Huhu: Jussi Tapola valmentajaksi Kunlun Red Stariin 2018-19?

Mutta ei siis Tapparasta.

1 tykkäys

Niin…
Jos Jussi Kiinaan lähtee valmentamaan ja haluaa pelaajia Tapparastakin mukaan, niin uskon että hän myös heidät mukaansa saa?
Kuten @Maukka tuossa jo edellä totesikin, niin kyllä tuo loisi ihan uutta kiinnostusta Kunlunia kohtaan, ilman Tapparan pelaajiakin.:wink:

1 tykkäys

Olis myös kunnon fanimatkan ainekset kasassa.

Niinku mahdollisuus vähän upgreidata tätä ”bussilla Poriin”-meininkiä. (En kyllä tiedä, järjestetäänkö nykyisinkään faneille kyytiä bussilla Poriin.)

2 tykkäystä

Toivottavasti nyt ei Tapola haali kovin paljoa pelaajia mukaan Tapparasta. En nimittäin juurikaan ole kiinnostunut KHL:stä ja luulenpa asian pysyvän samankaltaisena jatkossakin. Valmentajille ja pelaajille tietysti yksi hyvä mahdollisuus rahastaa. Varsinkin joku Kunlun… En tosiaan jaksa kiinnostua. On kyllä liian kaukaa haettua. Joku SKA tai Riika, niin ehkä saattaisin pikkuisen heräillä. Tappara KHL:ään, sen se vissiin vaatis. Mutta onkohan sekään toivelistalla… Enemmän mua kiinnostaa vaikkapa nyt CHL.

1 tykkäys

Totta. Jos Tapola lähtisi ja veisi mukanaan avainpelaajia, toivoisin kinuskiporukan häviävän jokaisen pelinsä. Siinä ainoa kiinnostuksen aihe.
Enkä Jussia toivoisi takaisin ikinä. En ikinä.
Pahemmin en nyt sano kun mitään ei ole vielä tapahtunut.

2 tykkäystä

Minä soisin Jussille tilaisuuden käydä haistelemassa kiekkotuulia Kiinassakin.
Saman soisin Tapparan pelaajillekin, varsinkin kun tilipussi on taatusti on isompi kuin Tapparassa.
Nää kaverit tekee tätä työkseen ja jos työstä maksetaan jossain toisaalla isompaa liksaa kuin Tapparassa,niin sinne vaan tienaamaan.
Kiekkoilijoiden aktiiviura on kuitenkin huomattavasti lyhyempi kuin mattimeikäläisten työura.

12 tykkäystä

Avaatko vähän että miks näin? Ite en pääse ihan tuohon ajatusmalliin kiinni, oikeastaan päinvastoin.

10 tykkäystä

Älä irroita lausetta asiayhteydestä.
Jos siis lähtisi ja veisi Tapparan avainpelaajia mukanaan.
Sen sijaan voisi imuroida muiden joukkueiden maajoukkuemiehiä vaikka kuinka.
Minun pakko tunnustaa että minulle on huomattavasti tärkeämpää Tapparan pärjääminen Liigassa kuin ex tapparalaisten pärjääminen maailmalla.

5 tykkäystä

Tästä olen samaa mieltä, mutta silti suon Tapparan valmentajille ja pelaajille mahdollisuuden käydä maailmalla tienaamassa eläkerahoja.

En siis pahoittaisi mieltäni jos Jussi lähtisi Kiinaan ja veisi esim. Jukin mennessään.
Myönnän että tuo hiukan harmittaisi, mutta ilomielin soisin Jukillekin tuon mahdollisuuden.

7 tykkäystä

Just näin. Lisäksi pitää huomioida, että kai noita pelaajia voi muutkin imuroida, kun Tapola Kiinaan. Eiköhän siellä hyville pelaajille mahdollisuuksia tarjota muualtakin ja siitä syystä mieluummin päästäisin sitten vaikka Tapolan mukana Kiinaan.

3 tykkäystä

Ainoa tapa jolla varmistetaan että meillä on hyviä pelaajia jatkossakin on juurikin tuo että toisesta päästä niitä lähtee tasaisesti tienaamaan sitä eläkepottiaan. EI liigassa enää voi kilpailla sillä että maksaa mottipäisiä summia tähdille, halvemalla pääsee kun tekee niitä uusia tähtiä. Ja kun on näytöt kunnossa että meiltä pääsee isompaa rahasäkkiin kiinni, niin on niitä tähti kokelaita ovella. Aina ne ei osu, mutta kunhan osa edes osuu.

Ja jos pidetään hyvät välit päästämällä pelaajat ja valmentajat kokeileen isompiin ympyröihin niin se maksaa korkoa myöhemmin. Veikkaisin että Tapolakin tekee vielä paluun mahdollisen Kiinan seikkailun jälkeen. Tuolloin entistä kokeneempana ja uusien ideoiden kanssa.

16 tykkäystä

Periaatteessa joo, mutta en oikein näe Tapolan ryhtyvän semmoseen tyhjennykseen etteikö Tappara sais silti kasattua kilpailukykystä joukkuetta.

1 tykkäys

Ei Tapola sinne mukaansa kuitenkaan ota sellaisia pelaajia, jotka eivät noin muutoinkin lähtisi jonnekkin ulkomaille Tapparasta.
Kunlun vahvisti nyt Tapolan sopimuksen.

Onko lähdettä tähän vahvistukseen? Nopeasti ei osunut silmään.

Nimen omaan tämä! :point_up_2:

On turha kuvitella, että tulevat talentit muista seuroista hakeutuvat, ja entiset omat pelaajat palaavat mielellään Tapparaan ja pelaavat kunnollisella motivaatiolla, jos täällä aletaan kiukuttelemaan vastaan, kun olisi sauma päästä KHL:ään.

Se on ainoastaan hyvä asia, että päästetään äijiä kokeilemaan KHL:ään, jos heillä sinne rahkeet riittää. Syinä nimen omaan mahdollisuus tienata huomattavasti enemmän kuin täällä ja se, että suhteet noiden KHL-tasoisten pelaajien kanssa pysyvät hyvinä.

Olisi hirveä skenaario nähdä vaikkapa sellainen tapaus, että Tapparan ja Jugin välit tulehtuisivat tällaisessa KHL-jupakassa niin pahasti, että ei haluaisi enää jatkaa Tapparassa. Kuvitelkaa nyt Jugi vaikkapa TPS-paidassa, hyi! En haluaisi ikinä nähdä.
Tällaista utopistista skenariota ei onneksi tule ikinä tapahtumaan.

1 tykkäys

Näihin sitten aina lähdettä kehiin.

https://twitter.com/a_kalnins/status/963372039791882240

Tämä latvialainen kaveri jauhaa sen verran paljon myös paskaa, että odottelisin ihan seuran virallista ilmoitusta.

3 tykkäystä

Juki nyt on sellainen pelaaja, joka ei välttämättä KHL:ssä herätä huomiota, jos ei ole suomalaista valmentajaa. Eli Jukin lähtö voi olla lähellä nyt tuonne Kunluniin. Varmasti Tapola hänet haluaisi.

Minä olen lähinnä tästä Tapolan lähdöstä sitä mieltä, että liikaa vaihtoehtoja ei ole tuohon hänen paikalleen. Joko nyt Rautakorpi siihen ja Juujärvi valmennukseen?

Ps. “Nyt” tarkoittaa ensi kautta.