Huhu: Aleksi Salonen Tapparaan loppukaudeksi 2015-2016?

Lopettakaa nyt, mihin tommosta tarvitaan???

Ihan oikeesti, 177cm ja 80kg Mestiksestä meille johtava kiekollinen puolustaja ja alakerran liideri ja pleijareiden Kanki 2. Tän on pakko olla pilaa.

En usko tähän. Ainakaan jos pelaaja haluaa lähteä isomman vastuun ja peliajan perässä. Tuskin täällä sen isompaa tonttia tarjolla kuin JYPissä.

Tuossa viestittelin tutun kanssa pelistä, joka on hyvin ollut asioista perillä, niin meinasi et Kessel tulee ensi viikolla. Mut uskon et kiusasi vain kun viimeksi haukuin Kesselin puhelimessa. :grin: Katotaan vastaako tarkemmin kun kyselin perään.

Miten noi siirtosäännöt menee farmiseuran kanssa siirtoikkunan sulkeuduttua? Olisi hyvä mies LeKiin.

Pitää myös muistaa se, että jos yksikin pakki loukkaantuu, on 6. Mäkinen ja 7. Rouhiainen. Ja heidän jälkeen meillä ei ole ketään. Eli jos laadullista vahvistusta ei ole saatavilla, niin puhtaasti määrällinenkin on täysin perusteltu.

2 tykkäystä

Siellä on se joku varmaan 5 nuorta pelaajaa (en tiedä mikä syntymävuosiraja) jotka pitää erikseen nimetä ja joita voi sitten siirrellä edestakas. Tapparalla varmaan Rouhiainen, Honkanen ainakin, Rauhala, Heikkilä?

Aivan, eli Salonen haastamaan Mäkisen ja Rouhiainen hissiin. Lisäksi on vähän eri tyyppinen pelaaja - pieni ja liikkuva. Jopa potentiaalia pisteisiin.

Vai että Salosta huhuillaan Tapparaan. Tämän on oltava huono vitsi. Sen verran olen nähnyt kyseisen kaverin pelejä että en näe hyötyä nykyiselle joukkueelle.

Jos Salonen on isomman roolin perässä, niin ei varmaan tänne ole tulossa. Korkeintaan seiskapakin paikasta lähtökohtaisesti taistelisi.
Kuten yllä jo todettu, niin varmaan toisi vähän erilaista vaihtoehtoa seiskapakiksi Mäkiseen verrattuna, mutta miten omassa päässä pärjää?

Itellä on jääny Salosesta mieleen hyvä liike ja se että taklaa aika kovaa niinkin pieneksi mieheksi.

1 tykkäys

Tuossa aiemmin linkatussa Jatkoajan huhuketjussa joku jyppiläinen kirjoittaa, että Salonen on “läpimurron kynnyksellä oleva kiekollinen pakki” ja että hänen menetyksensä harmittaa. Nythän pitää muistaa se, että Plastino on käytännössä se pelaaja, joka on korvannut Tömmernesin viime kauteen verrattuna. Lisäksi Salosella on kuitenkin vajaa sata peliä jo Liiga-kokemusta. Itse pidän ihan hyvänä leveyshakuna, jolla on potentiaaliakin, enkä ainakaan lähtisi näkemättä tuomitsemaan kaveria.

Mitä puutteita Salosella on, jottei toisi leveyttä esim Mäkiseen verrattuna?
Kysyn, koska en juuri muista kyseistä pelaajaa.

Itse en kans muista veijarista kuin nimen. Tässä on varmaan sellanen juttu nyt, että jos odottaa vahvistusta tyyliin Tömmernäs tai Kauppinen, niin pettyy. Toista pakkia nimittäin ei taida tälle kaudelle enää tulla

Puistola vie huippupakkiin varatut rahat ja itse uskon et täyte miehellä mennään.

Kerro lisää mitä olet nähnyt ja miksi et usko pelaajaan?

Tässä muutama nimimerkki kyseli Salosesta. Kyseessähän on suht pienikokoinen pakki, jolla liike on kyllä parempaa verrattuna esimerkiksi nykyisestä kokoonpanosta Mäkiseen, mutta jolla oman pään virheherkkyys on silmiinpistävää niin merkkauspelin kuin avauspelinkin osalta.

Muissa tapauksissa tämä olisi minulle ihan ok, että jonkinlaista projektipelaajaa haettaisiin Tapparaan, mutta kun vertaa aikaisempien kausien täsmähankintoihin ennen pleijareita kuten Kauppiseen tai Tömmernesiin, niin kaukana ollaan mielestäni siitä mitä puolustusmateriaali tarvitsisi juuri NYT. Eli pelaajaa jolla olisi kiekkovarmuutta omissa, pystyisi avaamaan hyvin peliä keskialueelle ja jota voitaisiin pitää jopa ylivoimaroolissa. Paineen alla hosujia riittää kyllä omasta takaakin ilman leveyspakkien hankkimista.

Tällä hetkellä toki kaikki on Salosen saapumisen kohdalla pelkkää spekulaatiota, ja voi olla että Puistolan LeKi-seikkailu sitoo ison määrän budjetista, mutta mielummin oltaisiin sitten hankkimatta näitä rajatapauksia jotka parhaimmillaan EHKÄ yltäisivät Mäkisen/Rouhiaisen edelle peluutuksessa.

1 tykkäys

Itse en ole montaa peliä Saloselta tällä kaudella nähnyt, joten vaikea arvioida, missä hän tällä hetkellä menee. Tilastot ovat ihan kohtuulliset: 34 peliä, 2+6=8, +5. Varmasti heikkouksia kuitenkin vielä löytyy, sillä hän ei ole kyennyt vakiinnuttamaan pelipaikkaa JYPistä. (Eilen mies tosin pelasi peräti ykköspakkiparissa.) Ymmärrän myös pettymyksen, jos Mikin hankinta onkin vain tällainen rotaatiopakki Liigasta eikä KHL:stä kenkää saanut nimimies. Pitää kuitenkin muistaa taloudelliset realiteetit sekä se, että Plastino on käytännössä se Tömmernesin korvaaja tällä kaudella.

Kyllä se on Tappara infossa. Kun Jyppi ei tartte niin meille kyllä kelpaa.

Ja tännehän se tuli: