Hereille nyt.
Meillä on #81, meillä on #71.
Miksi tälläinen poru herrasta #27?
Konna on loistava peluri liigaan mutta eihän ne kaikki nyt meillä tarvi olla, jotain kohtuutta.
Eikä hänestä mitään Tappara-legendaa pysty vääntämään millään paitsi jos pelaa 45v asti.
Kerrankin joku puhuu asiaa!!
Hetkinen! Seurauskollisuus? Konna on pelannut parhaimmat pelivuotensa jossain muualla kuin Tapparassa. Seurauskollisuus on ihan kategoriassa mm. Mäntylällä, Peltolalla.
En hyväksy, että tullaan vielä rahastamaan viimeisiä pelivuosia.
Edit, Tyleri ainakin kymmenenkertaa ennen Konnaa.
Harmittaa tällaiset huhut jotka kiertää. Tämä on ihan sama juttu/peli kun oli Nemon kanssa, milloin oli menossa IFK:hon kärppiin tai minne tahansa muualle samaan sarjaan kun sopimus oli katkolla. Oli huhua sinne, tänne ja tuonne kun revittiin sitä viimeistä pennosta oman kassaan. Esim. Mäntylän suhteen näitä huhuja harvemmin kiersi, taisi jonkun kauden pelata puolella liksalla kun ei ollut Tapparassa jätetty tilaa, mutta halusi pelata. Tosin tässä yhteydessä puhutaankin seuralegendasta, täällä pelillä sinne on pitkä matka.
Hyvä matkaa Ilvekseen jos näikseen on, mulle ihan sama, Lehteräkin menee arvostuksessa ohi.
Koovee-kasvatti / ipalegenda Raipehan on Konnan esikuvia itsensä kertomana . Ja Ipassa sentteritarve suuri (jopa suurempi) myös. En mä sitä mitenkään mahdottomana pitäisi, että sinne siirtyis, jos haluaa Tampereella asustella ja elää. Ei se ainakaan mua kirpaisisi sen enempää kuin Aallon tai Elorinteen siirrot. Ehkä viitisen vuotta sitten olisi ollu eri asia.
Tappara tarjonnut ilmeisesti lyhyttä pienen budjetin sopimusta Petrille. Ihan järkevää toimintaa Tapparalta ja turha ottaa riskejä.
Poikkesin ihan ohimennen tappara.co ja Kontiola juttelu oli siellä menossa…aikas sekaisin oli porukka ja en tiedä itse mitään kyseisen seuran pelaaja politiikasta…Tappara foorumin mukaan Tappara olisi tarjonnut kunnon sopimusta ja minun korviin tulleiden mukaan ihan naurettavaa sopimusta…se mitä itse viimeksi kuullut koko asiasta niin sopimuksen kestosta on näkemys eroja
Montako seuraa Kontiolalla on Suomessa? Pitäisin seurauskollisena miestä, joka ei haluaisi pelata muualla kuin Tapparassa, mikäli Suomessa pelaa. Vai eikö Ville Nieminenkään ole ollut seurauskollinen Tapparalle?
Voidaan se näin myös nähdä. Tapparalla oli optio Villeen ja Leinonen koki, että liian hintava tasoon nähden. Jos Ville olisi halunnut lopettaa Tapparassa, niin olisi pelannut viimeisen vuoden halvalla sopimuksella.
En ymmärrä, miksi Kontiola nyt jahtaisi pitkää sopimusta. Eikö hän ole ollut maailmallakin vuosi kerrallaan viimeiset ~viisi kautta. Ja joka vuosi on pitänyt tulla Tapparaan, mutta syystä tai toisesta jatkanut ulkomailla, vaikka tilaa olisi usein ollut laihassa keskustassa.
Ja kuinka pitkästä sopimuksesta puhutaan? Tappara haluaa vuoden, Kontiola kaksi? Tappara 1+1, Kontiola kolme? Vähän sellainen maku, että kumpikaan ei halua ottaa “riskiä”.
