Huhu: Jussi Tapola valmentajaksi Kunlun Red Stariin 2018-19?

Jos sulle tarjottais paikkaa nykyisen työpaikkasi esimiehenä, niin pitäisitkö sitä jotenkin väkisin syrjään siirtämisenä? :thinking: Itse näen ainakin että valmennus- ja kehitysjohtajan(?) homma ja maajoukkueen valmennuksessa oleminen olympiavuotena on melkoinen ylennys liigavalmentajan paikasta.

2 tykkäystä

Sikäli olisin odottanut Rautakorven olevan tarjolla Kunluniin, että hänellä on niin mittava kokemus valmennustehtävistä. Mitäs sinne nyt kisällejä ja noviiseja kysellään. :sunglasses:

Jos vaikka tämä toteutuu, niin onhan tuossa vuosi/kausi taukoa seuravalmentamisesta. Itse kuitenkin spekuloin tämän niin, että Tappara kunnioitti Rautakorven kanssa tehtyä (esi)sopimusta.

4 tykkäystä

Toisilla ei näytä millään yltävän kuin korkeintaan parin vuoden (vai oliko kuukauden?) päähän, ja lähinnä omiin tuntemuksiin. Mutta koitetaan pärjäillä noidenkin kanssa. (Vaan mitenpä olisi, jos nämä Rautakorpi-porut keskittyisivät sinne yhteen toiveketjuun? Vaikkei viimeisintä peliä olisi hävittykään?)

Ihan uskottavaa kiinnostus Tapolan valmennusosaamiseen KHL:n suunnilta. Olisikohan sitä ollut jo aiemminkin?

Kiina ei varmaan urheilullisesti otollisin paikka tosiaan… Mutta kovaa haastetta riittänee, ja palkatkin lienee vastineiksi ihan mukavat.

1 tykkäys

Virallinen totuushan oli se, että Tapola halusi pitää hengähdystauon - uudistua ja kerätä innostusta:

Mutta Rautakorven sopimuskuviot ovat aina olleet suuri mysteeri. Tappara päästi aikoinaan Rautakorvenkin KHL:ään (tunnetuin seurauksin), niin miksi ei myös Tapolaa, jos näin haluaa.

Tapparahan päästi Tapolan myös Olympialaisiin Marjamäen tueksi ja kokemusta tulee tästäkin roppakaupalla.

3 tykkäystä

Jep, ja matkoillaan Jussi tapaa pelaajia ja keskustelee peliin vaikuttavien henkilöiden kanssa. Luo kontakteja ja samalla oppii uutta. Ensimmäisellä kaudellaan tapola ristiin naulittiin ja olin itse juutalaisena kivittämässä häntä. Huhuja liikkui kuinka vihattu ihminen hän on läpi organisaation. Huono ihmisvalmentaja. Jotkut sanoivat että satakertaa mielummin Rautakorpi. Ei ollut potkut kaukana. Väitän että Jussi oppi myös tuolloin jotain. Pelaajien valmentaminen on eriasia kuin pelin valmentaminen. Nykyään Jussi Tapola on ilmeisesti erittäin suurta arvostusta nauttiva Tappara sydämmen omaava urheilutoimenjohtaja. Minkälaisen kuvan hän antaa kopissa nykyisille olympiakiekkoilijoille kopissa tapparasta? Varsinkin kun siellä on delegaatteja muunmuassa J.Peltola. vetovoima Tapparaan ei ainakaan pienene kun Jussi luo omaa toivottavasti menestyksekästä uraansa. Pikkutakin alla on Tapparasyrän

10 tykkäystä

Hyvä juttu Jussin kannalta, jos saa tällaisen mahdollisuuden. Jos tämä toteutuu, niin ketähän lähtee tuonne Jussin valmennustiimiin? Ottaisi varmaan mukaansa aika mielellään ainakin Ojasen ja Tonon. Olisi isoja menetyksiä meille.

Entä pelaajista? Peltola…

Olen ymmärtänyt, että Ojanen on enemmän Rautakorven mukana liikkuva palanen kuin Tapolan. Vähä-Ruohola on se Jussin oikea aisapari.

2 tykkäystä

Siitä vaan arvaamaan ketä lähtee. :grinning: Rautakorpi voi haluta vaidossa muutaman kaverin.

Sieltähän Juki vois hakea vähän Kiinan euroja ja tulla sitten takaisin Jussin kanssa :wink:

3 tykkäystä

Täähän toi oman lisäkipinän kevään siirtomarkkinoille. Kuinkahan paljon siellä kiinassa on rahaa? Peltola varmasti molempien tutkassa.

En tiedä kuinka tämä herrasmiessopimus on vielä hengissä, mutta luulisi että kun Jokereista kesken kauden ei siirrytä Liigaan niin ei sitten varmaan Liigastakaan Jokereihin jos on voimassa oleva sopimus. Eli en usko että Peltola Jokereihin on menossa vaan Kunluniin Tapolan matkassa. Muut pelaajat joista Tapola ja Kurri voisi taistella ovat Savinainen ja Lajunen. Lajusella Sveitsiin optio ensikaudesta.

Ei kai Jokerit ole kilpailukykyinen ensimmäiseen tilintekoretkeen KHL:ään? Siis eikös Jokereissa mennä Suomen verotuksella.

Voisi olla vaikka Peltola, Savinainen ja Metsola pelaajat, joita Tapola ja Marjamäki haluaisivat tuleviin seuroihinsa. Mielenkiintoinen kamppailu pelaajista, tosin Jokereilla luulis olevan etulyöntiasema perheellisiin pelaajiin.

Domi Kunluniin? No, taitaa olla toisen ketjun juttuja.

En minä ainakaan Domia maininnut.

En sitä väittänytkään. Lisäsin vain itse listalle ajatuksella että olisiko mahdollinen?

Mä en usko että kesken sopimuksen siirtyminen on mikään ongelma, kunhan se tapahtuu kauden ulkopuolella. Sen herrasmiessopimuksen ideahan oli että Jokerit ei pääsis käyttään mitään Liiga-seuraa farmijoukkueena ja pompottelis pelaajia Liigan ja KHL:n välillä omien tarpeidensa mukaan.

Toivottavasti Tapola haalii mahdollisimman paljon Tappara-taustaisia pelaajia Kunluniin, niin löytyis itellekin vihdoin KHL-seura mitä kannattaa! Ei oikein toi “koko Suomen Jokerit” innosta.

10 tykkäystä