Henrik Haapala

Meilläpäin on semmonen sanonta, että mies ennen maansa myy, kun sanansa syö.

2 tykkäystä

Ainakin Laineen ketjuun postatun Paten haastiksen mukaan Haapala on treenannut Sashan ja kumppanien ryhmässä:

1 tykkäys

Joo, mutta Ilveksen mukana oli ennen omatoimista.

1 tykkäys

Olen kyllä tästä eri mieltä. Joo hommat ei menneet täydellisesti, mutta olosuhdekaan ei ollut paras mahdollinen. Sai ottaa vaan tietyn määrän vahvistuksia Jokereista.

Eikä se nyt sitä muutenkaan tarkoita, että heti pitää paikallisvastustajan riveihin siirtyä, jos “omassa” porukassa ei hommat mene täydellisesti.

Jokainen toki tehköön päätökset miten haluaa, mutta tämä on minun mielipiteeni asiasta.

1 tykkäys

Eli olet sitä mieltä, että jos vaihtoehdot oli Ilves tai pelaamattomuus, niin Henkan olisi pitänyt olla pelaamatta? Älkää nyt aikuiset (olettamus) ihmiset viitsikö.

6 tykkäystä

Jos tosiaan tämä oli ainoa vaihtoehto, niin sitten ymmärrän.

Mutta tuskin oli.

No minun tietojeni mukaan tarjouksia oli muitakin, jotka Henkka hylkäsi, kun oli asiat sovittu Tapparan kanssa. Sitten Tappara vetikin airot sisään ja yks kaks oltiin ilman pelipaikkaa. Muuallahan oli tuossa kohdassa siirtorajat ummessa ja Henkan tahto oli pelata Tampereella. Eli sitten yhteys Ilvekseen ja sinne pelaamaan. Minua tämä ei ainakaan suututa ja itse haluan edelleen tulevaisuudessa Henkan nähdä Tapparassa.

21 tykkäystä

En ymmärrä miksi tämä ketju piti tällä tavalla herättää taas henkiin?
Ollutta ja mennyttä, pikkulinnut laulaa, että soppari naapuriin jos ei muualle lähde. Että jos nyt jatketaan oman joukkueen haaveiluja eikä menneen talven lumia. Tästä casesta ei saa yhteisymmärrystä, ei sitten millään.

6 tykkäystä

Niin, Tappara veti airot sisään sen säännön takia ja valitsi Savinaisen. Loppu on historiaa. Ei tuon asian puolesta voi kyllä Tapparaa kohtaa määräänsä enempää olla katkera ainakaan enää. Ja tuokin on valinta mennä Ilvekseen tässäkin tapauksessa. Joku toinen olisi mennyt siltikin johonkin muualle ja Haapala olisi varmaan Suomessa muuallekin kelvannut. Mutta nää on näitä ja jokainen tehköön kuten parhaaksi näkee.

Nythän Haapala treenasi Ilveksen mukana ennen omatoimista.

1 tykkäys

Mitä sitten? Ilves alotti joukkuereenit niin Tapparalaiset uitti kannua poreammeessa. :smiley: Eihän Tapparan alkukesän stintti edes ollut kovin kummoinen.

16 tykkäystä

Joo, mutta jos täällä joku ajattelee Haapalan Tapparaan sirtyvän, niin kyllä tuo sen verran kertoo, että aika pitkä matka on siihen asiaan.

Mitä Ilveksessä ajateltaisi moisesta, jos nyt Tapparaan tulisi/pääsisi. Tuskin kovin hyvää.

Eiköhän Haapalalla ole jonkunlainen diili/esisopimus Ilveksen kanssa ulkomaan optiolla.

2 tykkäystä

Itse ajattelen tämän tapahtuvan aikaisintaan vuoden kahden kuluttua.

Valaise Messi hieman miten itse olisit asian ratkaissut. käsittääkseni Tappara oli luvannut kolmelle Jokeri pelaajalle pelipaikan. Sitten astui kuvioon liigan ns.herrasmies sopimus eli yhdellä joukkueella oli lupa ottaa vain kaksi pelaajaa.Tappara valitsi Savinainen ja Leskisen.Tappara olisi joka tapauksessa joutunut pettämään lupauksensa jollekin pelaajalle. Valitettavasti se oli Henkka tällä kertaa.

2 tykkäystä

Eli LeKissä. Saas muuten nähdä nähdäänkö LeKin kasvatti Nick Bailen Tapparassa.