En millään ymmärrä tätä Kontiolan ympärillä vouhkaamista. Seuraikoni? Mitä ihmettä? Kolme kautta Liigaa Tapparassa, joista yksi ihan perustehoilla 8+17=25. Ainakin mun kirjoissa seuraikonit ovat vetäneet muutaman kauden enemmän kirves rinnassa. Konna on enemmänkin hiipuva KHL-stara, ei seuraikoni.
Veikkaan että Tapola marssittaa ensi kaudelle nopeimman joukkueen minkä Hakametsän jää on konsaan nähnyt, ja uuteen areenaan siirryttäessä se joukkue on vieläkin nopeampi. Siihen projektiin tuskin on Konnalla annettavaa.
Tämä on nyt juupas, eipäs juttua koko keskustelu. Eiköhän ne toimistolla tiedä mikä tämän jutun totuus on. Hienoo jos tulis,mutta uniani en menettäis jos ei tulis.
Kaippa tässä on vain se, että Tappara ajattelee asioita pitemmälle ja näkee ettei Kontiolasta kannata paljoo maksaa enään kun Areena aukeaa. Elikkä, jos Kontiola haluaa 2-3 vuoden sopimuksen hyvällä palkalla ja Tapparan mielestä ei enään parin vuoden päästä ole kärkisentteri ja pitäs pelata ennemminkin Rauhalan palkalla. Ihan järkevästi silloin Tapparassa ajatellaan. Minä silti haluisin Kontiolan Tapparassa nähdä, mutta ymmärrän jos en tule näkemään.
Aivan pakko tulla tähän keskusteluun mukaan ns. ulkopuolisena jota asia ei kosketa.
Kontiola on aivan järkyttävä riski Liigaan, vaikka kuinka olisi tehnyt hyvät KHL-pisteet viime kaudella. Osaksi Konna jäi jo viimeiseltä Lokomotiv kaudeltaan negatiivisellä tavalla mieleen, kun kaveri oli suoraan ja yksinkertaisesti sanottuna aivan helvetin hidas ja meno viime kauden Jokereissa ei ainakaan yhtään sen paremmalta näyttänyt. Miten kaveri pärjäisi Liigassa, jossa luistellaan helvetisti enemmän mitä KHL:ssä? Siinä on minulle ainakin se suurin kynnyskysymys ollut, kun jotkut toivoivat Lukkoon, samalla kun itse toivoin suuresti ja kovaäänisesti että Kontiolasta pysytään erittäin kaukana. Kaveri kun kaikenlisäksi on varmaan siinä määrin hintava, ettei solmi luistimiakaan alle 200k euroja. Joku voi vedota tähän, kuinka peliälyllä voi paikata surkeaa liikettä, mutta kun tähän ei edes Jussi Jokinen kykenyt viime kaudella, niin kykenisikö Petri Kontiola? Cant say.
Ymmärrän närän ja pahan mielen niiden puolesta, jotka Kontiolaa takaisin haluavat. Onhan mies ainakin joissain määrin kovassa arvostuksessa kannattajien kesken. Jos Tappara ei halua pelaajaa takaisin, joka suorastaan anelee sopimusta Ilta-Sanomissa, niin eikö se kerro jo tarpeeksi? Minä ainakin luottaisin kaksikkoon Tukka-Jugi ja Tapola. Eivät turhaan vieneet Tapparaa ennätyspitkään finaaliputkeen.
Kuten sanoin, ulkopuolisena ja ilman pienintäkään tunnesidettä, case Kontiolaa on helpompi pohtia ja ajatella järjellä. Saattaa hyvinkin olla, että olen pahastikin väärässä, mutta Konna jos palaa Liigaan ensi kaudeksi, niin siinä on koko sarjan suurin floppi. Tulee ennemmin Nemo Nieminen Lukossa fibat, kuin Ville Vahalahti Lukossa.
Mihin saan laittaa allekirjoitukseni
Aivan loistavasti tuotu esiin asiat mistä olen myös jauhanut… Kyllästyin vaan siihen kun osa näkee hänet sateen tekijänä…
Itse olen tyytyväinen ettei sopimusta tullut. Vaan annettiin nuorille tulevaisuuden pelaajille tsäännsiä
Jos Tapparaan tulo on rahasta kiinni. Pyytää enemmän rahaa, kuin Kuusela niin saa pysyä todellakin kaukana Tapparasta, mutta jos samanlaista sopparia pyytää, niin kyllä täytyisi se myös tehdä.
