Mielestäni taas hyvää mielipiteiden auki kirjoittamista ja vieläpä oikeassa ketjussa.
Mielestäni Haapala oli myös pikkusieluinen oman kuntoutusseuransa valinnan suhteen, joten minulla on täysi oikeus fanina olla myös pikkusieluinen oman mielipiteeni kanssa.
Kunhan nyt toin oman mielipiteeni esille, jotta kaikkia kannattajia ei niputettaisi vapahtaja-funclubiin riippumatta siitä missä vastustajassa
langennut pelaa.
Siirtorajaa oli alle 24h jäljellä ja joissain paikoissa tainnut mennä sekin kiinni. Ei siinä hirveesti kellossa aikaa ollut kun nää tapahtui. Siinä meni mm. Kärppien sopimus ohitte kun luuli alkujaan tulevansa Tapparaan. Aivan turha Henkkaa syyttää. Ymmärätäisin mielipiteen jos olisi Tappara vs Ilves tilanteessa valinnut suoraan Ilveksen.
Itse uskoisin vaihtoehtoja olleen hiukan enemmän kuin vain Ilves tai pleikka, mutta mistäpä minä mitään tiedän.
Ei se toisaalta asiaan vaikuta. Suhde Haapalaan meni minulla rikki, mutta uskoisin Haapalan pystyvän elämään asian kanssa.
Mutuiluun perustuva katkeruus on kyllä katkeruuden lajeista kamalinta katseltavaa.
Kyllähän nyt jääkiekkoilijankin pitää voida harjoittaa ammattiaan ilman että nurkan takana joku luimistelee. Eikä kukaan voi missään työsuhteessa julkisesti sanoa että ”täällä mää ny oon kun ei mihkän muualle päässy”.
Ei Haapalan menneet sankariteot ole minnekään hävinneet vaikka paidan väri on viime vuosina ollut muu kuin sinioranssi. Hieno pelaaja, hieno osa Tapparan historiaa, ja kuka tietää josko siihenkin on vielä lukuja kirjoittamatta.
Henkalla oli noin vuorokausi aikaa tehdä extempore päätös kun Tapparalta jäikin luu käteen.
Muita vaihtoehtoja ei ollut, koska Liiga oli ainoa, missä oli siirtorajaa enää auki.
Halu oli asua kotona , pelata Nokia Arenalla ja taistella mestaruudesta, joten Ässät ja Kerho eivät “aivan” tuohon yhtälöön olisi menneet.
Rahaakin oli hyvä saada loppukaudesta, edes elämiseen.
Joutui itse soittamaan Jalolle ja Tillulle, että moro pääsiskö pelaan kun ei muutakaan paikkaa ole.
Ota tää vielä sinne, mutta mielestäni keskustelun aloittaja unohtaa / jättää väliin sen pointin joka itseäni eniten tässä askarruttaa:
Onko Haapala siinä kunnossa, että taistellessa takuuvarmasti kärkisijoista on varaa riskeerata ottamalla hänet rosteriin?
Koko pitkä kausi harjoitellaan ja kehitetään peliä, niin kuinka paljon haittaa koko joukkueen suoriutumista, että silloin kun asioita ratkaistaan puuttuu iso palanen, jonka on ajateltu olevan ratkaisuroolissa (high risk - low reward). Tähän voidaan back-up hoitaa, ei ongelmaa, mutta silloin hänen peliaikansa / roolinsa on kauden aikana liian pieni kun Henkka hoitaa nämä hommat, ja siten tätä kyseistä tehtävää/roolia ei olla harjoiteltu + palkka pitää maksaa tälle stuntillekin. Menestyvän joukkueen logiikkaan tämä palanen on todella vaikea sijoittaa. Tämän pohjalta on ihan ok mulle pelata Ilveksessä/kärpissä/muualla ja nauttia pidemmistä kesälomista että on syksyllä sitten taas iskussa.
No onko Tapparasta oltu kiinnostuneita miehen palveluksista?
Entä onko Liigasta muualta?
Niinkun Jorstikin sanoi, niin kyllä pitkälti agenteilla ja pelaajilla itsellään on rooli tarjota palveluksiaan seuroille.
Jos tiedät faktuaalisesti Henkan nyt valinneen Tapparan ja Ilveksen väliltä nimenomaan Ilveksen niin keskustellaan sitten lisää.
Haapalan kanssa tilanne on nyt se, että viimeisimmät näytöt (kevät 2022) näyttivät että Haapalalla ei ole sen paremmin fysiikkansa kuin pelillisen tasonsa puolesta edellytyksiä pelata ensikauden Tapparassa.
Jos tulevalla kaudella näyttää asioiden menevän parempaan suuntaan niin vuoden päästä voidaan katsoa tilannetta uudestaa.
Sieltä se tuli ääneen sanottuna. Ei mahdu Henkka meikäläisenkään joukkueeseen. Toimin yhdistetyssä utj:n, päävalmentajan ja tj:n virassa eräässä keskitason Liigapörssijoukkueessa, eikä joukkueen budjetti kestä loukkaantumisia.
Vuoden pelaamatta ja silti kannatteli Ilvestä pleijareissa.
Eikös edelleen tilanne ollut se, että Haapala oli tulossa Tapparaan kun siihen CHL hässäkkään oli Haapala ilmoitettu, mutta saunasoppari esti hankkimasta kolmea pelaajaa Jokereista.
Pelillinen taso oli erinomainen. Pelasi useamman vajaan pelin ja silti paransi vaan. Nosti Ilveksen ylivoimaa 15 pinnaa. Ehjänä takuulla 50 pistee mies.
Kyllähän se selvältä näyttää, että Tapparan puolelta vedettiin homma vihkoon. Turha sitä on kaunistella. Inhimillisiä virheitä sattuu kaikille joskus. Aina ei mene niinku Strömsössä.
Eiköhän osapuolet ole tästä päässeet jo eteenpäin. Tämä on ammattilaisbisnestä kuitenkin.
Ainakin itse toivon vielä näkeväni Henkan meillä eli kasvattajaseurassaan. Yksi kevät Ipassa ei menneitä tekoja pyyhi pois. Ei yhtään haittaisi vaikka Henkka palaisi jo tulevaksi kaudeksi meille, ja pääsisi nostelemaan kannua keväällä. Pelillinen taso on siellä pinna per peli luokassa, kun on terve.
Minun mielestäni Tappara ei mitenkään vetänyt vihkoon. Suunnitelma oli ottaa myös Haapala mutta liigaseurojen sopimus esti tämän, ja hankala on väittää että Tappara valitsi väärin kun otti Savinaisen ja Leskisen kun katsoo miten pelaajat suoriutuivat.