Hi-Fi ja muu äänentoisto

Itse en konttorilla ole läheskään joka päivä, joten tämä hyvä tarkentaa. Tottakai myös olisi käytössä lumitöitä tehdessä, nurmikkoa leikatessa, juostessa jne.

1 tykkäys

Itsellä isot korvat peittävät vastamelukuulokkeet, ei ole tullut valitusta niiden mikeistä.

1 tykkäys

Kyllä kyllä. Nappikuulokkeita nyt kuitenkin etsin.

1 tykkäys

Yllä mainittua Jabraa on moni kehunut. Itsellä ei kokemusta. Tuskin laatumerkkien välillä ihan valtavia eroja on tekniikassa - korvaan sopivuus on sitten yksilöllistä.

4 tykkäystä

Noille linkatulle Jabra Elite 75T -kuulokkeille täältä ainakin lämmin suositus. Akku kestää loistavasti ja äänenlaatu on omaan korvaan varsin hyvä kaikenlaisessa käytössä. Helpot ja intuitiiviset kontrollit. Vastamelu (ANC) ei huipputasoa, mutta vaimentaa kyllä jonkin verran hälyä.

Käyttötilat on ANC (suodattaa ulkoa tulevia ääniä), hear-through (korostaa ulkoa tulevia ääniä) ja off (ei suodata eikä korosta) ja näiden välillä vaihdellaan painamalla vasenta kuuloketta kerran. Tykkään etenkin tuosta hear-throughista, kun voi esim. koiralenkillä kuunnella podcastia ja samalla pysyä kartalla ohi suhahtelevista pyöräilijöistä yms. Eikä tarvitse riisua pois korvista vaikka kaupan kassalla, kun läpikin kuulee.

Jos haluaa pitää korvissa vain yhtä kuuloketta, sen on oltava oikean korvan. Muuten ei kuulu mitään. En tiedä miten muissa vastaavissa menee, nämä kun ovat mun ensimmäiset täyslangattomat.

3 tykkäystä

Toimiiko puheluissa molemmat kuulokkeet? Tämä on itselleni todella tärkeä asia, koska oikeassa korvassa on heikohko kuulo ja nykyisissä Kygon napeissa puhelun tullessa ainoastaan oikea kuuloke tuottaa ääntä ja se on minulle vähän huonompi homma, vaikka jotain kuulenkin myös oikealla.

Kuuluu puheluissa molemmista, juu.

1 tykkäys

Kiitos. Tuo oli tärkeä tieto minulle, joten voi olla nämä menee ostoslistalle.

@Dynastia Androidilla mennään.

1 tykkäys

Jos on Apple ja budjetti parisataa, kannattaa harkita Applen omien AirPodsien uusinta mallia, joissa on magneetti Qi-lataukseen. Yhdistyvyys ja ekosysteemi kohtuullisen hyvään soundiin päälle.

Jos ei Apple, Beyerdynamic on napeissa vankka. Siellä on valinnavaraa perusnapeista high-end hifiin (Xelento wireless).

Itseasiassa mä käytän tuntikaupalla BT-kuulokkeita päivittäin Appleen liitettynä. Taloudellisesti ja toiminnallisesti Applen omat kuulokkeet ovat kustannus-hyötysuhteessa parhaat mutta itse en niitä käytä, koska on parempia.

Puheluissa kaikki jättävät toivomisen varaa, mikit ovat puutteellisia. Kirkkain ja paras audiosoundi on Beyerdynamicin kuulokkeilla ja napeista noi Xelento kuulokkeet remote/wireless ovat hämmästyttäviä; itse asiassa parempia over ear bt kuulokkeita ei ole tullut vastaan äänen osalta. Puhelut kuuluvat loistavasti, mikrofoni on vajaa.

B&O:n over ear-kuulokkeet (H9i ja H95) ovat loistavia yhdistettävyyden ja yhteyden osalta, basso on beyerdynamiciä parempi mutta muuten jää jälkeen.

Mutta jos pitäisi ajatella Apple:n osalta kokonaisuutta ja maksaa itse, ottaisin Applen uusimmat AirPodsit tai AirPods Maxit.

1 tykkäys

Mulle on :santa: tuomassa:

Näitä on monet kaverit kehunut, vastamelupuoli ihan 5/5, musiikki soi hyvin ja mikit hyvät. Vähän ilmeisesti isokokoiset, mutta muita miinuksia en ole kuullut.

Välipäivinä voin kirjoitella fiiliksiä jos vielä tarvetta…

3 tykkäystä

Itse hommasin Sonyn WF-1000XM4 black friday 199e ja sama hinta edelleen. Nämä on yleisesti arvostettu markkinoiden parhaimmiksi.

Itse tykkään näissä Ambient Sound ominaisuudesta, joka on toteutettu erittäin hyvin. Ambient mode päästää ulkopuoliset äänet mikkien avulla kuulokkeiden läpi. Kosketus vasempaan nappiin ja voit keskustella toimistolla ilman ongelmia. Hyvä puoli tässä on myös oman äänen kuuleminen. Puhelut tai puhuminen ylipäätään täysin sulkevilla kuulokkeilla mahdottomia. Toinen napautus ja vastamelu takaisin päälle.

