IFK on kannujahdissa ensi kaudella isosti mukana Päällikön johdolla. Luottamuksen palauttaminen koko organisaatioon.
Totta, mutta katoppas tämän kauden finaali paria, ei siellä ole mitään raskasjalkaisia, mitä hifk rosterissa on taas monia, ellei sopimuksista pääse eroon
Juuri tämä on ifk:n ongelma ensi kaudella. Vasta 2026-2027 nähdään kunnolla uusi IFK, jolla on aidot eväät ilmoittautua mestaruusjahtiin.
HIFK:llahan kyllä on sitä massia, jolla pelitapaan sopimattomista pääsee eroon. Joka kausihan tuolla on kauhea pelaajaliikenne, nyt sitten ehkä toisenlaisista syistä.
Totta, ja sitähän ei taas pysty ennustamaan, että onko saigonilla se 10-20 ukkoa koko kauden aikana, niin kuin yleensä
Mut mä voin kuvitella kun lehterä, komarov, jasu ym ketäs siellä näitä raskasjalkasia, niin ekan 10 pelin jälkeen on jo hidasta ja kankeaa menoa OJ lätkällä
Tän kauden finaalipari on tän kauden finaalipari. Kuten olen Tapparan kohdalla puhunut, hullunkurisesti OJ:n Jukurit ja Raipen SaiPa on johtamassa etulinjassa Liigan muutosta. Nyt siellä on OJ:n HIFK ja aivan varmasti palauttaa vaatimustason seuraan heti ja raskaallakin jalalla voi menestyä. Eikä niistä muutoksista pelaajistossakaan kannata välttämättä yllättyä.
Jokinen on siinä mielessä hyvä, että hänellä riittää karisma valmentaa HIFK:ta. Jokisella ei myöskään ole tarvetta sillä tavalla mielistellä ketään.
Nyt on toki myös suurseuran paineet. Se on eri asia valmentaa HIFK:ta kuin esim. Jukureita. Odotuksia on heti.
Mielenkiinnolla seuraan.
Nyt kummiki vähän jäitä hattuun tän Jokisen kohdalla. 0 voitettua pudotuspelisarjaa. Hyvä nuorten pelaajien kehittämisessä ja kivaa pöhinää luo mutta aika nopeesti luotu tosta nimestä selässä mestaruustason koutsi. Eli toisinsanoen yliarvostettu valmentaja jos ifk haluaa palauttaa uskottavuutensa. Väitän että Söderholm olisi ollut parempi ratkaisu tuohon rooliin.
Isompi tuuletus tarvitsee tulla organisaatiossa ja hankinnat pitäisi olla nuoria sekä Jokisen muottiin sopivia mutta niillä ei taas sitä mestaruutta tuonne raijata kun stadin kirkkaat valot astuvat kehiin. Siihen kun ynnää tuon Jokisen rekordin tosipeleissä niin itse olen vain todella skeptinen tähän rekryyn
Jokisella voi olla nolla voitettua pudotuspelisarjaa, mutta eihän puolivälierien voitto voi edes olla Jukureissa odotusarvo, vaikka kuinka hyvin menisi runkosarjassa tai vaikka Raipe kuinka veisi SaiPan finaaliin.
HIFK:n kokoonpano ensi kaudelle Eliteprospectsin mukaan:
Maalivahdit: Rostislav Elias
Puolustus: Bruno Jalasti, Aron Kiviharju, Oliver Larsen, Petteri Lindbohm, Ilari Melart, Niklas Nykyri. Puolustus aika hyvin kasassa, Melart ehkä isoin kysymysmerkki.
Hyökkäys: Santeri Hartikainen, Juhani Jasu, Aatu Karjalainen, Jori Lehterä, Kasper Lundell, Vincent Marleau, Panu Mieho, Daniel Mäkiaho, Iiro Pakarinen, Jesse Seppälä, Jere Somervuori ja Otto Somppi. Ei tuo hyökkäyskään niin raskasjalkaiselta näytä, mitä varoitellaan ja kovia nimiä tulossa.
Vähän ikävä palkkaus, olen tykännyt naureskella Peltosen HIFKin konttaukselle.
Veikkaan, että nostelevat OJ:n johdolla kannua.
Tuntuu, että nyt IFK itse asiassa kapsahti vähän samanlaiseen ansaan kuin Peltosta palkattaessa.
Ei Peto pääse karvoistaan.
Peltosen hokijargonit!
Toivotaan. Liigan ja Suomi-kiekon kannalta IFK:n kannu olisi toivottua.
Mielestäni Hifkin kannattaisi muuttaa Ilmalaan. Toiminta saisi uutta nostetta ja tuotetta olisi mielestäni tuolla helpompi myydä. Riippumatta siitä mitä Jokerit tekee.
Kaikki kunnia Helsingin vanhalle jäähallille mutta kyllähän se rupeaa olemaan käyttöikänsä päässä ja edessä on joka tapauksessa perusteellinen korjaus ja remontti ennemmin tai myöhemmin.
Tuskin muuttavat “vihollisen” halliin. Tunnelmaa ei varmasti saa samaksi kuin Nordiksella.
Itse vähän veikkaan, että floppia puskee ja viimeistään ensi kaudella Jokista huudellaan jo ulos. Nyt ei altavastaajatsemppiajokoirakiekko välttämättä enää toimi.
Minä uskon että HIFK onnistuu. Mutta se muutos ei ole pelkästään tämä Jokisen palkkaaminen, vaan että seura alkaa tuulettaa konttoriaan muiltakin palleilta nyt isosti. Toimari lähti myös luiskaan ja tuon skandaalin jäljiltä lähtee varmasti muitakin. Se uusi ilmapiiri tulee olemaan positiivista kaikkien vanhojen samojen pierujen haistelun jäljiltä. Jokerit on nouseva uhka ja nyt oli viimeinen aika todellakin Stadissa herätä.
Minä ainakin toivon Tapparan mestaruutta. Mitä OJ:n palkkaukseen tulee, niin sytyn.
Helsinki Garden -projekti nytkähtelee eteenpäin.
Ei ole kyllä mitään vaikutusta Liigaan eikä Suomi-kiekkoon vaikka voittaisivat.