Olkoon. Saa ottaa talteen
Kyllähän siellä muut seurat tunnusteluja tekee, koska tietävät ettei Kontiola Tapparassa pelaa ja Liigassa ensi kaudella ajatteli pelaavansa.
Ilves tiettävästi on yksi joka kokeilee kepillä jäätä, mutta kuten sanottua sopimusta ei ole.
Minun mielestä Kontiolalla on oikeus pelata nyt siellä missä parhaaksi ja helpoimmaksi näkee itselleen ja perheelleen. Sen näkee sitten mikä on se joukkue.
Mikä siinä on moka jos Kontiola menee Ilvekseen? Ihme vouhkausta.
Samaa mieltä. Ei sota yhtä miestä kaipaa. Ja samapa tuo missä Konna ammattiaan harjoittaa. Alkaa muutenkin tämä case Kontiola tympäisemään. Joka vuosi samat täpinät.
Sillon, jos meidän sentterit on Virta, Malinen, Tanus ja Rauhala, nii ohuesti harmittais, jos Konna olis naapurissa. Tosin en usko, et noilla senttereillä mennään edes liigan alkuun asti.
Mun mielestä kyllä mennään, ja mun mielestä konnan soppari olis sanottu eilen,jos olis tulossa ja vielä omana mielipiteenä Kontiola ei tarvita
Konna odotteli sen vuoden liian kauan. Sanoin jo 3-4 vuotta sitten, että 2019-2020 kausi on viimeinen, jolle Konnan paluuta odotan ja toivon. Varsinkin nykyisessä epävarmassa tilanteessa en kyllä toivo miehen saapumista. Nyt on liian epävarma ikänsä puolesta ja vielä koronan vuoksi ajoitus muuten huono seuran kannalta riskiä sisältävälle isolle sopimukselle.
Onhan se surullista että seurauskollisuutta ei nykyään oikeastaan ole, ja jos sitä on (kuten Kontiolan tapauksessa), pakotetaan mies olosuhteiden pakosta pelaamaan jossain muualla.
Minun mielestäni joukkueessa ei voi ikinä olla liikaa “logo sydämessään” pelaavia pelaajia.
Joka tapauksessa, luotan kyllä Tapparan (urheilu)johtoon enemmän kuin Ilveksen vastaavaan ja näin ollen Konnan päätyminen naapurin leiriin ei hirveästi minua stressaa. Kyseessä kun ei silloin ole vetovoimatekijät tmv.
Nopeastihan Ilveksellä mopo lähtee laukalle, jos yhden onnistuneen kauden jälkeen ollaan valmiita maksamaan maltaita vanhoille tähdille. Budjetti ja riskit nousevat potentiaalisten tuottojen laskiessa.
Jos Tapparan kasvatti, joka on ollut vahvasti huhuissa tulossa Tapparaan menee paikallisvastustajaan?
Kontiola ilmaisi halunsa pelata Tapparassa ja jos Ilves vie sen nenän edestä se on jo moka.
Ja niin, jos mennään ensi kauteen niin kyllä se aivan varmasti tekee Ilveksessä tuhoa tekee mikäli kausi pelataan normaalisti. Päästettäisiin siis Liigatasolla aivan huippusentteri paikallisvastustajaan.
Boldaus minun tekemäni.
Tästä olen eri mieltä. Ilves ei VIE Kontiolaa Tapparalta, vaan Tappara jättää Kontiolan Ilvekselle. Iso ero.
Jep, mutta ei muuta mitään oleellista mielestäni. Tapparalla on tiedettävästi mahdollisuus hankkia Kontiola, ja jos ei sitä tee aivan varmasti joku muu Liigassa vie.
Eli hinnalla millä hyvänsä Kontiollle sopimus kouraanko?
Ei Konna mihkään ipaan mene, ainahan sinne on huhuttu meidän ykköskorin miehiä tyyliin Rantakari, Domi, … ties ketä. Todellisuudessa sinne menee ne pian lopettavat jotka ei saa jatkoa Tapparalta enää.
Oletan, että tarkoitat Kontiolaa, etkä Kontiota.
Mitä luulet, mikäli Ilvekseen menee onko palkka silloin kuinka suuri?
Turhaa arvuuttelua, mutta palkka tuskin olisi yhtään alhaisempi kuin mitä Tapparassa. Eli Ilves olisi valmis ottamaan riskin jota Tappara ei.
Pointti oli se, että mikäli Tampereen Ilvekseen menee, palkka on tuskin järkyttävän suuri. Tappara ei siis joutuisi maksamaan itseensä kipeäksi.
4 kautta edustuksessa ja viimeks 13v sitten, niin mulle se ja sama. Jos tulis Tapparaan, niin ihan hiano homma, koska valmennus niin olis halunnu. Jos menee Ilvekseen, niin hiano homma Petrille, voi pysyä Tampereella tai näillä nurkilla ylipäätänsä. Se mökömökö avautuminen Ville Niemis keississä ei auta yhtään Kontiolan osakkeita mun silmissä… Ruveta ny prkl huuteleen täysin ulkopuolisena mielipiteitään ilmoille Tapparasta.
Ohan sinne Ilvekseen joutunu meneen muitakin Tapparalaisia kun ei “kotiin” ole päässy. Tää on tällästä, tää hokimaailma.
Meillä on tässä näkemysero. Jotkut ottaisi Kontiolan, joillekin aivan sama. Me kuulutaan eri leiriin. Ymmärrän kyllä tuon sinunkin näkemyksen. Itselle kyllä Kontiolan kotiuttaminen on ollut haaveissa jo pari vuotta.
Ei kai tässä, jäädään odottelemaan mihin menee. Sitten voidaan miettiä lisää, olisiko kannattanut jne.
Eikös tämä nyt ole aika yksinkertainen asia. Tappara on varmasti tarjonnut hyvää sopimusta Kontiolalle. Jos se ei herralle kelpaa, niin silloin ei ole todellista halua Tapparaan tulla ja saa vapaasti mennä muualle rahastamaan.
Kovalle sentterille olisi kyllä tilausta, mutta ei millä tahansa hinnalla.
Jos Kontiola menee Ilvekseen, niin ei sitä mitenkään Tapparan nenän edestä viedä. Tappara antaa ottaa. Jos Kontiolalla on halua Liigassa pelata, niin Tappara Kontiolan halutessaan saa.
Minusta ihan hemmetin tyylikästä sanoa ei Kontiolalle, jos ei joukkueeseen sovellu tai ole kaavailtu. Tai palkkapyyntö/sopimuksen pituus on Tapparan mielestä liian suuri.