Veikkaan että Konna haluaa sen 3v lapun liigan kärkipalkoilla ja onhan se riski, siitä ei pääse mihinkään. Aika nopeasti tuli ilta Jussi Jokisellekin, hyvä pelimies edelleen, mutta ei enää lähelläkään liigan parhaita hyökkääjiä. Iso riski aina näissä veteraanien soppareissa.
Tappara teki Nimon kohdalla oikean ratkaisun. Viimeinen kausi oli liikaa, se meni Lukossa aivan vihkoon, kun kroppa ei enää kestänyt ja vauhti hidastui. Luotetaan tässäkin Tapparan päätökseen.
Jussi Jokinen oli ihan jämä NHL-pelaaja, kun hän siirtyi Liigaan. Kontiola oli KHLn suomalaispistepörssin 7. Yllättävän hyvin mieheltä, jolla ei riitä Liigaan. Ihme vähättely täällä on alkanut heti, kun Tapparaan tulo alkoi näyttämään epätodennäköisemmältä. Kontiola jätti pistepörssissä taakseen mm. Henrik Haapalan, Miro Aaltosen, Sakari Salmisen (Salminen pelasi 5 ottelua vähemmän, teki 5 pistettä vähemmän)… Lehteräkin jäi pistepörssissä taakse (Jori pelasi 10 peliä vähemmän, teki 5p vähemmän). Eikä Konnan uran linja pisteiden valossa edes ole mennyt alas päin, vain kerran Konna on kohelossa merkittävästi paremmat tehot tehnyt, loukkaantumisiakaan ei viime kaudella ollut.
@ViaDolorosa kanssa olen samaa mieltä siitä, että Liiga on luistelupainotteisempi sarja kuin KHL. Ei se silti tarkoita sitä että täällä oltaisiin parempia luistelijoilta ja että Liigassa Konna luisteltaisiin ongelmiin.
Mielestäni on täysin selvää, että Kontiola on ensi kaudella Liigassa yksi parhaista senttereistä. Kolmen vuoden sopimuksen suostun näkemään uhkana, mutta esim. 1v sopparilla niitä on vaikea nähdä yhtä paljon kuin täällä on esitetty.
Kolmen vuoden sopimusta en edes ajattelisi, jollei olisi todella vahvasti tulospalkkioon perustuva sopimus. Kyllähän Konna ensi kaudella varmasti vielä hyökkäyspeliin toisi valtavasti verrattuna nykyisen sentterinelikkomme keskiarvoon. Että tuskin sitä tarvii edes kysyä, vahvistaisiko Tapparaa, tietysti vahvistaisi.
Mutta Tapparalla voi olla muita suunnitelmia niille rahoille, jotka Kontiolan palkkaamiseen menisi, ja ehkäpä kokonaisuus tai pitkän tähtäimen suunnitelma on parempi sitten niin.
punakone voi tarinoida mitä tarinoi.
Seuraava yleisesti, ei siis sinulle. Miksi se on niin vaikeaa uskoa Kontiolan tarinoita siitä haastattelusta, että Tapparalla on muita suunnitelmia ja ei sopimusta tarjoa? Silloin kyseessä ei ole raha eikä pituus.
Vai uskotteko Tapparan pihistelevän rahassa, mutta Ilves olisi tässä tilanteessa valmis maksamaan “mottipäisen” kun palstatotuus on kyseessä olevan kallis pelaaja? Tapparasta Kontiola haluaa pitkän sopimuksen ja Ilvekselle sopii tämäkin? Tai kenties Ilvekseltä voi vaatia kolmen sijasta kahta? Varsinkin kun kyseessä on näin poikkeuksellinen aika.
Pisteet oli tosiaan yllättävänkin hyvät. Pistepörssi-skouttauksessa on kuitenkin sudenkuoppansa.