Tappara - KalPa 10.12.2016 (La)

Viikkolla on jo lämmitelty Ässiä ja Pelicansia vastaan, ja tänään vihdoin Tampereella isot lyövät yhteen.
Itse olen odottanut tätä ottelua jo jonkin aikaa, ja aion saapua myös paikanpäälle, mikä on, myönnettäköön, minulle harvinaista.

KalPa on totisesti ollut yksi kauden suurimpia yllättäjiä: Tahti ei näytä hiipuvan, vaikka ennen kautta joukkue laskettiin kategoriaan ynnä muut. Joukkueena KalPassa on jotain mistä pidän. Liekö syy savolaisissa sukujuurissa vai yleisessä kieroudessa, mutta Kallaveden poikia on aina tullut seurattua hienoisessa kannustusmielessä. Näin omasta puolestani toivotan KalPan tervetulleeksi ihan ilman mitään vinoiluja.

Vaan eipä tuo suuremmin asetelmia häiritse. Suomessa on yksi ja ainoa oikea joukkue, ja tuo joukkue polkee tänään kentällä KalPan maan rakoon. Ollaan kavereita sitten kentän ulkopuolella.
Jälleen Jukurien aiheuttaman pikku notkahduksen jälkeen Tappara on saanut jyvästä kiinni. Tärkeä huomio toki on, että kahdessa viime pelissä myös oma pää on pidetty puhtaana: Pelicans iski maalinsa täysin vastuttamattomasta paikasta ja Ässien maalissa sattui pikku lapsus.

Tällä hetkellä - kuten aiemminkin - huomio kiinnittyy kultaisen kypärän kantajaan. Kuten foorumilla on keskusteltu, se ei välttämättä ole niin hauska juttu pelaajalle kuin ehkä katsojille, mutta yhtä kaikki se on tällä hetkellä kuumaa tavaraa: Haapala luovutti sen jo kertaalleen Savinaiselle, mutta otti sen Pelicans-pelin jälkeen heti takaisin.
Torstaina maalilla Hrachovina näytti taas, mistä juontuu lempinimi Hakametsän Hašek. Jatkuuko sama tahti tänään, vai onko maailmanmestari Lassilan aika näyttää?

Veikkaus: 1:1,88 X:3,90 2:3,35
Jatkoaika: Tappara 1,2 - KalPa 1,2

Kiekkoilta on oleva kuuma, joten omasta puolestani toivotan kaikille rehtiä urheilumieltä. Kulkekaa hallilla rinta rottingilla, siitä jääkiekossa on kyse.

10 tykkäystä

Ilomäki palkittiin pelicans-pelin maalista katsomokomennuksella :joy:

Aika surullista oikeastaan jo :frowning:

1 tykkäys

Mielenkiintoinen asetelma mielestäni tänään siksi että aiemmin Kalpa ei minussa ole herättänyt oikein mitään positiivista ja lähinnä on harmittanut ettei me olla oikein pelillisesti pärjätty heille johtuen kai siitä heidän aika erilaisesta pelitavasta mutta tänään musta tuntuu siltä että tää saattaa olla jopa hyvä peli jopa meiltä siksi toivonkin että yleisöä menisi paikanpäälle paljon ja tunnelma olisi niin kuin kärkikappailussa kuuluukin.
Itse en paikanpäälle pääse kun olen luvannut mennä katsomaan tyttäreni balettiesitystä joka varmasti on tasokas :thinking:🖒 Jää myös funclubin Pikkujoulutkin väliin mutta uhrauksia pitää joskus tehdä.
Varma ykkönen pitkään vetoon sanon mä.

Missä 4.kenttä??? Vai ollaanko me otettu mallia Pelsuista???

Oliko se viime pelin jälkeen Youtuben Tappara-kanavalla kun oli Ilomäen haastattelu niin kaveri vaikutti todella pettyneeltä omaan kauteensa ja oli jotenkin tuskaisan oloinen muutenkin. Tyyliin että onneksi muu joukkue on pelannut hyvin mutta hänestä ei ole muuta kuin haittaa.
Nyt siis poppariosastolla. Ei vaikuta lupaavalta. Harmi homma kyllä.

Nelonen Roymark,Jasu,Nurmi

Katsoin saman haastattelun, mutta mutta… No, ikävä tilanne kaikin puolin. Hienoa toki, että joukkue pärjää, mutta Arttu kyllä kaipaisi nopeasti itseluottamuspiikkiä.

Aika merkillistä, sillä Ilomäen pelissä on näkynyt selviä piristymisen merkkejä kahdessa edellisessä matsissa. Samaan aikaan Rauhalalla näyttää olevan kiintiöpaikka kokoonpanossa. En ymmärrä.

Ja Maskotti jatkaa maalilla. (Edes messin ei tarvitse tulkita nimitystä HAUKKUMISENA, niinkuin Domin ketjussa)

Onhan Ilomäki voinut loukkaantuakin tai olla muuten vain kipeänä.

3 tykkäystä

Toki. Kaikenlaista voi aina olla. Tosin veikkaisin, että ei vaan mahdu pelaamaan.

Oon tyytyväinen, että tilanne on rauhoituttu mv:n osalta, jotta kumpikin saisi parhaan tatsinsa taas kasaan.

Niinpä. Tuntuu vaan että täällä lähes aina oletetaan että purraan tuppea katsomossa…

1 tykkäys

Ei se nyt ihan noin mee, olen pahoillani. Ei Lassila mitään tatsia tuolla saa. Sen saa vain pelaamalla. Pahoittaa Teemu vain mielensä. Ainakin minä tekisin niin, vaikken sitä kellekkään sanoisikaan. Tämmöstä tämä on.

Eiköhän Lassilankin näytönpaikka taas jossain vaiheessa tule. Tähän hetkeen mulle kelpaa hyvin se, että peluutetaan Hrachovina ns. tasolleen takaisin.

Ymmärtäis paremmin, jos Lassila olisi pelannut huonosti, mutta… no sanotaan nyt kuitenkin, Lassila on pelannut kokonaisuudessaan mielestäni paremmin kuin hra Hra. Molemmat toki hyviä, maalivahteihin Tappara ei anakaan keväällä notkahda.

No en kyllä mitenkään usko, että Ilomäki on poppariosastolla. Ihan hyvin mennyt pari peliä, niin uskon vakaasti poissaolon muuhun syyhyn kuin popcorn.

Kyllä Rauhala pätkii Ilomäen 100-0 tällä hetkellä.

Lähes varmasti Ilomäen poissaoloon on muut syyt kuin pelilliset. Onhan tuo mennyt selvästi oikeaan suuntaan ja edellinen peli ketjultaan oli varsin mainio. Asennevammastakaan ei todellakaan voi syyttää.

Just, Ilomäki 7 pinnaa plusmiinus on +5, Rauhala 6 pinnaa ja plus miinus -1. Tuo Ilomäen plussa taitaa olla joukkueen kärkipäässä. Aloitukset suunnilleen 54vs. 51. Että sillei.