Puhelut toimii tietenkin molemmista napeista “stereona” ja muusiikissa nämä ovat markkinoiden #1. Akku kestää myös helposti työpäivän.

Kaikissa napeissa on vaan yksi ongelma. Ne joko sopii tai ei sovi päähän. Täysin yksilöllistä.

3 tykkäystä

Itse hankin syksyllä nämä kun meni hermot piuhojen kanssa tappeluun. Vastamelu on loistava ulkona kulkiessa, ei tarvitse autojen melua kuunnella jos hauaa käyttää vaikka lenkillä. Roiskesuojatut myös, eli hiki ei tee hallaa. Musiikin laatu parasta mitä olen nappikuulokkeilta kuullut, eikä jää paljoa kakkoseksi Sennheiserin PXC 550 over eareille. Langattomuus Androidilla toiminut niin kuin pitää, pari kertaa olen noilla jutellut puhelun, eikä vastapuoli maininnut mitään äänestä ja vastapuolen ääni kuului hyvin. Akkukesto ei ole ollut omassa käytössä ongelma ja tuohon koteloon ne voi lyödä latinkiin kun ei pidä korvissa.
Näitä sai Black Fridaystä 179€, veikkaan että jos pystyy odottamaan alkuvuoden aleja niin lähtee samaan hintaan.

1 tykkäys

Samoja olin tulossa mainostamaan. Itselläkin on nuo olleet jo puolentoista vuotta ja suositukset saa ehdottomasti täältäkin. Kalliit olivat kun ostin ja ovat edelleenkin, mutta akun kesto on loistava ja äänenlaatu erinomainen. Menee musiikkia kuunnellessa koko työpäivä hyvin kun vain tauoille laittaa napit koteloonsa latautumaan. Kotelo laturiin pari kertaa viikossa on riittänyt. Puhelut on toimineet myös hyvin. Ei tarvitse huutaa kuten joihinkin kuulokkeisiin. Ja aina puhelun aikana kuulokkeiden vastamelu kytkeytyy pois päältä automaattisesti niin hahmottaa myös oman äänensä paremmin ettei huuda tarpeettomasti. Sennheiserin omalla sovelluksella kuulokkeita voi säätää aika paljon ja kaikkia hipaisunäppäimien toimintoja voi vaihdella ym.

1 tykkäys

Kävin nämä hakemassa rouvalle synttärilahjaksi ja samalla itsekin testaillut. Vaikuttaa hyvältä ja tuntuu myös rouva tykkäävän.

@Fever ping.

3 tykkäystä

Kiitoksia vinkistä, pienen googlettelun jälkeen ostin nyt parit tuommoiset joululahjoiksi.

1 tykkäys

Uudesta telkusta ei äänet kulje mitenkään järkevästi 20 vuotta vanhaan stereo-vahvariin, joten on aika pistää vanha sotaratsu luiskaan.
Tilasin Verkkokaupasta Denonin S760h:n niin saa toimivalla HDMI 2.1 piirillä noi höpinät kuntoon. Sitten joskus, sillä ko. vahvarilla ei ole mitään toimitusaikaa tai saatavuutta tiedossa.

Kysymys: Miksi päädyit tähän etkä 2.1 vahvistimeen, vai onko tarkoitus lisätä kaiuttimien määrää?

Juurikin tuo, eli halusin future proofata tuon mahdollisuudella ostaa seuraavaksi kaiutinsetiksi esim. pääkajarit + keskikaiutin.
Odotan kuitenkin, että tuolla vahvarilla mennään taas 10+ vuotta.

1 tykkäys

Eivät varmasti pety.

Se mikä näissä Sonyissa on myös hyvää on akunkesto 12h ilman noise cancelation päällä. Veljeni osti 70e JBL vuosi sitten. Akunkestoksi luvattiin uutena 6h. Nyt akku alkaa olla finaalissa ja napit jääneet käyttämättä työkäytössä. Pidemmällä akunkestolla saa käyttöaikaa kuulokkeille vaikka akku hieman hyytyisi. Tässä mielessä hieman kalliimmat kuulokkeet voi olla myös investointi. Halpoja ostat kahdet, kalliimpia yhdet samassa ajassa ja samaan rahaan.

1 tykkäys

Itsellä stereovahvistin n vuodelta 1987 ja toimii edelleen, JVC merkiltään!
TV grundig ja kuulokelähdöstä aux tuloon kytketty, joutuu tosin aina erikseen käsin laittamaan vahvistimen päälle, ei silloin mitään kaukosäätimiä ollut.

Koska vaatimukset eivät ole kovat, niin tälläkin pärjää, ääni kuitenkin parempoi stereokaiuttimista kun tv omistä purkeista.

4 tykkäystä