HIFKin Micke-Max Åstenin taklaus Pelicansin Aatu Jämseniin 19.12.2023

Kannattaa katsoa Pelicans-Hifk ottelun lehdistötilaisuus. Jämsen saanut taas tällin ja todella rikkonainen kausi nii nyt Hölö kommentoi.


Edit//iceman

2 tykkäystä

Hyvin sanottu että harvemmin pilvitaklauksista tulee oksennustautia.

Yllättäen taas mikkemakke…

2 tykkäystä

Kommentti itsessään voi olla aiheellinen tässä tilanteessa. Sen sijaan Niemelä on kyllä onnistunut hankkimaan jo nyt aika voimakkaan maineen, että mediassa muistetaan kyllä purnata näistä, mutta omien hävettävä ja tragikoominen toiminta jää usein mainitsematta. Näin Tappara-fanin vinkkelistä viime keväänä oli Lahessa kaikki keinot käytössä ja tuossa mentiin jo kaukalon sisältäkin täysin ylitse.

En tiedä, miten näihin valmentajien tunnekuohuihin pitäisi suhtautua. Tuomareita vedetään edelleen varsin mielellään kölin alta, vaikka yksi Liigassa eniten kehitysaskeleita ottaneista asioista on nimenomaan tuomaritoiminta. Jos miettii koko pelimäärää ja sitä, kuinka hyvin täällä tuomarit pärjäävät vs. esim. viime kauden CHL:n taso niin hyvin tässä meidän tuomareilla kuitenkin menee.

5 tykkäystä

Oli muuten vaikea tilanne tulkita videon perusteella, eli en suoraan tuomareita syyttäisi tästä. Mutta aika selkeästi siinä Åsten hakee olkapäällä / kyynerpäällä kontaktin jo ohittamassa olevaan Jämsenin päähän. Ei paljoa vastustajaa tai hänen terveyttä kunnioitettu.

1 tykkäys

Video tilanteesta:

Niemelän kommenttia taklauksesta:

2 tykkäystä

Polvitaklaus? Kieltämättä meni kyllä todella kummallisesti tämä.

Tilanne itsessään muistuttaa itseäni kovasti Puhakan tilanteesta. Päähän nasahtaa tämäkin.

5 tykkäystä

Erikoista että videolta nähtiin vain polvitaklaus. Aivan selvä kontakti tulee myös kyynerpäästä.

2 tykkäystä

No minä onnistuin näkemään videolta vain lonkkataklauksen, enkä mitään jäähyn aihetta. Ostan kyllä pääosumankin, mutten oman katsomiseni pohjalta.

Minä en näe muutakuin pääosuman. Åsten nostaa kyynärpäänsä kyllä luvattoman ylös. Rotta mikä rotta.

17 tykkäystä

No samaa ihmettelin, kun katselin tuota videota. Kyynärpää on selvästi ylhäällä (Åstenin pään korkeudella) ja osuu päähän. Erikoista jos levittää jalkansa polvitaklaukseen ja työntää kyynärpään eteen kohdistaen päähän ja tuomio on 2min.

2 tykkäystä

Tilannehuone ei ole ainakaan tuolla x puolella ilmoitellut asiasta mitään. Ikävästi kyynärpää kupoliin osuu.

Nyt on semmonen temppu, että pelikieltoa pitää tulla reilusti. Hyi helvetti mikä kyynärpään ojennus päähän. Miten toi voidaan tuomita polvitaklauksena vaikka videoita kelattu.

1 tykkäys

Tuossa taklaus Twitterissä:

E: Sanoisin, että 50/50 tilanne, Jämsen rakastaa liikaa kiekkoa ja ajaa väliin jossa taklaus tulee aina. Samaan aikaan Åsten oikaisee itsensä suoraksi ja Jämsen matalaksi ja polvien lisäksi tulee myös osuma päähän mutta vaikea sanoa onko tuossa tahallisuutta.

3 tykkäystä

Minun silmään tahallinen kyynärpään nosto suoraan päähän. Ei kyynärpää vahingossa tuollaisessa nouse. Kyllä tämä ifkiläinen tietää, että kaveri lähtee pelistä. 5 ottelua vaan bänniä tuommoselle ääliölle. Polvitaklauksesta en sano mitään.

27 tykkäystä

Aika 50/50 tilanne näkeekö tuon polvitaklauksena vai pääosumana. Tai vaikka molempina.

Pelicans vie asian eteenpäin.

18 tykkäystä

Tämä on kyllä sangen outoa; jos tilanne on vähänkin epäselvä ja aiheuttanut porua pressitilaisuudessa, niin miksi sitä ei voi laittaa kurinpidon tarkastettavaksi? Ei kai ne nyt niin työllistettyjä ole, että tämä olisi mahdoton ajatus. Vie uskottavuutta, että seurat joutuvat viemään näitä itse ja omalla rahalla tarkastettavaksi.

27 tykkäystä

Kyllähän Mikimakin kyynärpää nousee tilanteessa suoraan Kidin päähän, mun mielestä ei kahta sanaa tuosta :face_vomiting:

6 tykkäystä

Samaa mieltä. Tämmöset epäselvät tapaukset vois mennä automatic kurinpitoon, oli pelitilanteessa määrätty rankkia tai ei, kuten esim olis pitänyt mennä se Clendening lyönti Puhakan käsille. Pelaajat alkaa itse hoitaamaan tuomaroinnin, jos näitä päästetään läpi.

5 tykkäystä

Juuri näin; nuo Puhakan ja Savinaisen tilanteet vaikuttaa tässä osaltaan omaan mielipiteeseeni. Kurinpidon tarkastelu ja jonkinlaiset perustelut ja oman mielipiteen vastainen tuomiokin on helpompi sulattaa. Nyt jää vain sellainen mielikuva, että otteluvalvoja varmistaa tuomarien selustan pelaajien terveyden kustannuksella.

7 tykkäystä