kohteliaasti, että ihan juuri nyt ei välttämättä olisi aikaa. Sinnikäs nuorimies, että jos muutaman minuutin saisi.

Oli pakko pistää hubailulle stoppi ja sanoa, että jos on jotain esitteitä, näytä ne siihen ovikellolle, se tallentaa kyllä. Mun pitää nyt siirtyä yläkertaan ja katsomoon. Eka erä täällä areenalla alkaa juuri.

Kolmenkympin kikotin tuo ovikello, ja monta vuotta vanhakin. Mutta toimii kuin junan vessa.

5 tykkäystä

Mulla on auton renkaat kaverin omakotitalon varastossa kausisäilössä. Viime keväänä niitä olin nostelemassa auton peräkonttiin. Siihen paikalle pamahti just joku turva-alan kauppasaksa. Sanoin sille et turha mulle mitään kaupitella kun en asu täällä ja jatkoin renkaiden siirtelyä. Oli siinä vähän aikaa huuli pyöreenä ja jatkoi matkaa.

12 tykkäystä

Kaksi pistettä ja…

5 tykkäystä

Lohisopat rinnuksilla, kiitos. :rofl:

2 tykkäystä

Rauman ja Porin kaupunginjohtajat Esko Poikela ja Lauri Inna löivät vetoa Talviklassikon tuloksesta, ja panoksena oli vastapuolen lipun vetäminen kaupungin arvorakennuksen salkoon.
Jos Ässät olisi hävinnyt, Lukon lippu olisi Raatihuoneen edustalle.

5 tykkäystä

Hyvää uutta vuotta!

1 tykkäys

Aina puhutaan byrokratian rattaista ja hitaudesta samassa lauseessa.
Tämä pitää paikkansa ainakin Tampereella.

Taisi olla loppuvuotta 2023 kun olin yhdessä koulutuksessa josta mulle kuului minimaalinen rahallinen korvaus. Kaiken kaikkiaan noita koulutuksia oli kolme kappaletta siinä vuosien 2023 ja 2024 vaihteessa.
Tampereen kaupunki sai maksettua nuo pois vähän reilussa vuodessa. :partying_face: :partying_face:

Helsingin kaupunki selvisi samasta hommasta alle kuukaudessa. :rofl:

3 tykkäystä

Mitähän tästä pitäisi tuumata?:thinking:

Toisessa ketjussa oli pontikan osto reissusta puhe. Tuli itselle mieleen muutaman vuoden takainen reissu Roomaan.

Oltiin illemmalla palaamassa hotellille ja ajateltiin hakea kaupasta muutama olut mukaan. Kaupassa oluet oli laitettu sermin taakse piiloon?

Kysyin myyjältä saadaanko ostaa olutta ja vastaus oli kieltävä. Selvisi että illalla on Cupin jalkapallo ottelu ja olutta ei saa myydä kaupoissa.

Pöllähdettiin kaupasta ulos hieman ihmeissään. Ruokakauppaa vastapäätä oli alkoholikauppa joka oli auki. Mentiin kauppaan sisälle, josta sai ostaa viiniä ja viinaa normaalisti.

Tuumasin kaverille että mitenkäs löytäisi hyvää grappaa? Nuori aasialaisen näköinen myyjä ponnisti paikalle ja alkoi selkeällä Savon murteella jutella suomeksi. Myyjä haki pikku mukeja nipun ja aloimme maistella grappoja. Tunnin maistelun jälkeen löytyi pari tuliaispulloa.

Myyjä oli ollut Kuopiossa opiskelemassa ja oli mielissään, kun suomalaisia tupsahti kauppaan. Toiset valittaa että, kaupassa käynti on ikävää.:wink:

Nuo alkoholin myynti säännöt sopivat hyvin tuohon italialaiseen tapaan toimia.

16 tykkäystä

Olisi muuten aika huikea veto Hooverilta tai joltain muulta imurimerkiltä jos saisivat Metsolan tai jonkun muun malivahdin mainoskasvoksi. :joy: :joy:

6 tykkäystä

”Minäkin hoidan jokailtaiset imuroinnit Hooverilla” :grin:

7 tykkäystä