3 tykkäystä

Kyllä se kuule taisi olla. Meni niin tipalle sanansyöjien kanssa.

Antakaa jo olla, tämä ei johda mihinkään, kun tietoa asioitten kulusta näyttää olevan aika niukalti.
Ja minun tehtävä ei ole tuota avata. Välissä vaan korjaan muutamia antifaktoja.ugh.

Ps Jälkikommenteille, Leinosesella ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

7 tykkäystä

Niin tai näin, niin nyt tällä hetkellä ei ainakaan ole.

Mutta kuten sanoin, niin katkeruus tämän asian tiimoilta on ainakin turhaa. Tappara joutui myös huonoon paikkaan, kun valinta oli tehtävä Savinaisen ja Haapalan välillä. Urheilullisesti Tappara valitsi oikein.

10 tykkäystä

Haapalan kevään sopimusasiat eivät menneet oikein varmaan kenenkään mielestä. Nyt kuitenkin lorottelet omiin muroihin aika huolella sanomisillasi.

Sanansyöjäthän löytyy mielestäsi tässä tapauksessa Rautakorpi, Leinonen ja Tapola akselilta.

Kun Haapala eikä Tappara ole asiaa avannut, niin tuskin se enempää aukeaa täälläkään?

3 tykkäystä

En tiedä edes, miksi kommentoin tätä asiaa. Viisaampi pitäisi niin sanotusti mölyt mahassaan.

Tässä asiassa on kaksi eri puolta, joilla minä katson asiaa - ja siis minä katson tätä asiaa näin, ei tarkoita, että jonkun muun tarvii ajatella samoin.

Tiedossa ei ole kuin huhuja ja tuskinpa sitä oikeaa tarinaa tapahtumien kulusta saamme edes ikinä tietää. Kysymyksessä on kuitenkin eräänlainen markkinahäiriö keväällä, kun Jokerit ja myös muut KHL-pelaajat yhtäkkiä tulivatkin normaaliin verrattuna kolminkertaisessa määrässä tarjolle.

Haapalan näkökulmasta ymmärrän sen hyvin, että hän todennäköisesti ajatteli Tapparan olevan ensimmäinen vaihtoehto. Tapparan tarve oli kuitenkin toisenlaiselle pelaajalle kuin Haapala - se toisenlainen pelaaja on Savinainen. Voi katsoa historiaa jälkikäteen ja todeta, oliko Savinainen oikea valinta vai ei - väitän, että oli.

Haapalalla ei ole velvollisuutta Tapparaa kohtaan - oli taustalla mitä tahansa. Ammattilainen menee sinne, mistä saa rahaa. Pitääkö tämän vaikuttaa Haapalan mahdollisuuksiin Tapparan kanssa tulevaisuudessa? Ei pidä ja todennäköisesti ei vaikutakaan. Sen sijaan henkilökohtaisesti olisi voinut toivoa, että Haapala olisi mennyt Ilvekseen hieman vähäelkeisemmin. Itseäni nyppii enemmän kuin meno Ilvekseen siinä, miten sinne mentiin - ja se näytti minusta ainakin jossain määrin pieneltä kuitilta Tapparalle.

Mutta se oli tämä tarina tässä. Uusia lukuja tulee. En jäisi katkerana miettimään menneitä - huhujen mukaan Tapparakaan ei välttämättä toiminut kaikista tyylikkäimmin. Asian herättämä tunneskaala taas kertoo jotain siitä, paljonko tapparalaiset välittävät Haapalasta. Kukaan pelaaja, joka ei olisi tärkeä, ei saisi tällaista hälyä aikaan.

28 tykkäystä

Onhan Haapala ollut sellainen sateentekijä Tapparalle, ja käytännössä oma kasvatti, että jos jollekulle piti selkä kääntää ja sana syödä, meni valinta nyt täysin metsikköön. Ja kyllä, mestaruudesta, pelaamattomuudesta ym. huolimatta tässä oli kauden isoin töppäys. Tulee mieleen olisiko tällä sählingillä jopa tekemistä hallituksen henkilövaihdosten kanssa.

Se Tapparassa mokattiin, että ilmeisesti paikka luvattiin, mutta sitten tuli nämä säännöt, jotka salli vain kaksi vahvistusta Jokereista. Oli siinä kontaktoinnissakin jotain sählinkiä ollut, mutta ei tässä kukaan selkää kääntänyt. Ja aivan turhaa on katkeruus, jos sitä jossain on.

Vai olisitko itse ottanut Haapalan ennen Savinaista?

6 tykkäystä