Huhu: HIFK:iin uusi pelaaja 2017–18? Kankaanperä?

Huomenna pukkaa tiedotetta. Pikkarainen vai joku muu?

1 tykkäys

Ainakin tiedote on niin mahtipontinen, että Pikkarainen kyllä olisi IFK-faneille melkoinen pettymys XDD

3 tykkäystä

Kyseinen twiittaaja on siis Iltalehden toimittaja.

3 tykkäystä

Olis hieno siirto Kankaanperälle. Eikös perhe toivonut tätä siirtoa jo ennen viimeistä Tappara kautta?

Käsittääkseni kanki perheineen on asettunut Tampereelle…Toki täältä on kätevämpi kulkea hesaan kuin vaasaan…

2 tykkäystä

Jotenkin on aina ikävää nähdä nallekarhu punaisessa joukkueessa. Täytyy hyväksyä, että Kanki on jouduttu jakamaan vuosien varrella monen jengin kanssa.

2 tykkäystä

Siellä olis sitten keväällä Kanki ja Big-Joe vastassa. Ei pääse playoff vastustaja ainakaan ilman mustelmia.

Kankaanperä sopii HIFKiin, kuin Radko Gudas Philadelphia Flyersiin. Match made in Heaven! :heart:

Brändikiekkoa ja muuta ölinää. Toi on IFK:lle iso rasite, kun joutuu kiekollisen taidon sijaan vuodesta toiseen hankkimaan hidasta :smiley: Koska brändi. :smiley:

3 tykkäystä

Tosiaan pakkia etsivät ja Kanki olisi sitä, mitä punanuttu mahdollisesti kaipaa. Oikeastaan kaikki, mitä tuossa Salmelaisen luonnehdinnassa on, löytyy Kangelta.

Lisätään vielä, että siirtäessäni viestejä, olisin voinut ottaa pari spekuloinnit eiliseltä. @Oijennus ehdotti HIFK:iin Jukureista vapautettua Hannu Pikkaraista, joka taisi raahata kamansa muutenkin Helsinkiin. @cace6969 sen sijaan ehdotti Kankea jo eilen. Ennen Sasha Huttusta.

3 tykkäystä

Mä liityn niiden joukkoon jotka ihmettelee tätä siirtoa. Noh tietänee vastustajille mahdollisesti 0-2 ylivoimaa enempi per peli. Onko se sitten sen arvoista mitä Kankaanperä nimenä tuo.

Tässä twiitissä Miika Arponen tiivistää asian hyvin samalla tapaa kuin itse sen näen (toki ei mulla tuommoisia statseja ole käyttää :D):

1 tykkäys

Ja brändiin liittyy nykyään esim se, että joefinleyt heittää jarkkoruudut ja jättää tappelematta, vaikla lähtee itse haastamaan :smiley:

Itse asiaan: hyvä, että yhden “päävastustajan” hankinnat on luokkaa Kankaanperä. Ei tuo nykyään joukkueeseen pelillisesti yhtään mitään.

4 tykkäystä

Jos se huikea vahvistus on oikeesti Kanki, niin voi hyvää päivää. Onhan Kanki tietenkin johtava pelaaja, mutta onhan aika ajanut jo selvästi hänen ohitseen. Keväämmällä toivottavasti nähdään sit pakkipari Kankaanperä-Finley askissa. :laughing: Ei vaan, toivottavasti ei nähdä.

3 tykkäystä

Kanki on kuitenkin aina nostanut tasoaan keväällä ja on voittajaluonne koppiin. Vaikka aika alkaa ajaa ohitse, niin Ifkssa on runsaasti paljon turhempia pelaajia.

6 tykkäystä

Ei IFK kyllä tällä kaudella päävastustaja oikein ole. Selin on ollut näiden pidempien projektien mies ja tämä kausi on mennyt ainakin toistaiseksi täysin Törmäsen kaappien siivoamiseen. Ei IFK tällä kaudella kyllä mestaruuskandidaatti ole.

2 tykkäystä

En mä nyt lähtis ihan täysin Kankaanperää lyttäämään, vaikka tilastodata näyttäisi mitä.
Kanki on hyvinkin johtajuutta tuova ja jämäkkyyttä. Siihen pariksi joku liikuvampi pakki, niin Kanki voi hyvinkin olla maalinedustan isäntä edelleen.

6 tykkäystä

Minäkään en lyttää Kankaanperää, mutta jo vikalla Tappara-kaudella oli ongelmia. Nää stay at home -pakit on vähän menneen talven lumia. Oon katsonut pari Sportin peliä niin ei Kanki edes lähde hyökkäämään ellei voi olla 100 % :n varma, että ehtii mukaan.

Kanki on puolen kentän pakki ja varmasti onnistuu omalla puoliskolla, mutta nykyaikana yhä useammin hyökkäyskin vaatisi pakeilta niitä hyökkäystekoja, joita Kangelta tulee varsin vähän. En olisi itse jatkanut Kangen sopimusta 2016-2017 ja se osottaitui monella tavalla Leinoselta oikeaksi ratkaisuksi. Ei oo halpa kaveri, joskin johtajuutta on ja maalin edessä on todella vmäinen.

Kanki on vähän sillä osastolla, että ollaan aika lähellä “has been” ja tarttee kyllä todella liikkuvan parin puolustukseen. Toki Selin nyt on vähän vanhan liiton jäärä valmentajana, joten varmasti hänen peliinsä Kanki sopii.

1 tykkäys

Se on totta, että ATM näyttää epätodennäköseille. Silti pidäm IFKta yhtenä päävastuksena, koska budjetti, historia ja yksi isoista.
Noh, ei enempää tästä offtopicista. Kankaanperä ei ole enää Liigatasolle kova (onkohan edes keskitasoa), joten onneksi ei tarvitse tätä harmitella.

Kankaanperän hankinta on todennäköisesti huti kuti. Lähiaikoina vapautuu Jake Newton KooKoo:sta. Tuossa olisi ollut HIFK:lle järkevä ostos. Ikävä kyllä nyt Jake jää Kärppien tai jonkun muun suuremman uhkan haaviin, kuin HIFK.

1 tykkäys

Kanki oli omien muistikuvien mukaan välillä jopa todella heikko runkosarjassa kaudella 2015-2016, mutta todisti arvonsa pudotuspeleissä, joissa jämäkkä oman pään luuta usein nostaa arvoaan.

Ihan periaatteesta vähän harmittaa, jos vielä siirtyy IFK:hon, vaikken Tapparaan miestä enää haikailekaan. Voi olla pudotuspeleissä edelleen käyttökelpoinen pelaaja lähes mille tahansa joukkueelle. Saapa nähdä.

Katsotaan nyt ensin, onko se Kanki ylipäätään, joka IFK:hon menee.

2 tykkäystä