HIFK:n Johan Motinin taklaus Pelicansin Aatu Jämseniin 30.11.2022

MTV:n sivuilla vieeo tilanteesta:

SM-liigauransa 300. ottelun pelannut Motin sai suihkukomennuksen keskiviikon Pelicans-ottelussa, kun hän taklasi Aatu Jämseniä päähän ulosajon arvoisesti.

Miten tämä taklaus ei etene kurinpitoon? Eikös tämä ole aivan selvä 5 peliä :thinking:

1 tykkäys

Olen kehunut tämän kauden kurinpitoa, mutta case Motin ja case Gallet on taas hieman puuhastelu ja vanhaa samaa roskaa ja arpapeliä.

2 tykkäystä

Galletin tapauksessa olin hieman siinä rajoilla, että ajettiinko päähän kun taklauksen katsoi nopeasti kännykällä. Mutta tässä ei edes kännykällä katsominen jätä mitään aihetta epäilyille. Molemmat törkeitä ja turhia taklauksia.

Gallet sai 5+2 peliä, niin kyllä tämä on myös vähintään 5 pelin arvoinen.

1 tykkäys

Siis eteneekö vai ei? Liigalta hämmentävää viestintää.

Joku löysi tämän twiitin.

Siis meni. Mutta hämmentävästi oli se toinen viserrys, jossa oli, että Motinin tilanteen lisäksi jotain, jotka eivät sitten menneet. Sekavaa.

2 tykkäystä

Jos Motin olisi ajanut enemmän kohti eikä leikannut edestä niin olisi ollut puhtaampi osuma. Toistaalta Jämsen muuttaa asentoaan huomattavasti juuri ennen osumaa.

Minä en tässä mitään rikettä näe eli nolla peliä.

Siinä siis yksittäinen twiitti hämää ja pitäisi saada huomattua se kahden kokonaisuus, on siis vaan laitettu vähän ajattelemattomasti. Ensin viestittiin että M menee kurinpitoon, sitten perään että (sen aiemmin kerrotun) M-tilanteen lisäksi on katsottu myös nämä muut, jotka eivät etene.

Onhan toi vakava päähän kohdistunut taklaus. Kuten @tp2 edellä totesi, 5-6 peliä pitäisi linjan mukaan tulla.

Jaahans. Olikos tällä Motinilla valmiiksi historiaa? Minimi siis se viisi tuosta ja maksimi jossain kahdeksan tienoilla? Tosin moni varmaan näkee tuon puhtaana. Esim. Motin horjahti ja otti tukea Jämsenin päästä?

4 tykkäystä

Harmi, että Ben Blood ei ole pelikunnossa. Kyllähän hänen homma on mennä kyseleen vähän kuulumisia Johan Motinilta. Niin se vaan menee.

Eli jos Motin ei olisi taklannut päähän, niin ei olisi osunut päähän? On tuo perustelusi kyllä tuolta kantilta oikein.
Jämsen ei muuta yhtään asentoaan ennen taklausta. Hölmöä koittaa muuttaa mustaa valkoiseksi, kun jokainen pystyy asian videolta tarkistamaan.

1 tykkäys

Hyvä tuuri että olisi ollut kentällä juuri tuon aikana. Motin siis lensi pihalle.
Ehkä ensi pelissä sitten?

1 tykkäys

Itse yhdyn Antti Tyrväisen jakamaan puheenvuoroon Twitterissä: “0 peliä. Missä kiekollisen pelaajan vastuu kun saat kiekon keskialueella lapaan. Missä tilanteen havannointi kiekollisella pelaajalla? Voisi sanoa että oppirahoja maksellaan, pitää olla valmis siihen että aina voi joku tulla”.

Jämsen on nyt ainakin kolmas nuori pelikaani pelaaja tänä syksynä kuka ajetaan keskialueella täysin pystyyn vain sen takia, että kyseinen pelaaja ei ole lukenut ja havainnoinut peliä oikein.

1 tykkäys

Eli pitää olla valmis siihen, että taklataan päähän? Jos Motin olisi taklannut normaalisti vartaloon, niin Jämsen nurin ja takaisin luistimilleen ja peli jatkuu.
Miten pelaaja voi valmistautua siihen, että joku ei pelaa sääntöjen mukaan? Mikä on kiekollisen pelaajan vastuu siinä vaiheessa, kun joku vetää suoraan olkapäällä päähän?

2 tykkäystä

Osuma tulee mielestäni päähän kun Jämsen muuttaa peliasentoaan juuri ennen osumaa. Jos olisi jatkanut terveessä peliasennossa, niin Motin olisi tosiaan taklannut runkoon.

3 tykkäystä

Huono sanavalinta minulta. Puhtaalla tarkoitin, että olisi ollu selkeämpi osuma vartaloon eikä tuollainen leikkaava kulma. Pahoittelut.

Pakko sanoa, että nyt pisti hymyilyttämään. En enempää avaa, koska kuva nyt varmaan kertoo kaiken. Lisäksi mielenkiinnolla odotan sinun vastausta tähän :slight_smile:

1 tykkäys

Hallissa 5+20 naytti jo aika kovalta tuomiolta. Itse antaisin 0 pelia, saas nahda mita tulee

Eiköhän tästä se 5 peliä tule.

Päähän kun osuu.

Turha taklaus.