Helsingin IFK kaudella 2017-18

Nybondasin ansio oli, että hän jaksoi odottaa useamman vuoden, että KJ:n projekti tuottaisi tulosta.

Sen mitä itse tuosta Zaborskyn IFK siirron kariutumisesta tiedän niin Zaborsky itse oli yhteydessä alkukesän aikana Nybondakseen ja kertoi olleensa halukas palaamaan IFK:hon .

Tässä on linkki kuvakaappauksesta Zaborskyn ja Nybodaksen välisistä keskusteluista.
En tiedä näkyykö / toimiiko tuo. Jos ei näy / toimi niin löydät tuon saman viestiketjun IFK:n kamraatit nimisestä facebook faniryhmästä. ( voi olla että julkaisujen näkeminen / kommentointi vaatii liittymistä ryhmään.)

Saa nauraa ja makeasti.

7 tykkäystä

Eihän tuo voi pitää paikkansa, kun Tomppa maksoi 2 vuotta sitten vähintään 250K€ Zabon palveluksista. Mielestäni, joku on hassutellut Tom of Turbelenssin puolesta ja tehnyt kuvitteelisen sopimusneuvottelukeskustelun.

2 tykkäystä

Eiköhän tuo ole ihan selvä asia :smiley: Internetin upea maailma ja trollaus. Totuuden kanssa näillä on vähän tekemistä. Luulisin tosin, että tausta voi sinänsä pitää paikkansa, että Tappara ei ehkä ollut Zaborskyn oma ykkösvaihtoehto. IFK on niin sekaisin, että pelaajat ja tilanteet vaihtelevat - jatkuvasti. Erkkikään ei tiedä, mikä on Nybondaksen suunnitelma ensi kaudelle ja mikä tuon joukkueen profiili nyt on.

Ulkopuolisen silmään näyttäisi, että pyrkimys olisi pikavauhdilla koota jonkinlainen yhdistelmä viime kauden IFK:ta ja TPS:ää. Kumpikaan ei ole voittava joukkue, mutta mitäpä noista.

5 tykkäystä

Sekä Juuso Salmi kuin myös Teemu Laakso ovat loukkaantumisille alttiita pelaajia ja Varakas sekä O’Connor ja Eronen täysiä kysymysmerkkejä joten uskon kyllä että Ulander saa näyttöpaikkansa IFK:n liigajengissä kauden aikana ennemmin tai myöhemmin.

Mitään ilmaisia pelipaikkoja ei IFK:n pakistossa ole jokaisen pakin on itse otettava paikkansa aivan kuten Heiskanenkin otti omansa viimekaudella.

Ulanderin sopimus on 3 vuotinen joten eiköhän Elias pelaa vielä useaan kertaan IFK nutussa ennen sopparin loppua ellei sitten päätä lähteä itse muualle isomman roolin perässä.

Ulander on lähtökohtaisesti sijalla 11 pakkien syvyyskartassa ja yleensä 6-7 pakkia pelaa.

Näihän se on ja peräänkuulutin, että Ulanderin pitää saada miesten pelejä. HIFK toimii Liigan suurimmalla talousalueella, jossa on kaksi Mestis-jengiä. HIFK:n taloudellinen tilanne on Liigan paras tai ainakin top3:ssa ja silti sen farmi sijaitsee Rovaniemellä. Todellista puuhastelua, kun esim Tapparassa Ulander treenaisi Tapparan ja LeKin mukana. Enemmän harjoittelua ja enemmän kehitystä.

En ole missään vaiheessa pyytänyt / vaatinut sinua arvostamaan Joe Finleytä pelaajana.
En myöskään tuomitse ketään mielipiteiden / näkemysten perusteella joten saat ihan vapaasti olla Joe Finleystä mitä mieltä tahansa tilanteesta riippumatta.

En minäkään sitä Finleyn taklausta kiekottomaan Sebastian Repoon hyväksynyt päinvastoin jos olisin itse ollut se tuomari joka Finleyn jäähylle pisti niin tuomio olisi ollut 5+20 ei 2 minuuttia.

Jos tämä todella olisi näin, niin toivottavasti hassuttelija ymmärtää ensi kerralla tehdä asian vielä selvemmäksi. Hifk:n kannattajista yllättävän moni tuntuu pitävän tätä pesunkestävänä faktana, kun sen verran monesti olen tähän törmännyt puheissa. En Zaborskya henkilökohtaisesti tunne, enkä tiedä kuinka hyvä oli olla Hifk:ssa, mutta valitsi nyt kuitenkin hallitsevan tuplamestarin pirun kovalla rosterilla.

IFK:lla oli farmisoppari Kiekko-Vantaan kanssa muutaman vuoden ajan.
Mutta niin vain kävi että KHL Jokerit Kurrin tahdosta halusivat Kiekko-Vantaan kokonaan itselleen joten IFK:n ja Kiekko-Vantaan farmisoppari purettiin.

En itsekään ymmärrä miksi Roki ( Rovanniemen kiekko) on IFK:n farmijengi nykyään kun Espoossa olisi Espoo United jonne IFK voisi junnujaan lainata mutta onko koko Espoo Unitedia enää olemassakaan kuukauden päästä.

Tämä Ulander jäi mieleen viime syksyn debyyttiottelustaan huonossa mielessä. Varmaan jännitti, joten annetaan armoa sen puoleen. Nuorella miehellä on aikaa parantaa. Siinä ottelussa piillyttä potentiaalia on varmaankin, jos kolmen vuoden sopimuksen on saanut.

HIFK etsii sentteriä ja laituriosasto on tukossa. Tapparalla oli tarvetta Haapalan NHL-sopimuksen takia, joten Tappara tarjosi sopparia ja HIFK ei.

Jos JYP:illä oli varaa pyörittää Akatemiaa Mestiksessa, niin miten Liigan varakkain ei pysty tukemaan Espoolaista Mestis-kiekkoa. Osaamisesta ja tahdosta se on kiinni.

Joo, tuo on totta. Lähinnä mietin sitä, kuinka kannattajien silmissä Zaborsky joutui jotenkin tyytymään todella paljo Hifk:ta huonompaan vaihtoehtoon, kun Nybondas ei sopparia tarjonnut.

Niinhän se on.
Aika usein minustakin tuntuu kyllä siltä että IFK:ssa ajatellaan vain omaa etua ja sitä että itsellä on kaikki OK talousahdingossa olevasta mestisnaapurista viis.

Siinä olet oikeassa että jos HIFK vain viitsisi uhrata omista liikevoitoistaan sellaset 400-600 tonnia Espoo Unitedille niin olisihan tuo win win tilanne kummallekin osapuolelle mutta kelpaako Salonojalle IFK:n apu jos sellaista tarjottaisiin se onkin asia erikseen.

1 tykkäys

Zaborsky on sen tason profiilipelaaja, että hänestä on varmasti ollut kilpailua. Hän kuitenkin tunsi IFK:n tavat ja pelasi siellä hyvät kaudet, joten olettaisin, että hyvät muistot on puolin et toisin tallella tuosta keikasta. Minun järjelläni IFK:sta olisi saattanut irrota isompi rooli kuin Tapparasta, koska Tappara on niin tasaisen vahva tällä hetkellä, että yksittäisen profiilipelaajan merkitys ei ole aivan niin suuri - ainakaan ennakoissa.

Tapparassa tuloksentekovastuu tulee jakaantumaan todella laajalle, joten yhden pelaajan harteilla ei lepää aivan mielipuolisia odotuksia. IFK:ssa Zaborsky olisi ollut aivan suoraan koko joukkueen selkeä ykköspelaaja, joskin Ramstedt tullessaan on sitä vielä enemmän. Tältä osin pidän erikoisena, että IFK ei olisi satsannut Zaborskyyn, mutta Zaborskyltahan on loistava valinta saapua Tapparaan, koska täällä hän pääsee aika todennäköisesti kilvoittelemaan kannusta.

Kannattajat on puusilmiä ja eivät näe oman kuplansa ulkopuolelle. Tämä pätee myös minuun ja joihinkin Tappara kannattajiin. HIFK:n vetovoima tällä hetkellä on iso palkkapussi, kun taas Tapparassa ne on menestys ja urheilullisuus.

