Se on juuri noin. Hävettää lukea näitä IFK kommentteja.
Heljanko menee ulkomaille Maarianhaminan IFKhon. Case closed
Heljangon agentti Johan Finnström vahvistaa Hockeysverige.se:lle, että SHL-seurojen kanssa käydään keskusteluja.
– Hän on ehdottomasti kiinnostunut Ruotsista, Finnström sanoo 27-vuotiaasta Heljangosta, joka finaalien päätteeksi palkittiin pudotuspelien arvokkaimman pelaajan Jari Kurri -palkinnolla.
Hockeysverige mainitsee Heljangosta mahdollisesti kilpailevina seuroina Brynäsin ja Linköpingin.
Muokkasin otsikkoa vähemmän shokkivauksi. Tässä kohtaa siirto muualle taitaa olla käytännössä varma juttu. Seurataan tässä ketjussa, mihin tie vie.
Christian Heljanko hot change in Sweden - not current for games in HIFK
Tappara’s champion goalkeeper Christian Heljanko will continue his career in Sweden. It is not relevant to play in HIFK
Todella huono käännös on tämä.
Itse artikkelissa on paremmin kuvattu asia, että on spekuloitu Heljangon paluusta IFK:n, mutta asia ei ole ajankohtainen, koska häntä kiinnostaa enemmän uran jatko SHL:ssä.
Näiltä osin google translate tekee temput, koska hämärtyy se, mitä oikeasti tarkoitetaan.
Joo, ei tuo ruotsi oikein taipunut riittävän selkeäksi
Olen kyllä erittäin ihmeissäni, jos suunta on Ruotsi eikä Sveitsi. Sveitsissä on kuitenki viime kaudella pelannut suomalaisista isossa roolissa esim. Janne Juvonen ja Jussi Olkinuora. Hyviä maalivahteja molemmat, mutta kaukana Heljangon tasosta.
Mitä jos Heljanko näkee että SHL on kovempitasoinen sarja ja haluaa testata tasonsa siellä? Ei siinä mielestäni ole mitään ihmeellistä.
Onhan SHL paljon kovempi sarja ja uusi kulttuuri. Palkkaa saa varmaan myös 100k enemmän.
Kuten itsekin sanoi haastattelussa, että moken paikkoja on kovin rajoitetusti tarjolla. Luulis kyl silti et Sveitsistäki tulee kyselyitä. Toivottavasti löytää hyvän ja rahakkaan pestin
Olen kyllä erimieltä siitä, että Shl olisi kovempi sarja, kuin Sveitsin sarja. Faktaa en pysty antamaan, mutta elän kuulopuheiden perusteella siinä käsityksessä, että Sveitsistä sen Euroopan isoimman tilipussin saa.
Toki voi olla, että Heljanko haluaa nimenomaan Ruotsiin. Mistä näistä tietää.
Missä @Jman sanoo, että SHL on kovempi sarja kuin Sveitsin sarja?
Rahakkain = kovin?
Heljanko ei taida tyyppinä olla sellainen, että kulkisi rahan perässä. Haluaa varmasti valloittaa uusia kiekkomaita osaamisellaan, mutta rahan suhteen on varmasti tosiasia se, ettei Tapparasta saa Euroopan parasta tiliä ja silti valitsi pitkään olla täällä ykkösvahtina. Silloin voisi tämän otannan perusteella ajatella, että priorisoi muita asioita enemmän kuin rahaa.
Puhuin omassa viestissäni Shl:stä ja Sveitsin liigasta joten oletin hänen viestinsä vertailevan näitä sarjoja. Meikäläisen moka siis!
Rahakkain ja kovin ei tietenkään ole sama asia. Silti olen edelleen sitä mieltä, että Sveitsin liiga on Ruotsia kovempi, mutta se on eri keskustelu.
En myöskään usko Heljangon olevan rahan perässä. Enemmänki uskon hänen olevan sen perässä, että pystyy testaamaan omaa maksimaalista tasoaan ja varmasti tietää itse missä sen parhaiten tekee.
Kirjoitin huonosti ja tarkoitin että onhan SHL ny Liigaa paljon kovempi sarja, joten onhan siinäkin haastetta. Sveitsistä tietty isommat rahat saisi.
Jeps, ja ymmärsin tämän vasta @peterra viestin jälkeen! Olemme asiasta siis täysin samaa mieltä!
Mitä tulre Eurooppaan, niin Helkku ei ole rahan perässä.
Näin voi hyvinkin olla. Suomalaiseen tapaan vain spekuloin rahasta…
Pääasia että mies pääsee mieluisaan paikkaan ja saa ansaitsemanss korvauksen.
Sen verran kovaa näyttöä mieheltä löytyy, et ihmettelen kyl jos ei änäristä soitella. Tosin mies itse sanoi kyl joskus jotenkin et “se juna on menny jo ohi”…mut tiiä niistä😊
Mitään en mistään tiedä, mutta voi olla että Krisu hakee hyvää joukkuetta missä pelata ja kehittää itseään. Vastaavan tyyppistä organisaatiota, kuin Tappara. Sveitsin joukkueet voi olla rahakkaita, mutta hyvin tuuliviirityyppisesti toimivia ja sen takia Shl voi olla parempi.
Aloin miettimään että mitenköhän sit jos Chl:ssä joudutaan kohtaaman Heljanko vastustajan maalilla.
Haluaisin että Heljanko lähtee yrittämään Amerikkaan nyt, ja katsoo sen muun Euroopan sitten jos kokee tarvetta.
Eiköhän Crisu halua mitata tasonsa mahdollisimman kovassa sarjassa.