Vaikeita tilanteita kun kaveri heittää yhtäkkiä kumaraan. Näki Motinin reaktiosta, että vahinko. Linjan mukaan varmaan taas rangaistaan se 5 peliä ja palkanmenetystä tulee.
Suurin osa pelikielloista ulkomaalaisille, saattaa kohta olla vielä vaikeempi saada niitä liigaan.
No varmasti hymyillyttää. Omasta mielestä hyvä trollaus on aina varmasti hauskaa. Olisit nyt hyvä mies ottanut ekan kuvan vielä hiukan aikaisemmasta kohtaa. Vaikka minuuttia aikaisemmin, niin varmasti olisi erilainen peliasento?
Jos sitten aletaan katsomaan videota niin, että Motin sopii jo samaan kuvaan ja asialla on jotain merkitystäkin, niin eihän tuossa Jämsenillä muutu muun kuin pään asento juuri ennen kuin olkapää siihen tömähtää.
Mikäs tässä nyt on sitten raskauttava teko verratuna Liukkaan taklaukseen tai Thomasin taklaukseen?
Täytyy kyllä sanoa, etten enää edes tiedä. Nyt on mennyt muutama tuomio omasta mielestä niin oudosti. Tämä kolahtaa mielestäni suoraan päähän, mutta kai tuostakin joku kosketus rintaan löytyy ja todetaan puhtaaksi. Vähän vaikeaa korostaa taklattavan vastuutakaan. Mitä tuossa Jämsen olisi voinut tehdä toisin? Jos Motin olisi taklannut n.30cm vasemmalle, niin olisi tullut olkapäähän ja kaikki ok.
Toisaalta Motin myös pitää kädet kiinni kropassa, ei kohdista taklausta millään tapaa päähän.
Ei näissä tuomioissa ole mitään logiikkaa.
Mutta päähän silti kopsahtaa, ja lujaa. Jämsen vissiin jatkoi peliä, ei se toki saisi vaikuttaa rangaistukseen. Mielenkiintoista kyllä nähdä mitä tulee. Menee kurinpidolla hankalaksi, jos joka toisesta niitistä tulee 5-7 peliä ja sitten taas toisesta ei mitään.
Niin se Thomasinkin taklaus kopsahti päähän Kemelliä ja lujaa.
5+4 sieltä tuli. Eli ”perus” viis peliä päähän osumisesta ja historiasta loput.
Ja perusteluineen. Tuossa lienee oleellisin kohta.
“Videotallenteen perusteella kurinpitodelegaatio toteaa, että Jämsen muuttaa peliasentoon hieman juuri ennen taklauksen osumista. Delegaatio kuitenkin katsoo, että Jämsenin peliasennon muutos tarkoittaa lähinnä käsien eteenpäin vientiä itsensä suojaamiseksi.”
Trollaus? Älä kehtaa alkaa sekoilemaan. Minun laittamissa kuvissa on aikaa noin 0,3 sekuntia ja sinun noin 0,1 sekuntia. Luuletko, että tuossa ajassa enää reagoidaan mitään, kun on lähdetty taklaamaan?
Et näe mitään rikettä ja sitten sanot, että ei kerkiä enää reagoimaan. Eli jos Motin ei kerkiä enää muuttamaan liikettään, niin silloinhan hän alunperinkin lähti taklaamaan päähän. Koska Jämsen ei asentoaan muuttanut, kuten tuomiossa lukee.
En näe rikettä ja Jämsen muuttaa asentoa mihin Motin ei kerkeä reagoida. Selität jotain sellaista mitä minä en ole sanonut.
Silmä käteen, jos esitän oman mielipiteen asiasta? Itse väität ettei Jämsen muuta asentoaan yhtään ennen taklausta ja sehän oli 100% paskapuhetta.
Peliasento ei muutu vaan nostaa hieman käsiään suojaksi. Sinun mielestä peliasento muuttuu huomattavasti, mutta sinä vertaatkin siihen hetkeen kun Jämsen hyppää jäälle vaihtoaitiosta. Jos minun mielipide oli 100% paskapuhetta, niin paljonko pistetään sinulle nollia vielä perään?
Ei tässä nyt ole mitään ihmeempää keskusteltavaa. Sinun mielestä Motin veti puhtaan niitin hienosti perille, minun mielestä taklasi sääntöjenvastaisesti päähän. Ja kumpikaan ei varmasti anna milliäkään periksi.
Sinun mielestä mielipiteeni oli 100% paskapuhetta, jätän nyt sanomatta oman mielipiteeni.
Väitteesi siitä ettei Jämsen muuta asentoa. Laitoin asiallisesti nuo näytönkaappaukset millä ei ole minuuttia välissä, kuten väität ja sitten alat kutsumaan minun viestiä trollaamiseksi. Asiallista? Ei minusta.
Eihän hän muutakkaan. Täysin normaali peliasento pysyy koko ajan. Sinä otat kuvakaappauksen niin kaukaa, ettei se mielestäni liity suoraan taklaukseen ja silti ilkut kuinka kuva kertoo kaiken. Siksi suhtauduin vastaukseesi hieman äreästi.
No, nämä on näkemyseroja ei näissä sen kummempaa. Vaikuttaa että niitä näkemyseroja on tuolla kurinpidossakin, koska aika erilaisa tuomioita tulee. Tämä taklaus on nyt kuitenkin kurinpidon kantilta käyty läpi. Jos ei Hifk vie sitä sitten uudestaan tutkintaan.
0 peliä olisi ollut minun ratkaisu tästä.
Katselin tätä peliä livenä ja jo pelitilanteessa tuli ensimmäisenä mieleen, että tässä Jämsen makselee nyt oppirahoja NHL:ää ajatellen. Et sää vaan voi tulla keskialueelta kiekon kanssa tuolla tavalla pää munissa.
Täysin verrannollinen Thomas - Kemell tilanteeseen. Nyt kurinpito on palannut vanhaan tuttuun epäjohdonmukaiseen linjaansa.
Surullinen tuomio, ei voi muuta sanoa
Peliasento ei muutu, ja laittaa kädet suojaksi???
Juuri samaa katsoin. Taklausasento jne. on Motinilla ihan viimeisen päälle, mutta ottaa millisekunnin liikaa ennakkoa, niin että osuu etukumarassa luistelevaa Jämseniä päähän.
Liiga on vuosien ajan veivannut linjaansa päähän osumisen ja kohdistamisen välillä. Aina sama kaava toistuu, että alkukauden linja pettää kaamoksessa, kun lyhyen ajan sisään rytisee muutaman kerran. Nyt on menty taas päähän osumisen puolelle, riippumatta taklaajan tai taklattavan suorittamisesta.
Marraskuu oli muuten ainakin ennen tilastollisesti aikaa jolloin tulee eniten isoja rangaistuksia