Malinen oli puhkeemassa kukkaan vikalla Tappara kaudellaan ja Kookoossa lopullinen läpimurto. Uskoisin Malisen olevan jo kovempi kuin Ilomäki pleijareissa.
Täytyy muistaa myös se et jos siirto tulee palvelee se myös itse arttua. Meinaan jos et tunne oloasi sellaiseksi että susta on jotain hyötyä niin silloin kannattaa etsiä paikka jossa tämä tunne voimistuisi. tappara on joukkue jossa pelataan ja saadaan peliaikaa nykykunnon mukaan ja valitettavasti arttu ei ansaitse tällä hetkellä enempää.
Arttu on ollut pettymys tällä kaudella, mutta on ihan turha puhua pleijariesityksistä, kun pelasi viime kaudella kylkiluut murtuneena. Aiemmilla kausilla myös loukkaantuneena mm. KalPassa pudotuspelien aikaan.
Loukkaantumisia on kieltämättä aivan liikaa. Toivottavasti mies saa itsensä jossain vaiheessa kuntoon, eikä loukkaantumiset enää vaivaisi niin paljon.
Kummankaan ei tarvitse loistaakaan ja siinäpä se juju onkin. Jollei Ilomäen kiekollinen peli kulje, hän on täysin hyödytön. Ei ole käyttöä alivoimalla, eikä kiekollisen hitautensa takia oikein ylivoimallakaan, etenkin kun nyt on Repo laittaa hänen paikalleen laukojaksi (ja Nurmi).
Malinen puolestaan tuo lisäarvoa alivoimalle ja kiekottomaankin peliin. On lisäksi paljon liikkuvampi. Ja tekihän Malinen viime kaudella sen 42 pistettäkin, tällä kaudella 0,75 pinnaa per peli.
Ilomäestä on minulle jäänyt kuva, että on ok pelimies, mutta kovasti riippuvainen ketjukavereistaan. Lisäksi on liian hidas kiekollisena, ei pysty give’n’go-peliin ja liike on vajaavainen. Viime kaudella teki hyvin maaleja, mutta tällä kaudella niitäkään ei ole tullut.
Muotoilin ehkä väärin, sanan loistaa…ehkä olisi pitänyt kirjoittaa “Pitää runkosarjatasonsa myös playoffeissa”.
Eikä siinä mitään, jos tälläinen vaihto tehtäisiin, niin kait siinä joku voittaisi, ehkä kaikki.
Ilolla toivotan tervetulleeksi, mutta en edelleen kalsareita kastele tästä mahdollisesta muutoksesta
Malinenhan harmitteli kovasti ku oli kerinnyt tekeen sopimuksen jo Kouvolaan ennen ku nousi ykkösketjuun Tapparassa ja olisi halunnut jatkaa Tapparassa
Noh, viimeistään ensi kaudella hän on täällä, koska Rautakorpi
Menetti varmaan yhden mestaruuden tuossa. Voihan se hieman ottaa päähän, kun joudut johonkin Kouvolaan yhteen liigan huonoimmista joukkueista.
Ei pelaajat ääneen harmittele tekemiään sopimuksia,eikä ne joudu mihinkään,kyllä se itse mennään.
Tämä tieto on Tapolalta että Malista otti kovasti päähän kun oli jo tehnyt sopparin Kouvolaan
Päivän Aamulehdessä sivuttiin tätä huhua, ja mainittiin että Aamulehden tietojen mukaan Ilomäki ei ollut loukkaantumisen takia sivussa. Ei toki sinänsä kerro vielä mitään, voihan tiedot olla vääriä tai kyseessä ihan vain “healthy scratch”.
Tapola kertoi, ettei joukkue tiedota pikkuvaivoista, ainoastaan isommista loukkaantumisista.
Artulla on kuulemma vaivaa vielä. Sen tarkemmin en nyt tiedä mitä mutta aikasemmin oli nilkka.
Ehkäpä siis pikkuvaivaa jo kerho pelis joka suureni sitten esim harjoituksissa. Toki aika hassua pitää puoli ruhjeista pelaajaa ensin extrana ja sit katsomos, jos ollut jo siis rikki… Kysyn nyt onko arttu ja hänen tilanteensa poikki
Arttu on urheilullisten syiden vuoksi villassa ja käy valmennuksen kanssa pian keskustelun uran jatkosta Tapparassa. Vielä tällä tietoa ei pelaajakauppaa tule mutta palaverin jälkeen tarvittaessa nopeastikin. Tää tieto saatu kahdesta eri lähteestä joukkueesta.
Eli Solmu jauhoi taas vaihteeksi pashaa?
Onko ne joskus jauhanu jotain muutaku paskaa?
3 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Santtu Silvennoinen, jääkiekkotoimittaja
Jutussa kirjoitetaan näin: “Arttu Ilomäki on Iltalehden tietojen mukaan lähdössä Tapparasta.” (Itse asiassa koko jutun sisällön olisi voinut kirjoittaa tällä yhdellä lauseella.)
Silvennoinen on jääkiekkotoimittajista minulle se vähiten lemppari, mutta ei hän nyt suoranaisesti palturia puhunut, jos neuvottelut Tapparan ja KooKoon välillä kuitenkin ovat käynnissä (kuten sekä Kouvolan että Tampereen suunnilta on tihkunut). Se on tietysti mielenkiintoinen asia, jos Ilomäkeä ei vielä ole näihin neuvotteluihin otettu mukaan, mutta itse en kyllä tiedä missä järjestyksessä näitä yleensä käydään. Tarjotaanko pelaajalle mahdollisuutta siirtyä vasta sitten, kun homma on muutoin organisaatioiden välillä sovittu… Tähän ainakin viittaisi tuo Silverin kirjoittama, että siirto saattaa pelaajan kanssa käydyn palaverin jälkeen tapahtua nopeastikin eli toisin sanoen yksityiskohdat on jo muutoin sovittu etukäteen.
Ilomäki veti hyvän viime syksyn siinä Laineen kanssa, mutta sen jälkeen ei on ollut aika tasapaksua tekemistä, tehotonta ja kehitystä ei näytä tapahtuvan. Se, missä Ilomäki on ollut mielestäni luvattoman huono, on ollut ylivoimalla. Hidasta siirtelyä katseltu siellä nyt vuoden verran. Arttu varmaan itse haluaisi sitä yv-aikaa enemmänkin, mutta näytöt ei todellakaan puolla sen lisäämisen puolesta. 5-5 -pelissä taso on ainakin nyt viime joulusta saakka ollut enemmän nelos- kuin kakkossentteritasoa.