7 tykkäystä

Täysi samaa mieltä. Tulee mieleen taannoinen Zaborskyn siirto Hifk:n paitaan, kun Porista piti olla vähintään samanlaiset muistot. Silloin Hifk pesi muistot Ässistä ainakin palkkapussilla ja kovalla rosterilla(?), nyt Tapparassa vähän sama ja täällä tiedetään, että tuplahopean jälkeen pytty kelpaa! Siitä tuskin 100% faktaa saadaan, mikä oli Hifk:n ja Zaborskyn neuvottelutilanne, mutta luulen, että jos Zaborsky olisi ehdottomasti sinne halunnut, olisi myös päätynyt.

1 tykkäys

Itse veikkaan että Zaborsky oli todella halukas palaamaan IFK:hon, mutta tyypilliseen tapaansa TomTom of Turbulence nukkui, Mikki ja Jupe taas ei. Leinonen löi rahakkaan lapun Zabon eteen josta ei voinut kieltäytyä. Lähteehän Tappara nyt niin selvänä mestarikandidaattina ensi kauteen kun olla ja voi. Voi kun meilläkin olisi tollaiset kaverit johtamassa urheilupuolta Karavaanarin sijaan. Talous ja tuotehan meillä on kunnossa, kiitos TJ Valtasen

Ulanderille pitää ilman muuta antaa vastuuta ja reilu tilaisuus näyttää mitä osaa, samoin kuin Miro Heiskaselle viime vuonna. Sitä umpisurkeaa Pelicans matsia on aivan turha pitää minkäänlaisena mittarina Ulanderin taidoista. Edellä tosin on 6-7 pakkia, ja lähtökohtaisesti Juuso Salmen ja Mikhaili Tepon sopimukset voitaisiin purkaa, tai siirtää Rokiin roiskimaan niitä pään korkuisia lasin kautta lähteviä avaussyöttöjä. Kumpainenkin kortti on nähty, ei jatkoon ellei joukkueen pakistoon nyt taas iske aivan järjetön loukkaantumissuma.

Mitä IFK kaipaa on Teemu Ramstedt tai vastaava kädellinen pelintekijä ( Huom. ei tarvitse olla välttämättä sentteri) joka saa YV:n ja tulosyksikön hyökkäyspelin kuntoon, ja varma ykköskorin pakki. Anssi Salmela on vielä ilman sopimusta, kelpaisi mulle.

Itse näen IFK:n ensi vuoden pakit kyseisessä järjestyksessä

  1. pari Miro Heiskanen - Teemu Laakso (mikäli Heiskanen ei lähde suoraan rapakon taakse, ja Laakso kunnossa ollessaan on ykköskorin pakki tämän tasoiseen Liigaan

  2. pari Teemu Eronen - Ville Varakas (viime kausi oli surkea Eroselta, mutta nyt veikkaan että pääsee lähemmäs sitä tasoa jota kaverilta on totuttu näkemään Jokereissa ja KHL:ssä. Varakas hieman kysymysmerkki, mutta saanut paljon vastuuta SHL:ssä, joten lienee kehittynyt sitten viime IFK visiitin

  3. pari Joe Finley - Ryan O’Connor . Finley on omassa peruspakin roolissa ihan OK, ja O’Connor pystyy parantamaan huomattavasti siitä tasosta mitä näytti IFK:ssa kauden vikoissa peleissä ja pleijareissa. KooKoossa syntyi pisteitä mukavasti, ja +/- ei ollut yhtään pöllömpi vaikka pelasikin häntäpään jengissä

  4. pakki Saku Salmela. Monet dissasivat kaveria aivan liikaa, kun joutui pelaamaan 4-kentän sentterinä alkukaudesta, mutta mun mielestä oli alakerran varmimpia suorittajia viime vuonna. Kaveri voi aivan hyvin pelata O’Connorin paikalla 3 parissa, mutta siksi laittaisin 7 pakiksi, kun Sakun voi laittaa kentälle kenen muun IFK-pakin kanssa samanaikaisesti, O’Connorin taas ei

8-9 pakit Kaksi turhaketta nimeltä Mikhaili Teppo ja Juuso Salmi. molemmat voitaisiin lähettää hevonhelvettiin, taso ei vain riitä.

Ulanderille näytönpaikkaa kehiin, ja sitä mukaa kun kaveri kehittyy, niin rohkeasti vain isompaa roolia tarjolle

Mites toi Oliwer Kaski?

1 tykkäys