Helsingin IFK kaudella 2018-19

Avataanpas uusi ketju HIFK:n joukkueelle kaudelle 2018-2019.
Jatkoajan HIFK osiossa olleiden huhujen perusteella HIFK julkistaa 2.5 ensi kauden joukkueen.

Joukkueeseen etsitään vielä yhtä pelaajaa ennen kauden alkua.
Salmelaisen puheiden mukaan sopimuksia on tehtynä 30.

Varmoja lähtijöitä
Miro Heiskanen
Patrik Carlsson
Oliwer Kaski
Juha-Pekka Haataja
Myös Niklas Bäckström on vahvistanut ettei pelit IFK:ssa jatku ensikaudella.

Tulijoista ei vielä tiedetä mutta huhuissa ovat pyörineet seuraavat nimet
Iikka Kangasniemi
Juho Keränen
Johan Motin
Antti Suomela ( tuskin tulee NHL / KHL vie isolla todennäköisyydellä)
Lisäksi huhuissa on mainittu Jake Newtonin ja Matthew Maionen nimet.
Myös Markus Kankaanperän on huhuttu jatkavan HIFK:ssa

Sopimukset voimassa seuraavilla pelaajilla.
Teemu Engberg
Janne Hämäläinen
Lauri Kulmala
Niklas Nordgren
Atte Engren
Joe Finley
Micke-Max Åsten
Juhani Tyrväinen
Joonas Rask
Erik Thorell
Lennart Petrell
Thomas Nykopp
Jarkko Malinen
Panu Mieho
Juha Jääskä
Elias Ulander
Ryan O’Connor
Teemu Eronen
Ville Varakas

Tässäpä tämä mitä itse tiedän
Muut täydentäkööt jos tarvetta on.

10 tykkäystä

Mikäs Lankisen tilanne on? Onks lähössä rapakon taa vai onks todennäkösempää et jää suomeen?

1 tykkäys

Ihmettelen kovasti, jos pelaa ensi kauden HIFK:ssa. Lankisen haastattelu HIFK:n facebookista ja mielestäni haastattelun loppuosasta voi rivien välistä lukea, että uudet haasteet ensi kaudella.

Jatkoajan HIFK:n osiosta olen lukenut, että Tamminen saa lähteä. Lisäksi on huhuiltu, että Salmi & Teppo vaihtaa maisemaa.

2 tykkäystä

https://twitter.com/HIFKHockey/status/988384529462255617?s=19
Aika yllättävää.

Edit. Ilmeisesti uusivat twiitin, joten ylempi ei toimi.

1 tykkäys

Ohhoh, Salmelainen purkanut sitten kahden sentterin sopparit. Molemmat olivat itse asiassa hyviä pudotuspeleissä, mutta Malisella ei vain hinta-laatusuhde kohtaa mikäli huhut 250K lapusta pitävät paikkansa. Mielenkiinnolla odotan ketä senttereitä sieltä vielä IFK:hon putkahtelee. Suomelaahan meille on huhuttu, mutta pelaako se enää Liigassa ensi vuonna…

1 tykkäys

Malinen oli kuitenkin pleijareissa HIFK:n pistepörssin kärki. Jakoi paikkaa Haatajan ja Carlssonin kanssa. Tähän päälle Malisen hyvä kahden suunnan peli, ei mielestäni niin pahasti HIFK:n mittapuulla ylipalkattu kuin vaikkapa Aaltonen aikanaan. Ei toki ole yhtä mediaseksikäs.

Sitten tuo Mieho, en yllättyisi jos on itse pyytänyt sopparin purkua ja lähtee pysyvästi esim. Kouvolaan.

5 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Huhu: Mutta mihin menee Jarkko Malinen 2018-19?

Aika kova, mutta myös oikea ratkaisu. Hifk on tainnut nyt saada UTJ:n, joka tietää mitä tekee. Malinen ei ole tuollaiseen joukkueeseen sopiva ykkössentteri, eikä tuolla palkalla kannata pitää muussakaan roolissa.

4 tykkäystä

Patrik Carlsson palaa Frölundaan

Jatkoajan hifk osiossa huhuillaan Matias Myttystä hifkiin…

1 tykkäys

Eikös Mieho tule naapuriin?

Sopimushan julkaistiin eilen.

Pakisto hupenee

Pelicans on tehnyt sopimukset puolustajien Miihkali Teppo ja Oliwer Kaski kanssa. Molemmat pelaajat siirtyvät Lahteen HIFK:n riveistä. 25-vuotiaan Tepon sopimus on yksivuotinen, kun taas 22-vuotiaan Kasken pahvi kattaa seuraavat kaksi kautta.

Tuossa se tärkein jos ei halua klikata juttua auki.

3 tykkäystä

Antti on sarjan parhaita pelaajia ja olen erittäin iloinen, että hän valitsi Suomesta joukkueekseen IFK:n. Hän on urheilullinen ja erittäin taitava pelaaja, joka tähtää urallaan korkealle, kommentoi IFK:n urheilujohtaja Tobias Salmelainen.

Julkistamme ensi joukkueen keskiviikkona. Antin kohdalla jaamme tiedon jo nyt, koska halusimme taata hänelle täyden keskittymisrauhan mahdolliselle MM-komennukselle.

Kova hankinta tietysti. Saa nähdä vaan pelaako peliäkään IFK:ssa.

Jotenkin luulen, että jatkaa Santalan, Raanan ja Keräsen tarinaa HIFK:n hankinnoissa.

3 tykkäystä

– Tunnelmat ovat oikeastaan vielä vähän mitäänsanomattomat. Onhan tämä tosi hienoa, mutta minulla on vielä mahkut lähteä muuallekin. En oikeasti tiedä, missä ensi kaudella pelaan, Suomela summaa tunnelmiaan sopimuksesta.

Juuri tuollaista puhetta haluaa fanina kuulla joukkueen uudelta hankinnalta. LOL

26 tykkäystä

Suomelan lausunto Hesarissa:

Tuntuuko NHL:ään siirtyminen tulevan tänä kesänä?

”Kaikki on mahdollista. On mennyt sen verran hyvin pari viime kautta, ja varsinkin tämä”, Suomela sanoi.

”Tosi monet”, Suomela sanoi NHL:n seurojen kiinnostuksesta saada espoolainen riveihinsä. ”En viitsi lukemia sanoa, mutta tosi monet. En ole ainakaan työttömäksi jäämässä.”

Suomela on oikeassa. Pistepörssin voittajalle riittää kysyntää.

”Jos en NHL:ään lähde, pelaan IFK:ssa.”

Suomela teki “Keräset” Hifkille. No, Hesassa rahaa on, niin ei tällätteet paljoa siellä paina.